(Ниҳоятда шафқатли ва меҳрибон Оллоҳнинг номи билан бошлайман)
Бизга тўғри йўлни аниқ кўрсатиб берган, кўзимиздан эсанкираш пардасини олиб ташлаган Оллоҳ, сени мадҳ этамиз. Башоратчи, огоҳлантирувчи, буйруғингга биноан динингга даъват этувчи ва ёруғ нурдек йўлимизни ёритувчи пайғамбарингга дуо ва саломлар йўллаймиз. Сенинг раҳматингни излаб, розилигингни тилаб ватанидан айрилган саҳобаларга* бошпана бериб, ёрдам қўлини чўзган, Ислом динини қувватлантириш йўлида ҳеч нарсасини аямаган ансорлар*ига дуо ва саломлар йўллаймиз.
Пайғамбаримизнинг одамларни динга даъват этиш йўлида чеккан азоблари, кўрсатган сабру бардошлари, ҳатто туғилиб ўсган юртини ташлаб ҳижрат қилишлари мусулмонлар учун ибратли сабоқдир. Расулуллоҳ ўз қавмларини ҳар жиҳатдан камолотга етказиш учун одамлар ўртасида чинакам биродарлик, қадр-қиммат ҳукмдорларга муносабат, бир-бирига тиш қайраган р
...Ещё
БИСМИЛЛАҲИР РОҲМАНИР РОҲИМ
(Ниҳоятда шафқатли ва меҳрибон Оллоҳнинг номи билан бошлайман)
Бизга тўғри йўлни аниқ кўрсатиб берган, кўзимиздан эсанкираш пардасини олиб ташлаган Оллоҳ, сени мадҳ этамиз. Башоратчи, огоҳлантирувчи, буйруғингга биноан динингга даъват этувчи ва ёруғ нурдек йўлимизни ёритувчи пайғамбарингга дуо ва саломлар йўллаймиз. Сенинг раҳматингни излаб, розилигингни тилаб ватанидан айрилган саҳобаларга* бошпана бериб, ёрдам қўлини чўзган, Ислом динини қувватлантириш йўлида ҳеч нарсасини аямаган ансорлар*ига дуо ва саломлар йўллаймиз.
Пайғамбаримизнинг одамларни динга даъват этиш йўлида чеккан азоблари, кўрсатган сабру бардошлари, ҳатто туғилиб ўсган юртини ташлаб ҳижрат қилишлари мусулмонлар учун ибратли сабоқдир. Расулуллоҳ ўз қавмларини ҳар жиҳатдан камолотга етказиш учун одамлар ўртасида чинакам биродарлик, қадр-қиммат ҳукмдорларга муносабат, бир-бирига тиш қайраган рақибларни сулҳга келтириш, саркардаларнинг вазифа ва масъулиятлари, халқнинг бошини қовуштириб, ғанимларга қарши туриш каби илмлардан таълим берадилар.
*Имом Бухорий — Муҳаммад Абу Абдуллоҳ. Отасининг оти Исмоил. Бухорода туғилган. Ҳадис илмининг доно билимдони. У киши тўплаган ҳадислар "Саҳиҳул Бухорий", яъни ишончли деб юритилади. У киши ҳижрий 256 (мелодий 870) йили 62 ёшида Самарқанд яқинида вафот этган.
*Имом Ғаззолий — "Ҳужжатул Ислом" Муҳаммад Абу Ҳомид Тусий-ўаззолий атоқли исломшунос олимлардан бири бўлиб, салжуқийлар даврида яшаган. У ҳижрий 505 (мелодий 1111) йили Тус шаҳрида оламдан ўтган.
Лекин Абдуманафнинг авлоди амакиси Абдуддорнинг бундай фахрли лавозимни эгаллашига норозилик билдиришди. Улар ўртасидаги келишмовчилик катта можарога айланиш хавфи туғилганда икки томоннинг оқил кишилари кенгашиб, Абдуманаф авлодига Байтуллоҳ зиёратига келувчиларни замзам суви ҳамда овқат билан таъминлаш ҳуқуқини берди. Байтуллоҳни бошқариш ҳуқуқи Абдуддор авлодида қолди. Бу ишга шариат ҳам рухсат берди, Бу вазифа ҳанузгача шу авлоднинг илкида. Туғ қадаш Абдуддорнинг бир авлодидан иккинчисига ўтаверди, фақат Ислом дини дунёга келгач, бу вазифа халифанинг ихтиёрига ўтиб, ҳукмдор ўзи муносиб кўрган кишини тайин этадиган бўлди. Маслаҳат кенгашлари ва фармон чиқариш ҳуқуқи қам халифага берилди. Қусайнинг отаси Килоб, онаси Фотима яманлик Аздушануа қабиласидан бўлмиш Саъднинг қизи эди. Килобнинг отаси Мурра, онаси Ҳинд эди. Ҳинд эса Фиҳр ибн Молик жамоасига мансуб Сарирнинг қизи эдй. Мурранинг отаси Каъб, онаси Ваҳшия Фиҳр жамоасидан бўлмиш Шайбоннинг қизи эди. Калбнинг отаси
...Ещё
Лекин Абдуманафнинг авлоди амакиси Абдуддорнинг бундай фахрли лавозимни эгаллашига норозилик билдиришди. Улар ўртасидаги келишмовчилик катта можарога айланиш хавфи туғилганда икки томоннинг оқил кишилари кенгашиб, Абдуманаф авлодига Байтуллоҳ зиёратига келувчиларни замзам суви ҳамда овқат билан таъминлаш ҳуқуқини берди. Байтуллоҳни бошқариш ҳуқуқи Абдуддор авлодида қолди. Бу ишга шариат ҳам рухсат берди, Бу вазифа ҳанузгача шу авлоднинг илкида. Туғ қадаш Абдуддорнинг бир авлодидан иккинчисига ўтаверди, фақат Ислом дини дунёга келгач, бу вазифа халифанинг ихтиёрига ўтиб, ҳукмдор ўзи муносиб кўрган кишини тайин этадиган бўлди. Маслаҳат кенгашлари ва фармон чиқариш ҳуқуқи қам халифага берилди. Қусайнинг отаси Килоб, онаси Фотима яманлик Аздушануа қабиласидан бўлмиш Саъднинг қизи эди. Килобнинг отаси Мурра, онаси Ҳинд эди. Ҳинд эса Фиҳр ибн Молик жамоасига мансуб Сарирнинг қизи эдй. Мурранинг отаси Каъб, онаси Ваҳшия Фиҳр жамоасидан бўлмиш Шайбоннинг қизи эди. Калбнинг отаси Луай, онаси Мория қузоа қабиласига мансуб Каъбнинг қизи эди. Луайнинг отаси Ғолиб, онаси Ҳузао жамоасига мансуб Амрнинг қизи Салмо эди. Ғолибнинг отаси Фиҳр, онаси Ҳузайл қабиласидан бўлмиш Саъднинг қизи Лайло эди. Кўпгина ривоятларда Фиҳр Қурайшнинг ўзи, қурайшлар фиҳрнинг авлоди дейилади. Қурайш қабиласи ўн икки жамоадан иборат: Абдуманаф жамоаси, Абдуддор ибн Қусай жамоаси, Асад ибн Абдулуззо ибн Қусай жамоаси, Зуҳра ибн Килоб жамоаси, Махзум ибн Яқиза ибн Мурра жамоаси, Тайм ибн Мурра жамоаси, Адий ибн Каъб жамоаси, Саҳм ибн Ҳусаис ибн Амр ибн Каъб жамоаси, Омир ибн Луай жамоаси, Тайм ибн Ғолиб жамоаси, Ҳорис ибн Фиҳр жамоаси, Муҳариб ибн Фиҳр жамоаси. Улардан Маккада ўтроқлашганлари сой қурайшлари, шаҳар атрофига жойлашганлари эса сиртдаги қурайшлар дейилади. Фиҳрнинг отаси Молик, онаси жўрҳумлик Ҳарснинг қизи Жандала эди; Моликнинг отаси Назр, онаси Қайс Айлонга мансуб Адвоннинг қизи Отика эди. Назрнинг отаси Кинона,' онаси Мурр ибн Однинг қизи Барра эди; Кинонанинг отаси Ҳузайма, онаси Қайс Айлонга мангуб Саъднинг қизи Авона эди; Ҳузайманинг отаси Мудрика, онаси қузоалик Асламнинг қизи Салмо эди; Мудриканинг отаси Илёс, онаси шараф ва обрўда зарбулмасал бўлган Хиндаф эди; Илёснинг отаси Музар, онаси Рабоб Жунда ибн Маъднинг қизи эди; Музарнинг отаси Низор, онаси Савда Акнинг қизи эди; Низорнинг отаси Маъд, онаси Муона журҳумлик Жавшамнинг қизи эди, Маъднинг отаси эса Аднон эди.
Муҳаммад алайҳис-саломнинг насл-насаби ҳақида тадқиқотчи олимлар ва муҳаддислар шундай якдил фикрга келишган, шунингдек улар Адноннинг аждодларини санаш дуруст эмас, деб ҳисоблашади... Қисқаси, пайғамбар алайҳис-саломнинг насл-насаби Иброҳим алайҳис-саломнинг араблашиб кетган ўғли Исмоилга бориб туташади. Бундан кўринадики, расулуллоҳнинг аждодлари пок, мўътабар ва нуфузли кишилар бўлган. Пайғамбар бўлишнинг энг зарур шартларидан бири насл-насабнинг тоза бўлишлигидир. Оллоҳ таоло расулуллоҳнинг аждодларини жоҳилият давридаги нопок ишлардан, бузуқликлардан, разолатдан ўз ҳифзу ҳимоасига олиб асраган.
Мы используем cookie-файлы, чтобы улучшить сервисы для вас. Если ваш возраст менее 13 лет, настроить cookie-файлы должен ваш законный представитель. Больше информации
Комментарии 5
БИСМИЛЛАҲИР РОҲМАНИР РОҲИМ
(Ниҳоятда шафқатли ва меҳрибон Оллоҳнинг номи билан бошлайман)
Бизга тўғри йўлни аниқ кўрсатиб берган, кўзимиздан эсанкираш пардасини олиб ташлаган Оллоҳ, сени мадҳ этамиз. Башоратчи, огоҳлантирувчи, буйруғингга биноан динингга даъват этувчи ва ёруғ нурдек йўлимизни ёритувчи пайғамбарингга дуо ва саломлар йўллаймиз. Сенинг раҳматингни излаб, розилигингни тилаб ватанидан айрилган саҳобаларга* бошпана бериб, ёрдам қўлини чўзган, Ислом динини қувватлантириш йўлида ҳеч нарсасини аямаган ансорлар*ига дуо ва саломлар йўллаймиз.
Пайғамбаримизнинг одамларни динга даъват этиш йўлида чеккан азоблари, кўрсатган сабру бардошлари, ҳатто туғилиб ўсган юртини ташлаб ҳижрат қилишлари мусулмонлар учун ибратли сабоқдир. Расулуллоҳ ўз қавмларини ҳар жиҳатдан камолотга етказиш учун одамлар ўртасида чинакам биродарлик, қадр-қиммат ҳукмдорларга муносабат, бир-бирига тиш қайраган р
...ЕщёБИСМИЛЛАҲИР РОҲМАНИР РОҲИМ
(Ниҳоятда шафқатли ва меҳрибон Оллоҳнинг номи билан бошлайман)
Бизга тўғри йўлни аниқ кўрсатиб берган, кўзимиздан эсанкираш пардасини олиб ташлаган Оллоҳ, сени мадҳ этамиз. Башоратчи, огоҳлантирувчи, буйруғингга биноан динингга даъват этувчи ва ёруғ нурдек йўлимизни ёритувчи пайғамбарингга дуо ва саломлар йўллаймиз. Сенинг раҳматингни излаб, розилигингни тилаб ватанидан айрилган саҳобаларга* бошпана бериб, ёрдам қўлини чўзган, Ислом динини қувватлантириш йўлида ҳеч нарсасини аямаган ансорлар*ига дуо ва саломлар йўллаймиз.
Пайғамбаримизнинг одамларни динга даъват этиш йўлида чеккан азоблари, кўрсатган сабру бардошлари, ҳатто туғилиб ўсган юртини ташлаб ҳижрат қилишлари мусулмонлар учун ибратли сабоқдир. Расулуллоҳ ўз қавмларини ҳар жиҳатдан камолотга етказиш учун одамлар ўртасида чинакам биродарлик, қадр-қиммат ҳукмдорларга муносабат, бир-бирига тиш қайраган рақибларни сулҳга келтириш, саркардаларнинг вазифа ва масъулиятлари, халқнинг бошини қовуштириб, ғанимларга қарши туриш каби илмлардан таълим берадилар.
Кейинги пайтларда мусулмонлар расулуллоҳнинг таржимаи ҳоли ва Ислом тарихи билан унчалик қизиқмай қўйганларидан қаттиқ изтироб чекардим. Бу мавзуда (ёзилган китобларнинг ҳаддан ташқари зерикарли ва катталиги одамларни чўчитар эди, Шу боис мансуралик олим Маҳмудбек Салимнинг маърифат зиёси билан йўғрилган суҳбатлари ҳамда у кишининг далдаси билан бу хайрли ишга қўл уришга жазм этдим. Оллоҳнинг ризосига эришиш умидида киришган бу хайрли ишда аввало Қуръони Каримга ҳамда Имом Бухорий*, Имом Муслим*нинг саҳиҳ ҳадисларига таяндим. Қози Иёз*нинг "Шифо", Қасталоний*нинг "Ҳалафда ёзилган таржимаи ҳол", Имом Ғаззолий*нинг "Иҳёул-улумид-дин" (Дин илмларини ривожлантириш тўғрисида) номли асарларидан фойдаландим. Оллоҳ саъй-ҳаракатларимдан рози бўлиб, раҳматига мушарраф этсин.
Энди Оллоҳдан мадад тилаб мақсадга ўтамиз.
____________
*Саҳоба — Муҳаммад алайҳис-салом ҳаёт
...ЕщёКейинги пайтларда мусулмонлар расулуллоҳнинг таржимаи ҳоли ва Ислом тарихи билан унчалик қизиқмай қўйганларидан қаттиқ изтироб чекардим. Бу мавзуда (ёзилган китобларнинг ҳаддан ташқари зерикарли ва катталиги одамларни чўчитар эди, Шу боис мансуралик олим Маҳмудбек Салимнинг маърифат зиёси билан йўғрилган суҳбатлари ҳамда у кишининг далдаси билан бу хайрли ишга қўл уришга жазм этдим. Оллоҳнинг ризосига эришиш умидида киришган бу хайрли ишда аввало Қуръони Каримга ҳамда Имом Бухорий*, Имом Муслим*нинг саҳиҳ ҳадисларига таяндим. Қози Иёз*нинг "Шифо", Қасталоний*нинг "Ҳалафда ёзилган таржимаи ҳол", Имом Ғаззолий*нинг "Иҳёул-улумид-дин" (Дин илмларини ривожлантириш тўғрисида) номли асарларидан фойдаландим. Оллоҳ саъй-ҳаракатларимдан рози бўлиб, раҳматига мушарраф этсин.
Энди Оллоҳдан мадад тилаб мақсадга ўтамиз.
____________
*Саҳоба — Муҳаммад алайҳис-салом ҳаёт вақтларида мусулмон бўлиб, суҳбатларидан баҳра олган киши.
*Ансорлар — Расулуллоҳ Маккадан Мадинага ҳижрат қилганда Ислом динига кириб, ёрдам қўлини чўзган мусулмонлар.
*Имом Бухорий — Муҳаммад Абу Абдуллоҳ. Отасининг оти Исмоил. Бухорода туғилган. Ҳадис илмининг доно билимдони. У киши тўплаган ҳадислар "Саҳиҳул Бухорий", яъни ишончли деб юритилади. У киши ҳижрий 256 (мелодий 870) йили 62 ёшида Самарқанд яқинида вафот этган.
*Имом Муслим — Абдул Ҳасан. Отасининг оти Ҳажжож. Ҳижрий 206 (мелодий 831) йили Нишопур шаҳрида туғилиб, 261 йили 55 ёшида вафот этган.
*Қози Иёз — Шимолий африқолик муҳаддис. Лақаби Абул Фазлий. Отасининг оти Мусо. Ҳижрий 476 (мелодцй 1081) йили туғилиб, 544 йили 55 ёшида вафот этган.
*Қасталоний — Аҳмад Шаҳобиддин. Мисрнинг Қасталоний шаҳрида дунёга келган. Машур исломшунос олим. Ҳижрий 923 (мелодий 1517) йили 72 ёишда оламдан ўтган.
*Имом Ғаззолий — "Ҳужжатул Ислом" Муҳаммад Абу Ҳомид Тусий-ўаззолий атоқли исломшунос олимлардан бири бўлиб, салжуқийлар даврида яшаган. У ҳижрий 505 (мелодий 1111) йили Тус шаҳрида оламдан ўтган.
Улуғ насаб
Инсонларни Оллоҳнинг ҳақ йўлига мушарраф этган пайғамбаримизнинг оталари Абдуллоҳ, оналари Омина эди. Омина қурайш қабйласи Зуҳра жамоасига мансуб Ваҳбнинг қизи эди; Абдуллоҳнинг отаси Абдулмутталиб қурайш қабиласининг мўътабар оқсоқолларидан бўлиб, қабиладошларининг бошига мушкул иш тушганда тўғри йўл-йўриқ кўрсатар, катта ишларда одамлар ҳамиша унинг пешини тутишарди. Онаси Фотима махзум жамоасйга мансуб Умарнинг қизи эди. Абдулмутталибнинг отаси Ҳошим, онаси Салмо бўлиб, у хазраж қабиласи, нажжор жамоасига мансуб Амрнинг қизи эди; Ҳошимнинг отаси Абдуманаф, онаси эса Отика эди. Отика Салмий жамоасига мансуб Мурранинг қизи эди. Абдуманафнинг отаси Қусай, онаси Ҳубба бўлиб, у ҳузоа жамоасига мансуб Ҳулайлнинг қизи эди. Жоҳилият* даврида Байтуллоҳ хизматини бошқариш, зиёратга келувчиларни овқат ва сув билан таъминлаш, қурайш қабиласининг маслаҳат йиғинларини очиш Қусайнинг қўлида эди. Бундай йиғинлар у...ЕщёУлуғ насаб
Инсонларни Оллоҳнинг ҳақ йўлига мушарраф этган пайғамбаримизнинг оталари Абдуллоҳ, оналари Омина эди. Омина қурайш қабйласи Зуҳра жамоасига мансуб Ваҳбнинг қизи эди; Абдуллоҳнинг отаси Абдулмутталиб қурайш қабиласининг мўътабар оқсоқолларидан бўлиб, қабиладошларининг бошига мушкул иш тушганда тўғри йўл-йўриқ кўрсатар, катта ишларда одамлар ҳамиша унинг пешини тутишарди. Онаси Фотима махзум жамоасйга мансуб Умарнинг қизи эди. Абдулмутталибнинг отаси Ҳошим, онаси Салмо бўлиб, у хазраж қабиласи, нажжор жамоасига мансуб Амрнинг қизи эди; Ҳошимнинг отаси Абдуманаф, онаси эса Отика эди. Отика Салмий жамоасига мансуб Мурранинг қизи эди. Абдуманафнинг отаси Қусай, онаси Ҳубба бўлиб, у ҳузоа жамоасига мансуб Ҳулайлнинг қизи эди. Жоҳилият* даврида Байтуллоҳ хизматини бошқариш, зиёратга келувчиларни овқат ва сув билан таъминлаш, қурайш қабиласининг маслаҳат йиғинларини очиш Қусайнинг қўлида эди. Бундай йиғинлар унинг уйида ўтказилар, жангларда туғ кўтариш ҳуқуқи ҳам унинг ихтиёрида, эди. Қусай жон таслим қилаётган чоғида бу вазифаларни ўғли Абдуддорга топширди.Лекин Абдуманафнинг авлоди амакиси Абдуддорнинг бундай фахрли лавозимни эгаллашига норозилик билдиришди. Улар ўртасидаги келишмовчилик катта можарога айланиш хавфи туғилганда икки томоннинг оқил кишилари кенгашиб, Абдуманаф авлодига Байтуллоҳ зиёратига келувчиларни замзам суви ҳамда овқат билан таъминлаш ҳуқуқини берди. Байтуллоҳни бошқариш ҳуқуқи Абдуддор авлодида қолди. Бу ишга шариат ҳам рухсат берди, Бу вазифа ҳанузгача шу авлоднинг илкида. Туғ қадаш Абдуддорнинг бир авлодидан иккинчисига ўтаверди, фақат Ислом дини дунёга келгач, бу вазифа халифанинг ихтиёрига ўтиб, ҳукмдор ўзи муносиб кўрган кишини тайин этадиган бўлди. Маслаҳат кенгашлари ва фармон чиқариш ҳуқуқи қам халифага берилди. Қусайнинг отаси Килоб, онаси Фотима яманлик Аздушануа қабиласидан бўлмиш Саъднинг қизи эди. Килобнинг отаси Мурра, онаси Ҳинд эди. Ҳинд эса Фиҳр ибн Молик жамоасига мансуб Сарирнинг қизи эдй. Мурранинг отаси Каъб, онаси Ваҳшия Фиҳр жамоасидан бўлмиш Шайбоннинг қизи эди. Калбнинг отаси
...ЕщёЛекин Абдуманафнинг авлоди амакиси Абдуддорнинг бундай фахрли лавозимни эгаллашига норозилик билдиришди. Улар ўртасидаги келишмовчилик катта можарога айланиш хавфи туғилганда икки томоннинг оқил кишилари кенгашиб, Абдуманаф авлодига Байтуллоҳ зиёратига келувчиларни замзам суви ҳамда овқат билан таъминлаш ҳуқуқини берди. Байтуллоҳни бошқариш ҳуқуқи Абдуддор авлодида қолди. Бу ишга шариат ҳам рухсат берди, Бу вазифа ҳанузгача шу авлоднинг илкида. Туғ қадаш Абдуддорнинг бир авлодидан иккинчисига ўтаверди, фақат Ислом дини дунёга келгач, бу вазифа халифанинг ихтиёрига ўтиб, ҳукмдор ўзи муносиб кўрган кишини тайин этадиган бўлди. Маслаҳат кенгашлари ва фармон чиқариш ҳуқуқи қам халифага берилди. Қусайнинг отаси Килоб, онаси Фотима яманлик Аздушануа қабиласидан бўлмиш Саъднинг қизи эди. Килобнинг отаси Мурра, онаси Ҳинд эди. Ҳинд эса Фиҳр ибн Молик жамоасига мансуб Сарирнинг қизи эдй. Мурранинг отаси Каъб, онаси Ваҳшия Фиҳр жамоасидан бўлмиш Шайбоннинг қизи эди. Калбнинг отаси Луай, онаси Мория қузоа қабиласига мансуб Каъбнинг қизи эди. Луайнинг отаси Ғолиб, онаси Ҳузао жамоасига мансуб Амрнинг қизи Салмо эди. Ғолибнинг отаси Фиҳр, онаси Ҳузайл қабиласидан бўлмиш Саъднинг қизи Лайло эди. Кўпгина ривоятларда Фиҳр Қурайшнинг ўзи, қурайшлар фиҳрнинг авлоди дейилади. Қурайш қабиласи ўн икки жамоадан иборат: Абдуманаф жамоаси, Абдуддор ибн Қусай жамоаси, Асад ибн Абдулуззо ибн Қусай жамоаси, Зуҳра ибн Килоб жамоаси, Махзум ибн Яқиза ибн Мурра жамоаси, Тайм ибн Мурра жамоаси, Адий ибн Каъб жамоаси, Саҳм ибн Ҳусаис ибн Амр ибн Каъб жамоаси, Омир ибн Луай жамоаси, Тайм ибн Ғолиб жамоаси, Ҳорис ибн Фиҳр жамоаси, Муҳариб ибн Фиҳр жамоаси. Улардан Маккада ўтроқлашганлари сой қурайшлари, шаҳар атрофига жойлашганлари эса сиртдаги қурайшлар дейилади. Фиҳрнинг отаси Молик, онаси жўрҳумлик Ҳарснинг қизи Жандала эди; Моликнинг отаси Назр, онаси Қайс Айлонга мансуб Адвоннинг қизи Отика эди. Назрнинг отаси Кинона,' онаси Мурр ибн Однинг қизи Барра эди; Кинонанинг отаси Ҳузайма, онаси Қайс Айлонга мангуб Саъднинг қизи Авона эди; Ҳузайманинг отаси Мудрика, онаси қузоалик Асламнинг қизи Салмо эди; Мудриканинг отаси Илёс, онаси шараф ва обрўда зарбулмасал бўлган Хиндаф эди; Илёснинг отаси Музар, онаси Рабоб Жунда ибн Маъднинг қизи эди; Музарнинг отаси Низор, онаси Савда Акнинг қизи эди; Низорнинг отаси Маъд, онаси Муона журҳумлик Жавшамнинг қизи эди, Маъднинг отаси эса Аднон эди.
Муҳаммад алайҳис-саломнинг насл-насаби ҳақида тадқиқотчи олимлар ва муҳаддислар шундай якдил фикрга келишган, шунингдек улар Адноннинг аждодларини санаш дуруст эмас, деб ҳисоблашади... Қисқаси, пайғамбар алайҳис-саломнинг насл-насаби Иброҳим алайҳис-саломнинг араблашиб кетган ўғли Исмоилга бориб туташади. Бундан кўринадики, расулуллоҳнинг аждодлари пок, мўътабар ва нуфузли кишилар бўлган. Пайғамбар бўлишнинг энг зарур шартларидан бири насл-насабнинг тоза бўлишлигидир. Оллоҳ таоло расулуллоҳнинг аждодларини жоҳилият давридаги нопок ишлардан, бузуқликлардан, разолатдан ўз ҳифзу ҳимоасига олиб асраган.