✨«МУДРОСТЬ В ПРОСТОТЕ»✨ ************************************ 🎆Цель жизни человека не прожить долго, не прожить богато, не достичь известности. Вся человеческая жизнь в очах Божиих – это суета. Ну, допустим, в науке сделал открытие, Нобелевскую премию получил – не знаю, сколько она сейчас, по-моему, два миллиона долларов – вот, пожалуйста. В очах Божиих никакой цены в этом нет. Главное – чего ты достиг. А именно – достиг ли ты, человек, Царствия Небесного? Всё остальное, все медальки, они смешные. Это только для людей, которые сохраняют в детской чистоте. Дают ему медальку, он раздувается: мне дали медальку, в Кремле, сам! Ну дальше что? Ты погляди на тех, кого хоронят. Ну, собрались, ну отметили, ну поговорили. Сказали одно и то же. На всех похоронах – одно и то же: "Чтоб земля тебе была пухом". Как будто мягкое ложе на Митинском кладбище – это вот самое главное достижение. И это вместо чего? Вместо вечного общения с самим Богом. Да это просто смешно. Поэтому Господь и говорит, что нужно такую жизнь жить, которая даст нам в вечности блаженное общение с самим Отцом Небесным. Все заповеди, молитвы, посты, храмы, монастыри – всё только для этого. А не для того, чтобы у ребёночка грыжи не было, не для того, чтоб Господь продлил жизнь маме. Господь, конечно, всё может: и жизнь продлить, и исцелить. Знаем в истории, люди вообще в учёбе плохо соображали, Господь одним прикосновением делал из них круглых отличников. Среди русских святых два таких есть великих умнейших человека. А в детстве у них с грамотой было очень плохо. Но им очень хотелось. А Господь, видя в них это стремление к небу, и одному, и другому дал. И оба преуспели в науках. Протоиерей Димитрий Смирнов.
    1 комментарий
    4 класса
    Апостолам Тропарь, глас 3 Апо́столи святи́и,/ моли́те Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим. Перевод: Апостолы святые, молите милостивого Бога, да подаст душам нашим прощение прегрешений. Апостолам Ерасту, Олимпу, Родиону, Сосипатру, Куарту (Кварту) и Тертию Кондак, глас 4 Яви́ся днесь апо́стол честно́е торжество́,/ подаю́щее я́ве всем прегреше́ний оставле́ние,// соверша́ющим их па́мять. Перевод: Сегодня почитаемый праздник апостолов, которые истинно подают прощение прегрешений всем, празднующим их память. Ин кондак, глас 2 Боже́ственным све́том ум озари́вше,/ вити́йская плете́ния му́дре разори́сте,/ и язы́ки вся улови́вше, апо́столи сла́внии,/ Влады́це приведо́сте,// Тро́ицу Боже́ственную сла́вити науча́юще. Перевод: Озарив ум божественным светом, хитросплетения ораторские мудро разрушив и все народы сетью уловив (Мф.4:19), апостолы славные, Владыке привели, научая прославлять Божественную Троицу. Мученику Оресту врачу Тропарь, глас 4 Удо́м усекнове́ние терпе́л еси́/ и о́гненную лю́тую му́ку, му́чениче,/ подви́гся, всесла́вне,/ венце́м я́ве увязе́ся нетле́нным, преблаже́нне,/ Престо́лу же предстои́ши Святы́я Тро́ицы,/ Ю́же помоли́, да спасе́т ны,/ му́чениче Оре́сте,// ве́рою пою́щим тя. Перевод: Рассечения жил терпел ты и жестокие огненные пытки, мученик, подвиг совершив, всеми прославляемый, венцом ты истинно увенчался нетленным, преблаженный, Престолу же предстоишь Святой Троицы, Ее же умоли, да спасет нас, мученик Орест, с верой воспевающих тебя. Великомученику Георгию Победоносцу Тропарь, глас 4 Я́ко пле́нных свободи́тель/ и ни́щих защи́титель,/ немощству́ющих врач,/ царе́й побо́рниче,/ победоно́сче великому́чениче Гео́ргие,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим. Перевод: Пленников освободитель и нищих покровитель, немощных врач, царей заступник, великомученик победоносец Георгий, моли Христа Бога о спасении душ наших. Ин тропарь, глас 4 По́двигом до́брым подвиза́лся еси́, страстоте́рпче Христо́в,/ ве́рою, и мучи́телей обличи́л еси́ нече́стие,/ же́ртва же благоприя́тна Бо́гу прине́слся еси́,/ те́мже и вене́ц прия́л еси́ побе́ды,// и моли́твами, свя́те, твои́ми все́м подае́ши прегреше́ний проще́ние. Перевод: Подвигом прекрасным подвизался ты, страстотерпец Христов, верой ты обличил беззаконие мучителей, принеся себя как жертву угодную Богу (Рим.12:1), потому и получил венец победы, и молитвами твоими, святой, всем подаешь прегрешений прощение. Кондак, глас 4 Возде́лан от Бо́га показа́лся еси́ благоче́стия де́латель честне́йший,/ доброде́телей рукоя́ти собра́в себе́,/ се́яв бо в слеза́х, весе́лием жне́ши,/ страда́льчествовав же кро́вию, Христа́ прия́л еси́,// и моли́твами, свя́те, твои́ми все́м подае́ши прегреше́ний проще́ние. Перевод: Возделанный Богом, ты явился земледельцем благочестия достойнейшим, добродетелей снопы собрав себе; ибо посеяв со слезами, пожинаешь с радостью, сражавшись же до крови – Христа приобрел; и ходатайствами твоими, святой, всем подаешь согрешений прощение. Ин кондак, глас 8 К возбра́нному и ско́рому заступле́нию твоему́ прибе́гше ве́рнии,/ мо́лим изба́витися, страстоте́рпче Христо́в, от собла́зн вра́жиих,/ воспева́ющим тя, и вся́ких бед и озлобле́ний, да зове́м:// ра́дуйся, му́чениче Гео́ргие. Перевод: К быстрой военной обороне твоей прибегнув, верующие, молим избавиться, мученик Христов, от козней вражеских всем, воспевающим тебя, и от всяких бед и несчастий, да взываем: «Радуйся, мученик Георгий». Молитва Святы́й, сла́вный и всехва́льный великому́чениче Гео́ргие! Со́браннии в хра́ме твое́м и пред ико́ною твое́ю свято́ю поклоня́ющиися лю́дие, мо́лим тя, изве́стный жела́ния на́шего хода́таю, моли́ с на́ми и о нас умоля́емаго от своего́ благоутро́бия Бо́га, да ми́лостивно услы́шит нас, прося́щих Его́ благосты́ню, и не оста́вит вся на́ша ко спасе́нию и житию́ ну́ждная проше́ния, и да́рует стране́ на́шей побе́ду на сопроти́вныя; и па́ки, припа́дающе, мо́лим тя, святы́й победоно́сче: укрепи́ да́нною тебе́ благода́тию во бра́нех правосла́вное во́инство, разруши́ си́лы востаю́щих враго́в, да постыдя́тся и посра́мятся, и де́рзость их да сокруши́тся, и да уве́дят, я́ко мы име́ем Боже́ственную по́мощь, и всем, в ско́рби и обстоя́нии су́щим, многомо́щное яви́ свое́ заступле́ние. Умоли́ Го́спода Бо́га, всея́ тва́ри Созда́теля, изба́вити нас от ве́чнаго муче́ния, да прославля́ем Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха и твое́ испове́дуем предста́тельство ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. 2-я Молитва О, всехва́льный, святы́й великому́чениче и чудотво́рче Гео́ргие! При́зри на ны ско́рою твое́ю по́мощию, и умоли́ Человеколю́бца Бо́га, да не осу́дит нас, гре́шных, по беззако́ниям на́шим, но да сотвори́т с на́ми по вели́цей Свое́й ми́лости. Не пре́зри моле́ния на́шего, но испроси́ нам у Христа́ Бо́га на́шего ти́хое и богоуго́дное житие́, здра́вие же душе́вное и теле́сное, земли́ плодоро́дие, и во всем изоби́лие, и да не во зло обрати́м блага́я, да́руемая нам тобо́ю от Всеще́драго Бо́га, но во сла́ву свята́го и́мени Его́ и в прославле́ние кре́пкаго твоего́ заступле́ния, да пода́ст Он стране́ на́шей и всему боголюби́вому во́инству на супоста́ты одоле́ние и да укрепи́т непременя́емым ми́ром и благослове́нием. Изря́днее же да огради́т нас святы́х А́нгел Свои́х ополче́нием, во е́же изба́витися нам, по исхо́де на́шем из жития́ сего́, от ко́зней лука́ваго и тя́жких возду́шных мыта́рств его́, и неосужде́нным предста́ти Престо́лу Го́спода сла́вы. Услы́ши ны, страстоте́рпче Христо́в Гео́ргие, и моли́ за ны непреста́нно Триипоста́снаго Влады́ку всех Бо́га, да благода́тию Его́ и человеколю́бием, твое́ю же по́мощию и заступле́нием обря́щем ми́лость, со А́нгелы и Арха́нгелы и все́ми святы́ми одесну́ю Правосу́дного Судии́ ста́ти, и Того́ вы́ну сла́вити со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Священномученику Прокопию, архиепископу Херсонскому Тропарь, глас 1 Свети́льник всесве́тлый во гра́де Херсо́не яви́лся еси́, па́стырю до́брый, священному́чениче Проко́пие. Любо́вь и милосе́рдие в сердца́х ве́рных насажда́я, тве́рдо стоя́ти во испове́дании ве́ры Правосла́вныя призыва́л еси́. Те́мже со пресви́тером Иоа́нном за Христа́ пострада́л еси́, и ны́не ку́пно с ни́м на небеси́ престо́лу Бо́жию предстоя́, моли́ Ми́лостиваго Бо́га оте́чество на́ше в Правосла́вии и благоче́стии утверди́ти, ми́р Це́ркви дарова́ти и душа́м на́шим ве́лию ми́лость. Перевод: Светильником преярким в городе Херсоне стал ты, пастырь добрый, священномученик Прокопий. Любовь и милосердие в сердцах верующих насаждая, твердо стоять в исповедании веры Православной призывал ты. Потому с пресвитером Иоанном за Христа пострадал ты, и сейчас вместе с ним на Небесах Престолу Божию предстоя, моли милостивого Бога отечество наше в Православии и благочестии укрепить, мир Церкви даровать и душам нашим великую милость. Кондак, глас 4 Во святи́телех благоче́стно пожи́в, и муче́ния пу́ть проше́д, безбо́жия си́лу побежда́я, побо́рник бы́в Херсо́нстей па́стве, богому́дре. Те́мже тя́ почита́юще, та́ко вопие́м ти́: от бе́д изба́ви на́с при́сно твои́ми мольба́ми, о́тче священному́чениче Проко́пие. Перевод: В сане святительском благочестиво послужив и мученичества путь пройдя, безбожия силу побеждая, защитник был Херсонской паствы, Богомудрый. Потому тебя почитая, так взываем к тебе: «От бед избавляй нас всегда твоими молитвами, отче священномученик Прокопий». Молитва О, пресла́вный священному́чениче Проко́пие, страстоте́рпче непреодоле́нный, Архиере́ю Бо́жий и о Це́ркви Херсо́нстей хода́таю! При́зри на моле́ние на́с, почита́ющих святу́ю па́мять твою́ и испроси́ на́м у Христа́ Бо́га проще́ния грехо́в на́ших, да не до конца́ прогне́вается на на́с Госпо́дь: согреши́хом бо и недосто́йнии яви́хомся милосе́рдия Бо́жия. Моли́ о на́с Го́спода, да ниспо́слет ми́р на гра́ды и ве́си на́ша, да изба́вит на́с от наше́ствия иноплеме́нников, междоусо́бныя бра́ни и вся́ких раздо́ров, и нестрое́ний. Утверди́, священному́чениче всеблаже́нне, ве́ру и благоче́стие во все́х на́с, и да изба́вит на́с Госпо́дь от ересе́й, раско́лов и вся́каго суеве́рия. О, ми́лостивый на́ш предста́телю! Моли́ся за ны́ ко Го́споду, да сохрани́т на́с от гла́да и вся́ких боле́зней, и да пода́ст вся́ на потре́бу челове́ком поле́зная. Наипа́че же да сподо́бимся моли́твами твои́ми Небе́снаго Ца́рствия Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же че́сть и поклоне́ние подоба́ет со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. В субботу, всем святым Тропарь, глас 2 Апо́столи, му́ченицы и проро́цы,/ святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии,/ до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии,/ дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су,/ о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те,// спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим. Перевод: Апостолы, мученики и пророки, святители, преподобные и праведные, подвиг доблестно совершившие и веру сохранившие, дерзновение пред Спасителем имея, Его за нас, как благого, умолите, молимся, во спасение душам нашим! Кондак, глас 8 Я́ко нача́тки естества́, Насади́телю тва́ри,/ вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики;/ тех моли́твами в ми́ре глубо́це// Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́ Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве. Перевод: Как первые плоды природы Насадителю всего творения вселенная приносит, Тебе, Господи, богоносных мучеников. Их мольбами и ходатайством Богородицы, Церковь Твою – Твой народ в мире глубоком сохрани, Многомилостивый. В субботу, за умерших Тропарь, глас 2 Помяни́, Го́споди, я́ко благ, рабы Твоя́,/ и, ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́:/ никто́же бо безгре́шен, то́кмо Ты,// моги́й и преста́вленным да́ти поко́й. Перевод: Помяни, Господи, как Благой, рабов Твоих и всё, в чем они в жизни согрешили, прости: ибо никто не безгрешен, кроме Тебя. Ты можешь и преставившимся дать покой. Кондак, глас 8 Со святы́ми упоко́й,/ Христе́,/ ду́ши раб Твои́х,/ иде́же несть боле́знь, ни печа́ль,/ ни воздыха́ние,// но жизнь безконе́чная. Перевод: Со святыми упокой, Христе, души рабов Твоих, там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, но жизнь бесконечная.
    1 комментарий
    8 классов
    Святые говорят, что всякое стечение обстоятельств - от Господа. И мы верим тому, видим в этом Промысл Божий, а все же нет-нет да и начинаем скорбеть, что не поступили так-то и так-то, вопреки сложившимся обстоятельствам, сделали какие-то ошибки. Но, видимо, и наши, и чужие ошибки, хотя и совершённые свободно, тоже в воле Господа, потому что поступи мы по-другому, дело пошло бы иначе, не так, как случилось по Промыслу Божию. Надо смирятся, быть готовым принять все так, как будет или уже случилось, и не терзать себя, что многое в жизни идёт не по нашим желаниям и представлениям. Господь дал, Господь и взял, да будет имя Господне благословенно во веки. (Иов 1:21). Схиархимандрит Илий (Ноздрин)
    2 комментария
    17 классов
    Этот день в истории В 1951 году Православной Церкви Чешских земель и Словакии предоставлена автокефалия.
    0 комментариев
    1 класс
    Цитата дня Лучше с благоговением молиться о ближнем, нежели обличать его во всяком согрешении. прп. Марк Подвижник ... Как обрести терпение? 23 ноября. «Написано нам в наставление, чтобы мы терпением и утешением из Писаний сохраняли надежду» (Рим. 15:4) Но откуда же нам взять терпение? Господь знает, как трудно нам, слабым, грешным людям, быть всегда неизменно терпеливыми. Но верою мы можем этого достигнуть, верою в Отца нашего Небесного. Он называет Себя «Богом терпения и утешения» (Рим. 15:5). Молитесь же о ниспослании вам Духа Святаго, и Он даст вам терпение, Он утешит вас, снисходя к вашим немощам. Спаситель обещал послать Утешителя, Духа Святаго, Духа любви, Духа кротости и терпения тем, кто просит о Нем. Молитесь же, чтобы Господь вложил терпение в сердце ваше, чтобы Он обратил вашу волю в Свою волю и покорил Себе все существо ваше. Тогда ваши глаза откроются прозрению истины, тогда вы уразумеете Писания и найдете в них неложные обещания о спасении вашем и всего человечества. Тогда, благодатью Духа Святаго, вы увидите на себе осуществление обещанного, и в вас самих «терпение будет иметь совершенное действие» (Иак. 1:4), и надежда ваша обратится в действительность. .... Как нужно поступать христианину во время болезни 10 (23) ноября (Чудо св. Иоанна Златоустого о Археле и покаянии) Братие! Когда кого из нас постигнет болезнь, и особенно тяжкая и продолжительная, мы обыкновенно ничего не жалеем для ее излечения, ищем помощи у врачей, тратим деньги на них и лекарства; но очень часто случается, что помощь их бывает совсем бесполезна. Болезнь упорствует, дух упадает, и мы совершенно отчаиваемся в своем выздоровлении. Положение ужасное! Что нам делать в нем? В Антиохии жил вельможа, именем Архела. Раз лице его покрыла проказа, и он долгое время пробыл в ней и, несмотря ни на какие усилия, никак не мог избавиться от нее! Грустно было ему! Ближние смотрели на него с отвращением, и он принужден был поневоле постоянно скрываться от глаз их. Один из ближайших друзей его, сжалившись над его положением, однажды предложил ему следующее: «Неподалеку от нас есть монастырь, – сказал он, – в нем живет инок по имени Иоанн. Много я слышу о нем доброго, и много к нему из христиан обращаются за помощью; сходим к нему и попросим его молитв. Что будет?» Архела согласился, и оба они, пришедши в монастырь, где жил Иоанн, пали к ногам его и молили об исцелении. На просьбы друзей Иоанн сказал Археле: «Вперед дай обет Богу поступать отсель по заповедям Его; потом наполни руки бедных от имения твоего и, наконец, веруй, что Бог может исцелить тебя». Архела отвечал: «Что ты мне повелеваешь, все до конца сохраню, и если что взял у кого неправедно – отдам сугубо, только исцели меня, отче преподобне!» Иоанн после сего приказал братьям омыть Архелу священною водою, и последний стал совершенно здоров. Итак, вот что должно делать в состоянии болезни: укрепиться верою, развязать все досель связывающие нас греховные узы, дать обещание на будущее время исправить свою жизнь и облегчить, по возможности, участь страждущих. В совете Археле св. Златоуста, может быть, заключается и разгадка того, почему мы часто, при всевозможных пособиях со стороны врачей, не получаем от них пользы. Ясно, что потому и врачи не помогают, что отказывается помогать нам Бог. А это отчего? Оттого, что мы сами забываем о Нем, не надеемся на Него, не обращаемся к Нему за помощью. Итак, примем же на будущее время совет св. Златоуста и во время болезни будем руководиться им. Но что я говорю: во время болезни? Нет, лучше сделаем, если будем следовать ему и до болезни, и во всякое время. Аминь.
    0 комментариев
    39 классов
    23-й день месяца Праведник подобен винограду, посаженному отцом семейства, который тщательно возделывает его. Иисус Христос благоволит принять тебя в Свою Церковь, в число избранных Своих; Он окропляет тебя благотворною росою Своей благодати, дабы ты принес плоды. Он повелел одному из Своих верных служителей охранять сей виноград, дабы лесной дикий вепрь не пришел и не опустошил его. Поставленный на страже служитель почитает для себя величайшим удовольствием возносить на небо плоды любимого винограда. Что такое означают сии плоды? Это пламенные молитвы, это действия любви, терпения, смирения; это суть те дни, которые были посвящены добрым делам, сообразным с волей Божественной. Эти дела не погибают; они бессмертны. Твой Ангел переносит их на небо, представляет их Господу; влагает их вместе с молитвами святых в златую кадильницу, благоухающую перед престолом Всевышнего, и вписывает их в книгу жизни. Многие благочестивые христиане имеют обыкновение приносить свое золото и серебро какому-нибудь святому мужу с тем, чтобы он раздавал их бедным; они думают, что милостыня их, переданная рукою святого мужа, будет более благоугодна Богу. Я еще должен повторить, что Ангела твоего наиболее радуют добрые дела, которые ты просишь его представить Господу, и эти дела получают новую цену, имея такого святого ходатая. Ты получишь за них двойную награду: одну получишь в нынешней жизни – дар благодати, которая животворит душу и обогащает её новыми плодами; другую – на небе, удостоившись славы и вечного блаженства. Если бы ты узнал цену даров Божиих, каким чувством воспламенилось бы сердце твое, желая заслужить их! Важность благодати превыше всех понятий человеческих: она, – как говорит один святой муж, – есть некоторое участие в естестве Божием. Иисус Христос дарует её нам, как источник воды живой, которая, наполняя душу, животворит её и питает до самой вечной жизни. По сей-то причине Апостол говорит нам, что она есть живот вечный во Иисусе Христе. Небесная слава есть соединение с Богом, которое избранным Его доставляет блаженство, а благодать есть также соединение с Богом, постигаемое единственно верою, соединение действительное, истинное, доставляющее делам нашим сверхъестественную заслугу. Это блаженное и достославное соединение укрепляется непрестанным содействием новой благодати, когда душа делается достойной того, продолжая непрестанно творить дела добрые. Блажен, стократно блажен праведник! Его осеняет благодать, животворящая его душу и освящающая его дела. Тот, которого сердце отягощено грехами, есть человек умерший, и дела его, самые блистательные в глазах света, мертвы. Многие из христиан уподобляются смоковнице, которая покрыта листьями, а плодов не приносит. Это те христиане, намерения которых не оплодотворяются любовью. Да пробудятся они от усыпления! Час Суда приближается. Рассмотри со своим Ангелом, каковы были дела твои, каковы молитвы, каковы добродетели; рассмотри, каково было твое терпение, твоя покорность, твое смирение, твоя любовь к ближним, твои услуги, оказанные им; рассмотри еще, какие побуждения заставляли тебя действовать: любовь ли божественная была побуждением и причиной твоих действий? Очистил ли ты сердце от заразы самолюбия? Не вкралось ли оно в твои действия и не совратило ли их с прямой предположенной тобой цели? Ты стыдишься и краснеешь; совесть смущает тебя! Начни же действовать; время скоро кончится. И если станешь действовать с усердием, то к вечеру, по окончании трудов, получишь свою награду; а чтобы успех был несомненным, молись Ангелу Хранителю: «Научи меня, святой Ангел мой, чистоте и правоте намерений, которые придают небесную красоту самым обыкновенным деяниям. Благоволи, чтобы вся жизнь моя, ознаменованная любовью, была посвящена Богу; я хочу исполнить твои желания, Ангел Хранитель, дабы тем благоугодить Господу». ...... Сюжет Перед зрителем пейзаж, который передает настроение художника, изобразившего тихий провинциальный уголок в весенний ясный день. Описание Художник на представленном полотне изобразил вид церкви со стороны небольшой провинциальной улочки, мощеной камнем, как это было принято в старину, сквозь который пробивается молодая травка. Редкий прохожий встретится на ней – здесь нет суеты и шума большого города. Выложенная из красного кирпича церковь представляет собой вытянутую в форме латинского креста базилику, с двумя высокими башнями, с щипцом, увенчанным крестом, апсидой, крытой красной черепицей. Пристроенные к ней хозяйственные здания, окрашенные в желтый цвет, тянутся вдоль дороги, утопающей в изумрудной зелени молодых деревьев. Весеннее солнце согревает ласковым теплом, скользя по крыше храма и отражаясь в растворенных маленьких оконцах, и легкий ветерок слегка колеблет молодые ветви дерева, словно маня в прохладу городского сада. Как хочется войти, открыв тяжелую кованую дверь внутрь храма, окунувшись в полумрак высоких сводов, освещенных блеском мерцающих лампад, и снова оказавшись на залитой солнцем улице, смотреть на прорезающие небо купола. Вид церкви пробуждает чувство ностальгии по старым улицам, по древним храмам – свидетелям давно ушедших героических эпох. Используя приемы импрессионистов, художник делает акцент на свете, на сочетании цветов охристо-желтого, кирпично-красного и голубого. Художник мастерски передает весенний ясный день, его неповторимый колорит, где все наполнено ликующим и ясным светом. История Картина написана предположительно в 90-е годы. В это время Богданов-Бельский становится известным и уважаемым мастером, участвует во множестве выставок в России и за рубежом, в Париже (1909), Риме (1911). Его работы воспроизводятся в журналах «Нива», «Художественные сокровища России», «Столица и усадьба».
    0 комментариев
    22 класса
    Канон, глас 8-й Песнь 1 Ирмос: Песнь возсле́м лю́дие чу́дному Бо́гу на́шему, свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты, песнь побе́дную пою́ще и вопию́ще: пое́м Тебе́ Еди́ному Влады́це. Припев: Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Проро́ческий собо́ре, апо́стольское сосло́вие, му́ченик во́инства, Влады́ку всех моли́те спасти́ся мне, прегреше́нии мно́гими обдержи́мому. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Иера́ршеский собо́ре, преподо́бнии и пра́веднии вси, благ ве́чных улучи́ти моли́теся, ве́рою вас блажа́щим. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Всех святы́х Твои́х, Го́споди, воспева́ем чи́ны, я́ко моли́твами их озаря́еши ду́ши на́ша: Ты бо еси́ Свет непристу́пный, неве́дения мрак отгоня́яй, присносу́щными Твои́ми све́тлостьми. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Пресвята́я Де́во Ма́ти, я́же Бо́га, Пресвято́е Сло́во, родила́ еси́, освяти́ всех ве́рою Тя со все́ми святы́ми сла́вящих, мо́лимтися. Песнь 3 Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты еси́ Свет омраче́нных, и пое́т Тя дух мой. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Свяще́ннейший лик вас Боже́ственных проро́к велича́ем, и му́ченик мно́жество, пострада́вших кре́пко, почита́ем моля́щеся: да ю́же сла́ву получи́сте, сея́ и мы прича́стницы бы́ти сподо́бимся ва́шими моли́твами. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Святе́йшии Христо́вы иера́рси, и честни́и преподо́бных собо́ри, со все́ми святы́ми о всех нас Человеколю́бца Бо́га моли́те, мо́лим вы. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Зако́ну повину́ющеся Твоему́, уго́дников Твои́х собо́ри, многообра́зными доброде́тельми освети́шася: сего́ ра́ди насле́дницы бы́ша оби́телей Твои́х Небе́сных, Влады́ко Царю́: и́хже моли́твами, да и нас та́можде всели́ши, Преми́лостиве. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богора́дованная Чи́стая, со все́ми проро́ки, му́дрыми, апо́столы, священному́ченики и со все́ми пра́ведными, моли́ Го́спода, я́ко да соверше́нное разреше́ние прегреше́ний прии́мем. Песнь 4 Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Восхваля́ем вас, благоглаго́ливии проро́цы, и воспева́ем богови́дцы апо́столи, со все́ми до́бре о Го́споде тече́ние соверша́вшими: я́ко да моли́твами ва́шими и мы настоя́щаго жития́ тече́ние богоуго́дно соверши́ти возмо́жем. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Я́ко многосве́тлыя зве́зды, доброде́телей све́тлостию озаря́ете ве́рных исполне́ния, преподо́бнии отцы́ на́ши, и вся Бо́жии уго́дницы: сего́ ра́ди вас ублажа́ем. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Совоку́плься собо́р святы́х Твои́х, Го́споди, ра́ди любве́, и тоя́ наслажда́ющеся, со А́нгелы лику́ет о Тебе́, Всеви́дче Го́споди всех: е́гоже ликовствова́ния да и нас сподо́биши, моли́твами уго́дников Твои́х, Всеси́льне. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Еди́на Бо́га Воплоще́ннаго ро́ждши, Всесвята́я, Того́ умоли́ в день стра́шный всех нас спасти́, и жи́зни ве́чныя, и све́та сподо́бити, его́же зрят вси до́бре угоди́вшии. Песнь 5 Ирмос: У́тренююще вопие́м Ти, Го́споди, спаси́ ны: Ты бо еси́ Бог наш, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Святи́телие, проро́цы, преподо́бнейшии отцы́ и богоно́сцы, луча́ми Ду́ха просвеща́юще всю тварь, тму разоря́йте страсте́й на́ших, мо́лим вы. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Ра́ны ва́ша и я́звы, врагу́ яви́шася я́звы неисце́льныя: я́звы же ны́не исцеля́ют всем ве́рным, страда́льцы Госпо́дни. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Иера́рхи Твоя́, и священному́ченики, и вся святы́я просвети́вый, Го́споди, тех моли́твами уще́дри мя, ве́дый безме́рная моя́ прегреше́ния. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Пречи́стая Де́во, похвало́ му́чеников, преподо́бных и пра́ведных, и всех святы́х, от вся́каго мучи́тельства лука́ваго изми́ мя, молю́ся. Песнь 6 Ирмос: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же наш. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Денни́ца светоза́рная позна́ни бы́сте на земли́, благоче́стия све́том озари́вше ве́рныя, пресла́внии Христо́вы ору́жницы и святи́телие пра́веднии. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Умерщвле́ни бы́вше ран мно́гих наведе́ньми, жизнь и́стинную насле́довасте: вку́пе моли́те Христа́ спасти́ вся ве́рныя, святи́и му́ченицы. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Сла́ва прему́дрым святи́телем, и преподо́бным, и всем святы́м, Ты еси́, Христе́: моли́твами их лю́ди Твоя́ уще́дри, и́хже Свое́ю кро́вию, я́ко Человеколю́бец, стяжа́л еси́. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Воспева́ем Тя ве́рнии, Богора́дованная Влады́чице: Препе́таго бо Бо́га роди́ла еси́. Его́же моли́, Пречи́стая, гра́ду и лю́дем Твои́м в ми́ре спасти́ся. Кондак, глас 8-й Я́ко нача́тки естества́ Насади́телю тва́ри, вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики: тех моли́твами в ми́ре глубо́це, Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́, Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве. Икос И́же по всей земли́ му́чившиися, и на Небеса́ пресели́вшиися, и́же стра́сти Христо́вы подража́вшии, и стра́сти на́ша отъе́млющии, зде днесь собира́ются, перворожде́нных показу́юще Це́рковь, я́ко го́рния о́браз содержа́щу, и Христу́ вопию́щу: Бог мой еси́ Ты, Богоро́дицею соблюди́ мя, Многоми́лостиве. Песнь 7 Ирмос: О́троцы благочести́вии в Вавило́не о́бразу злато́му не поклони́шася, но посреде́ о́гненныя пе́щи ороша́еми, песнь воспева́ху, глаго́люще: превозноси́мый отце́в и нас, Бо́же, благослове́н еси́. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Святы́х чи́ни, во святы́х почива́ющаго немо́лчно восхваля́юще, пи́щи небе́сныя наслажда́етеся, и ра́дующеся лику́ете пою́ще: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Светозра́чнии святи́телие, и преподо́бнии, и проро́цы, и священному́ченик досточу́дное мно́жество, и в по́стничестве просия́вшии све́тло, при́сно о нас моли́теся, да поми́ловани бу́дем, пою́щии с ва́ми: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Ра́дующеся пое́м Твои́х, Го́споди, всех святы́х собо́р отвсю́ду собра́вшихся, и ро́ды вку́пе, и досто́инства, и жи́тельства, и с ни́ми пое́м зову́ще: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. С му́ченики, Пречи́стая, с преподо́бными отцы́, с проро́ки и все́ми святы́ми, во святы́х Еди́наго Почива́ющаго умоли́ всех освяти́ти нас, славосло́вящих Тя во вся ве́ки. Песнь 8 Ирмос: Богоглаго́ливии о́троцы в пещи́, со огне́м пла́мень попира́юще поя́ху: благослови́те дела́ Госпо́дня, Го́спода. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Святи́телие, проро́цы, апо́столи, му́ченицы и вси святи́и, по́двиг сконча́вше, свяще́нное улучи́сте водворе́ние со А́нгелы: с ни́ми же проси́те очище́ния всем нам и ве́лия ми́лости. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Умертви́вше плоть боле́зньми мно́гими, жи́зни сподо́бистеся бу́дущия, преподо́бнии: ю́же получи́ти и нам моли́теся, уго́дницы Бо́жии, мо́лим вы. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Свяще́нницы Твои́, Христе́, пра́вдою облече́ни преподо́бне и вси святи́и от ве́ка, ны́не ку́пно ра́дуются, Твою́ добро́ту зря́ще Боже́ственную ясне́йше: ю́же зре́ти и нас, ра́ди святы́х Твои́х предста́тельства сподо́би, Человеколю́бче. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богороди́тельнице Чи́стая, со все́ми проро́ки, и му́ченики, и преподо́бными, священному́ченики и со все́ми святы́ми, уще́дрити нас Всеми́лостиваго Спа́са моли́, мо́лимтися. Песнь 9 Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу Тя испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя велича́юще. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Вас, священноде́йственнии па́стырие, проро́к святы́х лик, пра́ведных безчи́сленное мно́жество, му́ченик собо́р, по́стников, де́вственников и всех святы́х, свяще́нными пе́сньми ублажа́ем, да мо́лите всех Вла́дыку о спасе́нии душ на́ших. Вси святи́и, моли́те Бо́га о нас. Я́ко служи́телие Влады́це, священнотаи́нницы я́вльшеся, совокупи́стеся служи́телем небе́сным: с ни́миже о нас моле́ния приноси́те, мо́лим вас. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Со священному́ченики ку́пно, и со все́ми проро́ки, ублажа́ем вся преподо́бныя и пра́ведныя, де́вы и же́ны све́тло до́блествовавшия: тех мольба́ми, Христе́, изба́ви гее́нны ду́ши на́ша. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Щедролюби́ваго Бо́га ро́ждшая пло́тию, со святы́ми все́ми моли́ Того́ при́сно от бед спасти́ нас, всегда́ Тя велича́ющих, Ма́ти Де́во Чи́стая. Молитва всем святым Боже святый и во святых почиваяй, трисвятым гласом на небеси от Ангел воспеваемый, на земли от человек во святых Своих хвалимый: давый Святым Твоим Духом комуждо благодать по мере дарования Христова, и тою поставивый Церкви Твоей святей овы Апостолы, овы пророки, овы же благовестники, овы пастыри и учители, их же словом проповеди. Тебе Самому действующему вся во всех, мнози совершишася святии в коемждо роде и роде, различными добродетельми благоугодившии Тебе, и к Тебе нам образ добрых подвигов своих оставивше, в радости прешедшии, готови, в нем же сами искушени быша, и нам напаствуемым помогати. Сих святых всех воспоминая и их богоугодное похваляя житие, Тебе Самаго, в них действовавшаго, восхваляю, и онех благотворения Твоя дарования быти веруя, прилежно молю Тя, Святе святых, даждь ми грешному последовати их учению, паче же Твоею вседействующею благодатию, небесныя с ними сподобитися славы, хваляще пресвятое имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа во веки. Аминь. Молитва вторая О преблаженнии угодницы Божии, вси святии, предстоящии Престолу Пресвятыя Троицы и наслаждающиися неизреченнаго блаженства! Се ныне, в день общаго вашего торжества, милостивно призрите на нас, меньших братий ваших, приносящих вам сие хвалебное пение и ходатайством вашим просящих милости и отпущения грехов у Преблагаго Господа: вемы бо, воистинну вемы, яко вся, елика восхощете, испросити у Него можете. Темже убо смиренно молимся вам: молите милостиваго Владыку, да подаст нам дух вашея ревности к хранению святых Его заповедей, яко да текше по стопам вашим, возможем земное поприще в добродетельном житии без порока прейти и в покаянии достигнути преславных селений райских, и тамо купно с вами прославляти Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.
    1 комментарий
    49 классов
    Евангельские и Апостольские чтения 23 ноября 2024 2Кор.5:1-10 (зач. 178). Лк.9:37–43 (зач. 46). Апостола Павла 2-е послание к коринфянам 2Кор.5:1-10 (зач. 178). 5:1 5:2 5:3 5:4 5:5 5:6 5:7 5:8 5:9 5:10 Синодальный Языки [Зач. 178.] Ибо знаем, что, когда земной наш дом, эта хижина, разрушится, мы имеем от Бога жилище на небесах, дом нерукотворенный, вечный. Оттого мы и воздыхаем, желая облечься в небесное наше жилище; только бы нам и одетым не оказаться нагими. Ибо мы, находясь в этой хижине, воздыхаем под бременем, потому что не хотим совлечься, но облечься, чтобы смертное поглощено было жизнью. На сие самое и создал нас Бог и дал нам залог Духа. Итак мы всегда благодушествуем; и как знаем, что, водворяясь в теле, мы устранены от Господа, – ибо мы ходим верою, а не ви́дением, – то мы благодушествуем и желаем лучше выйти из тела и водвориться у Господа. И потому ревностно стараемся, водворяясь ли, выходя ли, быть Ему угодными; [Зач. 179.] ибо всем нам должно явиться пред судилище Христово, чтобы каждому получить соответственно тому, что́ он делал, живя в теле, доброе или худое. Евангелие от Луки Лк.9:37–43 (зач. 46). 9:37 9:38 9:39 9:40 9:41 9:42 9:43 Синодальный Языки [Зач. 46.] В следующий же день, когда они сошли с горы, встретило Его много народа. Вдруг некто из народа воскликнул: Учитель! умоляю Тебя взглянуть на сына моего, он один у меня: его схватывает дух, и он внезапно вскрикивает, и терзает его, так что он испускает пену; и насилу отступает от него, измучив его. Я просил учеников Твоих изгнать его, и они не могли. Иисус же, отвечая, сказал: о, род неверный и развращенный! доколе буду с вами и буду терпеть вас? приведи сюда сына твоего. Когда же тот еще шел, бес поверг его и стал бить; но Иисус запретил нечистому духу, и исцелил отрока, и отдал его отцу его. И все удивлялись величию Божию. [Зач. 47.] Когда же все дивились всему, что творил Иисус, Он сказал ученикам Своим:
    0 комментариев
    7 классов
    Кано́н усо́пшым: творе́ние Феофа́ново. Пе́снь 1 Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше. Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев. В Небе́сных Черто́зех, всегда́ до́блии му́ченицы мо́лят Тя́, Христе́: и́хже от земли́ преста́вил еси́ ве́рныя, ве́чных бла́г получи́ти сподо́би. Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х. Украси́вый вся́ческая, живо́тное смеше́нное мя́ челове́ка, посреде́ смире́ния же вку́пе и вели́чества созда́л еси́: те́мже ра́б Твои́х ду́шы, Спа́се, упоко́й. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Рая́ жи́теля, и де́лателя в нача́ле мя́ учини́л еси́: преступи́вша же Твою́ за́поведь изри́нул еси́. Те́мже рабо́в Твои́х ду́шы, Спа́се, упоко́й. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: И́же от ребра́ созда́вый Е́ву пе́рвее на́шу прама́терь, из пречи́стаго Твоего́ чре́ва в пло́ть одева́ется: е́юже сме́рти кре́пость, Чи́стая, разруши́л е́сть. Пе́снь 3 Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́. Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев. Зако́нно пострада́вше Твои́ му́ченицы, Жизнода́вче, и венцы́ побе́ды украси́вшеся от Тебе, приле́жно преста́вльшымся ве́рным ве́чное хода́тайствуют поче́стие. Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х. Наказа́в пре́жде мно́гими чудесы́ и зна́меньми мене́ заблу́ждшаго, напосле́док Самого́ Себе́ истощи́л еси́, я́ко сострада́телен: и поиска́в обре́л, и спа́сл еси́. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. От теку́щаго непостоя́тельныя тли́, к Тебе́ прише́дшыя, в селе́ниих ве́чных всели́тися ра́достно сподо́би, Бла́же, оправда́в ве́рою же и благода́тию. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: Не́сть непоро́чны, я́коже Ты́, Пречи́стая Богома́ти: еди́на бо от ве́ка и́стиннаго Бо́га зачала́ еси́ во чре́ве сме́рти разруши́вшаго си́лу. Седален, глас 6: Вои́стинну суета́ вся́ческая, / житие́ же сень и со́ние, / и́бо всу́е мяте́тся всяк земноро́дный, / я́коже рече́ Писа́ние: / егда́ мiр приобря́щем, / тогда́ во гроб всели́мся, / иде́же вку́пе ца́рие и ни́щии. / Те́мже, Христе́ Бо́же, / преста́вльшияся упоко́й, / я́ко Человеколю́бец. Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Богородичен: Всесвята́я Богоро́дице, / во вре́мя живота́ моего́ не оста́ви мене́, / челове́ческому предста́тельству не вве́ри мя, / но Сама́ заступи́ и поми́луй мя. Пе́снь 4 Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь Боголе́пно пое́т взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи. Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев. Прему́дрости бо́льшее явля́я позна́ние, и о даре́х многосоверше́нную, Влады́ко, благосты́ню, му́ченическия ли́ки А́нгелом сочета́л еси́. Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х. Пречи́стую сла́ву Твою́ получи́ти сподо́би к Тебе́ преста́вленным, иде́же, Христе́, веселя́щихся е́сть жили́ще, и гла́с чи́стаго ра́дования. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Пою́щыя приими́ Боже́ственною держа́вою Твое́ю, и́хже от земли́ прия́т, ча́да све́ту те́х соде́лав, грехо́вную мглу́ очища́я, Многоми́лостиве. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: Прия́телище пречи́стое, Це́рковь непоро́чную, ковче́г всесвя́т, де́вственное ме́сто свяще́ния, Тебе́ добро́ту Иа́ковлю Влады́ка избра́л е́сть. Пе́снь 5 Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́шы любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща. Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев. Я́ко всепло́дие свяще́нное, и я́ко нача́ток челове́ческаго естества́ му́ченицы, просла́вленному прине́сшеся Бо́гу, на́м спасе́ние при́сно хода́тайствуют. Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х. Небе́снаго пребыва́ния, и раздая́ния дарова́ний сподо́би, Го́споди, пре́жде усо́пшыя ве́рныя рабы́ Твоя́, подая́ прегреше́ний избавле́ние. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. И́же еди́н естество́м животво́рец, И́же бла́гости вои́стинну неизсле́димая пучи́на, сконча́вшыяся Ца́рствия Твоего́ сподо́би, Ще́дре, Еди́не Безсме́ртне. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: Кре́пость и пе́ние, И́же из Тебе́, Влады́чице, ми́ру рожде́йся, и спасе́ние бы́сть поги́бшым, и́же от а́довых вра́т избавля́я ве́рою Тебе́ блажа́щыя. Пе́снь 6 Ирмо́с: Жите́йское мо́ре воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве. Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев. На Кресте́ пригвожда́емь, му́ченическия ли́ки к Себе́ собра́л еси́, подо́бящыяся Стра́сти Твое́й, Бла́же. Те́мже Тя́ мо́лим: к Тебе́ преста́вленныя упоко́й. Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х. Неизрече́нною сла́вою Твое́ю, егда́ прии́деши стра́шно суди́ти ми́ру всему́ на о́блацех, благоволи́, Изба́вителю, све́тло сре́сти Тебе́, я́же от земли́ прия́л еси́ ве́рныя рабы́ Твоя́. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Исто́чник жи́зни сы́й, Влады́ко, в му́жестве Боже́ственнем, окова́нныя изводя́ рабы́ Твоя́ я́же к Тебе́ ве́рно отше́дшыя, в пи́щи ра́йстей всели́. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: В зе́млю возврати́хомся, преступи́вше Бо́жию за́поведь: Тебе́ же ра́ди, Де́во, на небеса́ от земли́ вознесо́хомся, тлю́ сме́ртную оттря́сше. Кондак, глас 8: Со святы́ми упоко́й, / Христе́, ду́ши раб Твои́х, / иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, / ни воздыха́ние, / но жизнь безконе́чная. Икос: Сам еди́н еси́ безсме́ртный, / сотвори́вый и созда́вый челове́ка: / земни́и у́бо от земли́ созда́хомся, / и в зе́млю ту́южде по́йдем, / я́коже повеле́л еси́, созда́вый мя и реки́й ми: / я́ко земля́ еси́, и в зе́млю оты́деши: / а́може вси челове́цы по́йдем, / надгро́бное рыда́ние, творя́ще песнь: / аллилу́ия. Пе́снь 7 Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших. Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев. Изба́вльшиися Твое́ю кро́вию му́ченицы, пе́рваго преступле́ния, окропи́вшеся же свое́ю кро́вию, прообразу́ют я́ве Твое́ заколе́ние, благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших. Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х. Свире́пеющую сме́рть умертви́л еси́, Сло́ве Живонача́льнейший, в ве́ре же Твое́й усо́пшыя приими́ Тебе́ пою́щыя, Христе́, и глаго́лющыя: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Воодуши́в мя́ челове́ка вдохнове́нием Боже́ственным, Богонача́льнейший Влады́ко, преста́вленныя Ца́рствия Твоего́ сподо́би, пе́ти Тебе́, Спасе́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: Превы́шши все́х тва́рей, Пренепоро́чная была́ еси́, заче́нши Бо́га сокруши́вшаго сме́ртная врата́, и вереи́ сте́ршаго. Те́мже Тя́, Чи́стая, песносло́вим ве́рнии, я́ко Богома́терь. Пе́снь 8 Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки. Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев. Кре́пко по́двиги показу́юще, побе́ды венцы́ прия́сте, му́ченицы страстоте́рпцы, Христо́ви зову́ще: Тя́ превозно́сим Го́спода во ве́ки. Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х. Свяще́нно ве́рныя жите́йская оста́вльшыя, и к Тебе́, Влады́це, отлучи́вшыяся приими́ кро́тко, и упоко́й, я́ко милосе́рд, Тя́ превознося́щих Го́спода во ве́ки. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Ны́не в земли́ кро́тких, все́м водворя́тися пре́жде усо́пшым, Спа́се, благоволи́, ве́рою Твое́ю оправда́в и благода́тию, Тя́ превознося́щих Го́спода во ве́ки. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: Блажи́м Тя́ вси́, Преблаже́нная, я́ко Сло́во вои́стинну Су́щее Блаже́нное Ро́ждшую, пло́ть бы́вшее на́с ра́ди. Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки. Пе́снь 9 Ирмо́с: Бо́га челове́ком не возмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти: Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем. Сти́х: Ди́вен Бо́г во святы́х свои́х, Бо́г Изра́илев. Наде́жда му́чеников ли́ки укрепи́, и к Твое́й любви́ распале́нием впери́, бу́дущий си́м предвообрази́вше непоколеби́мый вои́стинну поко́й: его́же преста́вленныя, Бла́же, ве́рныя сподо́би. Сти́х: Поко́й, Го́споди, ду́шы усопших ра́б Твои́х. Све́тлое Твое́, Христе́, и Боже́ственное улучи́ти сия́ние ве́рою преста́вленным благоволи́, и́же в ло́нех Авраа́мовех поко́й, я́ко еди́н ми́лостив те́м да́руя, и ве́чнаго сподобля́я блаже́нства. Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. И́же сы́й естество́м бла́г и милосе́рд, и хоти́тель ми́лостей, и благоутро́бия пучи́на, и́хже от ме́ста сего́ озлобле́ния, и се́ни сме́ртныя преста́вил еси́, иде́же сия́ет Тво́й Све́т, Спа́се, те́х учини́. И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Богородичен: Се́нь святу́ю, Чи́стая, ве́мы Тя́, и ковче́г, и скрижа́ли, зако́на и благода́ти: Тебе́ бо ра́ди оставле́ние дарова́ся, оправда́ным кро́вию Воплоще́ннаго из Твоего́ чре́ва, Всенепоро́чная.
    1 комментарий
    19 классов
    Радио ЛогосЖития святых на 23 ноября
    0 комментариев
    21 класс
  • Класс
  • Класс
  • Класс
  • Класс
Показать ещё