Тропарь, глас 3
Святи́телю Христу́ Бо́гу возлю́бленне,/ пра́вило ве́ры и о́браз милосе́рдия лю́дем был еси́,/ бде́нием же, посто́м и моли́твою,/ я́ко свети́льник пресве́тлый просия́л еси́,/ и просла́влен от Бо́га яви́лся еси́;/ те́лом у́бо в нетле́нии почива́я,/ ду́хом же престо́лу Бо́жию предстоя́,/ чудеса́ пресла́вно источа́еши./ Моли́ Христа́ Бо́га,// да утверди́т нас в Правосла́вии и благоче́стии/ и спасе́т ду́ши на́ша.
Перевод: Святитель, Христом Богом возлюбленный, ты был образцом веры и примером милосердия для людей, бдением же, постом и молитвой, как преяркий светильник просиял ты, и был прославлен Богом, ибо телом ты почиваешь в нетлении, духом же Престолу Божию предстоишь и чудеса удивительно источаешь. Моли Христа Бога, да утвердит нас в Православии и благочестии и спасет души наши.
Ин тропарь, глас 2
Моли́твенниче изде́тства преизря́дный,/ Богоизбра́нный святи́телю Христо́в Иоаса́фе,/ пра́вило ве́ры и о́браз милосе́рдия благоче́стным житие́м всем явля́еши/ и с ве́рою к тебе́ притека́ющим оби́льно исцеле́ния источа́еши.// Моли́ Христа́ Бо́га, да утверди́т в держа́ве Росси́йстей правове́рие, мир и благоче́стие и спасе́т ду́ши на́ша.
Перевод: Молитвенник с детства превосходный, Богоизбранный святитель Христов Иоасаф, образец веры и пример милосердия благочестивой своей жизнью всем являешь и с верой к тебе приходящим обильно исцеления источаешь. Моли Христа Бога, да утвердит в государстве Российском Православие, мир и благочестие и спасет души наши.
Кондак, глас 8
Многоразли́чныя по́двиги жития́ твоего́ кто испове́сть?/ Многообра́зныя ми́лости Бо́жия тобо́ю явле́нныя кто исчислит?/ Дерзнове́ние же твое́ у Пречи́стыя Богоро́дицы и Всеще́драго Бо́га до́бре ве́дуще,/ во умиле́нии серде́чнем зове́м ти:/ не лиши́ и нас твоея́ по́мощи и заступле́ния,// святи́телю Христо́в и чудотво́рче Иоаса́фе.
Перевод: О многоразличных подвигах жития твоего кто поведает? Многообразные милости Божии тобой явленные кто сосчитает? Дерзновение же твое ко Пречистой Богородице и Всещедрому Богу прекрасно зная, с сердечным сокрушением взываем к тебе: «Не лиши и нас твоей помощи и защиты, святитель Христов и чудотворец Иоасаф».
Молитва
О, святи́телю Христо́в Иоаса́фе, чудотво́рче Белогра́дский! Ве́руем гре́шнии и недосто́йнии, я́ко о́чи Госпо́дни на пра́ведных и у́ши Его́ на моли́тву их, и того́ ра́ди к моли́твам твои́м прибега́ем и хода́тайства твоего́ за нас про́сим, по глаго́лу апо́стольскому упова́юще, я́ко любы́ твоея́ николи́же отпа́дает. Во гресе́х и боле́знех на́ших льну куря́щемуся и тро́сти сокруше́нней уподо́бихомся, и, а́ще живе́м, ми́лостию Бо́га живе́м и за моли́твы пра́ведник Его́. Приклони́ у́бо и ты, о́тче пра́ведне, се́рдце твое́ к моле́нию на́шему, и предста́тельством твои́м даждь ро́ду христиа́нскому от Го́спода мир и благослове́ние. Правосла́вие укрепи́, нападе́ния же лука́внующих и беззако́нных на це́рковь Бо́жию отжени́. Умоли́ Отца́ Небе́снаго изба́витися нам от наше́ствия вра́жескаго, от междоусо́бий же и смяте́ний наро́дных, от губи́тельных пове́трий и смертоно́сныя я́звы, от гла́да, огня́, пото́па и ины́х бед и обстоя́ний. Испроси́ у Христа́ Бо́га душа́м на́шим кре́пость и телесе́м на́шим потре́бное здра́вие, боле́знем же исцеле́ние: хромы́м хожде́ние, слепы́м прозре́ние, разсла́бленным утвержде́ние, печа́льным утеше́ние и от всех скорбе́й избавле́ние. Отпа́дшыя же лозы́ Христо́вы ве́тви па́ки с то́ю соедини́, ея́же и сам прича́стник бы́ти сподо́бился еси́, да та́ко просла́вится тобо́ю пречестно́е и великоле́пое и́мя Бо́га на́шего, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Мученикам Мине, Ермогену и Евграфу
Тропарь, глас 8
Воздержа́нием страсте́й огнепа́льныя/ умертви́вше зра́ки и движе́ния, Христо́вы му́ченицы,/ прия́ша благода́ть неду́ги отгоня́ти немощны́х,/ и жи́вше и по кончи́не чудоде́йствовати;/ вои́стину чу́до пресла́вно,/ я́ко ко́сти на́ги источа́ют исцеле́ния,// сла́ва Еди́ному и Созда́телю Бо́гу.
Перевод: Воздержанием умертвив все виды и движения попаляющих огнем страстей, Христовы мученики, вы получили благодать прогонять болезни немощных и совершать чудеса, как при жизни, так и после успения. Воистину преславное чудо - нагие кости источают исцеления. Слава Единому и Создателю Богу.
Кондак, глас 1
Ми́ну чу́днаго, Ермоге́на боже́ственнаго, и Евгра́фа ку́пно,/ свяще́нными сладкопе́нии почти́м вси,/ я́ко почествова́вшия Го́спода, и страда́льчествовавшия за Него́,/ и ли́ка безпло́тных на Небесе́х дости́гшия,// и чудеса́ точа́щия.
Перевод: Мину чудесного, Ермогена Божественного и Евграфа вместе с ними почтим все священными молитвенными песнопениями, как воздавших почести Господу, и претерпевших мучения за Него, и достигших собрания бесплотных (ангелов) на Небесах, и источающих чудеса.
Ин кондак, глас 4
Добропе́сненный глас твои́х слове́с,/ Ермоге́на из глубины́ поги́бели возве́д,/ поста́ви на ка́мени жи́зни,/ отону́дуже и Евгра́ф, царя́ обличи́в,/ ра́дуяся, посека́ется в сла́вную главу́.// Но приле́жно моли́, Ми́но, спасти́ся всем, любо́вию чту́щим тя.
Перевод: Красноречие проповедей твоих подняло Ермогена из глубины погибели, поставив на камне жизни, потому и Евграф, царя обличив, радуясь претерпел отсечение славной головы. Но усердно моли, Мина, спастись всем, с любовью почитающим тебя.
Преподобной Ангелине Сербской
Тропарь, глас 8
В тебе́, ма́ти, изве́стно спасе́ся, е́же по о́бразу,/ прии́мши бо крест, после́довала еси́ Христу́/ и, де́ющи, учи́ла еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней.// Те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бная Ангели́но, дух твой.
Перевод: В тебе, матерь, точно сохранилось то, что в нас по Божию образу: ибо, взяв свой крест, ты последовала за Христом, и делом учила пренебрегать плотью, как преходящей, заботиться же о душе, творении бессмертном. Потому и радуется с Ангелами, преподобная Ангелина, дух твой.
Кондак, глас 8
Вы́шняго живота́ жела́ющи сподо́битися,/ ни́жнюю пи́щу тща́тельно оста́вила еси́,/ и бога́тство твое́ расточи́ла еси́ ни́щим,/ и Небе́сное бога́тство прия́ла еси́,/ и по сме́рти нас освяща́еши,/ и чудеса́ твоя́, всехва́льная Ангели́но, источа́еши./ Те́мже твое́ успе́ние свято́е почита́ем, взыва́юще:// ра́дуйся, ма́ти прехва́льная.
Перевод: Небесной жизни желая удостоиться, земные наслаждения ты поспешила оставить и богатство свое раздала нищим, получив Небесное богатство, и после смерти нас освящаешь, и чудеса твои, достойная всяческих похвал Ангелина, источаешь. Потому твое святое успение почитаем, взывая: «Радуйся, матерь всеми прославляемая».
Молитва
О, преподо́бная Ангели́но, ма́ти на́ша до́брая и ми́лостивая, помози́ на́м, ча́дом твои́м непослушливым. Ты́ еси́ ма́терь на́ша блага́я, ско́рбное житие́ на земли́ пожила́ еси́, оба́че с по́мощию Бо́жией, побе́ды в битвах хра́бро стяжа́ла еси́ и душа́ твоя́ в све́т Ца́рствия Небе́снаго ра́достно всели́ся. Твоя́ дома́шния Це́рковь Христо́ву украси́ша и позолотиша твои́ми святы́м супру́гом Стефа́ном и сына́ми Иоа́нном и Макси́мом. Име́ла еси́ се́рдце неизмеримо большо́е и сострада́тельное ко все́м, находя́щимся в беде́. Посему́ благочести́вый сербстий наро́д зва́л тебя́ лу́чшим из сло́в дарова́нных Бо́гом – ма́тушка. Я́ко ты́ еси́ ма́ти все́х на́с, сербов, твои́х, кото́рыя, а́ще и согреши́ша мно́го, оба́че лю́бим тя́ и почита́ем и к тебе́ за по́мощию притека́ем.
Ка́я бо ма́терь дете́й свои́х возненави́де, а́ще и согрешат зело́? Ни, но му́дро наказу́ет и́х, люби́ти же не престае́т. Поэтому и ты́, ма́ти на́ша до́брая, накажи́ на́с с небе́с, биче́м Бо́жиим, но не оставля́й на́с без твоея́ любви́. Десницей пра́вды Бо́жией покарай на́с, а десницей любви́ укрепи́ и ве́рни с путе́й непра́ведных на пу́ть и́стины и добра́.
Мо́лимся тебе́, ма́ти до́брая, моли́твами твои́ми испроси́ на́м благослове́ние небе́сное: боля́щим здра́вие, немощны́м си́лу, отча́явшимся наде́жду, голодным хле́ба насу́щнаго, безпло́дным ча́д, гони́мым кро́в и утеше́ние, и все́м моля́щимся тебе́ пода́й по вели́кой ми́лости твое́й проси́мое. Но и еще́ бо́льше да́руй на́м, ма́ти на́ша до́брая, бла́г небе́сных ду́ши очища́ющих, укрепля́ющих на́с в исполне́нии за́поведей Бо́жиих, веду́щих на́с к добру́ и уводящих от вся́каго зла́. И́бо а́ще не бежи́м от зла́ в ми́ре се́м, ка́ко убежи́м от него́ в ино́м ми́ре, а́ще не очи́стимся зде́сь от грязи, ка́ко сможем та́м, где́ смо́трят на то́ что́ отсю́да несем.
Помози́ на́м умре́ти ми́ру сему́, я́коже и ты́ ми́ру ме́ртва бы́сть, возжела́вши бла́га непреходя́щаго и ве́чнаго. Пу́сть и на́ше бла́го на небесе́х бу́дет, дабы́ и се́рдца на́ши на небесе́х бы́ли, а не зде́сь, иде́же все́ гниет и исчеза́ет, иде́же вор кра́дет, и мо́ль и ржа́ тли́т. А́ще бо все́ си́лы свои́ поло́жим на бла́га ми́ра сего́, за го́рсть пра́ха земна́го, ю́же ниже́ с собой возьмем, те́м и ты́ на́м помощи́ не возмо́жеши, ма́ти на́ша блага́я. А́ще же немно́го потруди́мся, хотя́ ма́ло возопии́м ко Го́споду чрез тебя́, неве́сту Его́ небе́сную, та́же по́мощь твоя́ изольет неисчислимые бла́га небе́сныя, и́же укрепят на́с на узком пути́ спасе́ния, а́ще и со́тни сме́ртей на́м предста́нут.
Вои́стину душа́ на́ша вся́ греха́ми разодрана и бедна добродетелью, милосе́рдный же Госпо́дь угото́ва лекарство – покая́ние. Да роди́тся в на́с хотя́ ма́лая ча́сть того́ и́стиннаго покая́ния, е́же Го́споду принесла́ еси́, ма́ти на́ша свята́я. Оживи́ боже́ственное в душа́х на́ших твои́ми те́плыми слеза́ми, я́же излива́еши на вся́к де́нь о ро́де сербстем, да уразуме́ем бе́здну долго́в на́ших пред Бо́гом, О́н же проща́ет до́лги на́ши, а́ще и́скренно и сле́зно попросим Его́ о проще́нии.
Те́мже смилуйся, ма́тушка на́ша Ангели́но, Крушедольская свята́я игу́мения, и помози́ на́м спасти́ся от вся́каго зла́, дабы́ одна́жды твои́ми моли́твами ко Го́споду, вошли́ в поко́й Ца́рства небе́снаго, иде́же вси́ благода́рно прославля́ют Святу́ю Единосу́щную и Неразде́льную Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-я Молитва
О, вели́кая уго́дница Христо́ва и пресла́вная ма́ти на́ша Ангели́но! Ты́ на небеси́ душе́ю свое́ю у Престо́ла Бо́жия предстои́ши и славосло́вие Ему́ непреста́нно возно́сиши, обрати́ взо́р сво́й на на́с си́рых и скорбя́щих и помоли́ся за на́с ко Го́споду, да наста́вит на́с на пу́ть и́стины и благоче́стия, ко́им возмо́жем и мы́ по сконча́нии жития́ на́шего в Оте́чество на́ше небе́сное взы́ти и с тобо́ю Бо́гу поклони́тися. Е́й, преподо́бная на́ша ма́ти, зри́ши с небеси́, я́ко вре́мя тя́жкое безбо́жное наста́ и ду́ши на́ша ско́рбию испо́лнишася. Не́сть спаса́ющаго, не́сть помога́ющаго, то́кмо Бо́г Еди́ный, на Него́ же упова́ем и Ему́ же сла́ву возсыла́ем со Отце́м и Сы́ном и Святы́м Ду́хом ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Блаженному Иоанну Бранковичу, Сербскому
Тропарь, глас 4
Ди́вен, творя́й пресла́вная чудеса́/ и прославля́яй по кончи́не сла́вящия Тя,/ нетле́нная телеса́ их явля́я/ и чудоде́йствии лю́ди обогаща́я/ во сла́ву свята́го и́мени Своего́,/ дарова́вый нам те́ло уго́дника Своего́ Иоа́нна,// моля́щагося о душа́х на́ших.
Кондак, глас 8
Прииди́те, достодо́лжно почти́м Иоа́нна, но́выя благода́ти служи́теля новопросла́вленнаго,/ сла́ву ве́ры на́шея и на́шего моли́твенника,/ созыва́ет бо пе́ти благода́рными гла́сы/ и просла́вити Просла́вльшаго святы́я Своя́/ и мо́лится о творя́щих па́мять его́ и о зову́щих ему́:/ ра́дуйся, Иоа́нне, но́вое процвете́ние.
Преподобноисповеднице Анне (Столяровой)
Тропарь, глас 4
О́браз кро́тости и благоче́стия яви́лася еси́ в земле́ Рязанской свята́я А́нна./ От ю́ности Го́спода возлюби́в,/ пе́нием, бде́нием и моле́нием И́мя свято́е Его́ восхваляла еси́./ Со смире́нием тя́жкия страда́ния в темни́це претерпе́ла еси́,/ вознося́ за все́ благодаре́ние ко Го́споду./ Мы́ же ны́не прославля́ем тя́, свята́я преподобноисповеднице,/ я́ко храни́тельницу свята́го о́браза Пресвяты́я Богоро́дицы «Спору́чница гре́шных»// и ди́вную моли́твенницу о душа́х на́ших.
Перевод: Образом кротости и благочестия стала ты в земле Рязанской, святая Анна. С юности Господа возлюбив, пением, бдением и молением Имя святое Его прославляла ты. Со смирением тяжкие страдания в заключении претерпела ты, вознося за все благодарение Господу. Мы же сейчас прославляем тебя, святая преподобноисповедница, как хранительницу святого образа Пресвятой Богородицы «Споручница грешных» и удивительную молитвенницу о душах наших.
В понедельник, Небесным чинам бесплотным
Тропарь, глас 4
Небе́сных во́инств Архистрати́зи,/ мо́лим вас при́сно мы недосто́йнии,/ да ва́шими моли́твами оградите́ нас/ кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы,/ сохраня́юще нас припа́дающия приле́жно и вопию́щия:/ от бед изба́вите нас,// я́ко чинонача́льницы вы́шних Сил.
Перевод: Небесных воинств Архистратиги, непрестанно молим вас мы, недостойные, чтобы вы оградили нас вашими молитвами под кровом крыл невещественной вашей славы сохраняя нас, припадающих усердно и взывающих: «От бед избавьте нас, как начальники Вышних Сил!»
Кондак, глас 2
Архистрати́зи Бо́жии,/ служи́телие Боже́ственныя сла́вы,/ А́нгелов нача́льницы, и челове́ков наста́вницы,/ поле́зное нам проси́те, и ве́лию ми́лость,// я́ко Безпло́тных Архистрати́зи.
Перевод: Архистратиги Божии, служители Божественной Славы, Ангелов начальники и людей наставники, полезное нам испросите и великую милость, как бесплотных Архистратиги.
.....
Мысли свт. Феофана Затворника
Феофан
(Евр.4:1–13; Лк.21:12–19)
«И будете ненавидимы всеми за имя Мое» (Лк.21:17). Кто вдохнет в себя хоть мало духа мира, тот становится холодным к христианству и его требованиям. Равнодушие это переходит в неприязнь, когда долго в нем остаются не опамятываясь, и особенно когда при этом захватят откуда-либо частицу превратных учений. Дух мира с превратными учениями – дух, неприязненный Христу: он антихристов; расширение его – расширение враждебных отношений к христианскому исповеданию и христианским порядкам жизни.
Кажется, вокруг нас деется что-то подобное. Пока ходит повсюду только худое рыкание; но не дивно, что скоро начнется и прореченное Господом: «возложат на вас руки... и будут гнать вас ... преданы будете ... и умертвят вас» (Лк.21:12, 16). Дух антихристовский всегда один; что было вначале, то будет и теперь, в другой, может быть, форме, но в том же значении. Как же быть? «В терпении вашем стяжите души ваши» (Лк.21:19). Терпи с твердым словом исповедания истины в устах и в сердце.
Притча дня
Если не хочешь ничего терять – ничем не владей,
Если не хочешь блуждать, не выходи из дома,
Если не любишь шума, не броди по базарам,
Если ищешь покой, не имей никаких забот.
«Плод же правды в мире сеется у тех, которые хранят мир» (Иак.3:18).
....
Сегодня грех уныния особенно распространен и среди взрослых, и, к сожалению, уже среди молодого населения. Причин тому много, да и грех этот имеет очень глубокие корни и огромную историю. О нём упоминают многие святые и подвижники. Вот, к примеру, мой любимый святой Амвросий Оптинский в своих многочисленных беседах к приходящим не раз говаривал: «Уныние – скуке внука, а лени – дочь». Святитель Феофан Затворник пишет, что уныние есть скучание за всяким делом, как житейским, бытовым, так и молитвенным, желание бросить делание: «Пропадает охота и в церкви стоять, и дома Богу молиться, и читать, и обычные добрые дела исправлять». «Воздрема душа моя от уныния» (Пс. 118: 28), – приводит святитель слова псалмопевца Давида. Выходит, лень да безделье — главные попутчики уныния.
Как в современной жизни не опустить руки, как не погрузится в уныние и безразличие к жизни? Советует священник, благочинный Кавернинского округа Нижегородской митрополии протоиерей Константин Шадрин.
— Не важно, кто ты, важно — какой ты. Как ты относишься к жизни и к Богу. Не нужно поддаваться настроению эгоистической грусти, думать, что тебе все должны, но вот бросили в одиночестве и без помощи. Расскажу на таком примере. Есть у меня одна знакомая. Живёт она под Москвой. Ей сейчас 88 лет. Представьте себе, в 54 года она начала своё дело. В эти годы многие уже думают, быстрей бы на пенсию уйти. А здесь человек оказался неугомонным таким. Мало того, в 75 лет она вдруг звонит мне и говорит:
— Батюшка, я собралась на права сдавать…
Я ее, конечно, пытался отговорить, ссылаясь на ее столь солидный возраст. Она ни в какую, хочу, говорит, и всё.
— А что тебе в автошколе-то сказали? — спрашиваю.
— Ничего, деньги взяли и всё, сказали: приходи, учись. Правда, посмотрели как-то не однозначно, — отвечает она мне.
Тогда полушутя-полусерьезно я попросил написать мне sms перед тем, как она сядет за руль учебной машины. Говорю, «я помолюсь Богу, чтобы тебя оттуда выгнали. Ну, дело ли, в таком возрасте учиться машиной управлять»…
Пошутили оба. А вечером она присылает мне смс. Пишет: «Не мое!!!» Я только перекрестился…
Но на этом моя знакомая бабушка не успокоилась. Не получилось с вождением, стала пробовать писать стихи. И что вы думаете? Она уже выпустила на данный момент три сборника своих стихов. Мало того, решила научиться играть на гитаре. И научилась! Теперь, когда я к ней заезжаю в гости, она берет гитару и напевает мне песни на свои же стихи. А недавно еще и картины начала писать. И помирать не собирается. Говорит, только жизнь началась!
…Да, вот бывает так, что другие люди в уныние в какое-то впадают, и белый свет им не мил, и раскиселятся все. Только и слышишь: «Никто нас не любит!»
Да вас все любят! Только тут есть один момент. Многое зависит от характера человека. Мы ведь как привыкли жить: мне плохо, должно и всем вокруг быть уныло. Вот и делимся этим кислым настроением. Нет! Надо быть огоньком для себя и для окружающих. Зажечься и гореть, как свеча, чтобы люди собирались на этот свет. Не хватает воска, ну что ж поделать, мирские люди, можно и парафина немного добавить. Когда мы, как светильник, будем светить всем, среди нас будет любовь, будет Бог, и все станет прекрасно.
Не забывайте ходить в храм Божий. Молитва прогонит любое уныние!
А то ведь, посмотришь, на службы процента два от всего населения ходит. Три года назад все на коронавирус ссылались, мол, заболеть боимся, лучше дома помолимся. А сейчас-то чего боимся? Храмы как были пусты, так пустыми и остаются. А мы сидим дома и …унываем!
Согласна с о. Константином на 100 процентов! А, возвращаясь к прп. Амвросию Оптинскому, давайте вспомним одно его наставление по этому поводу: «В деле потрудись, в молитве не ленись, тогда и скука пройдет, и усердие придет. А если к сему терпения и смирения прибавишь, то от многих зол себя избавишь». Лучше и не скажешь!
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Нет комментариев