Використання лазерних технологій - це достатньо цікаве рішення, утім станом на сьогодні ключовим питанням залишається достатньо висока вартість самої установки.
Про це в ефірі "Radio NV" заявив Богдан Долінце, експерт з питань авіаційного ринку, коментуючи інформацію про те, що скоро з’являться мобільні вогневі групи з лазерами, які збиватимуть "шахеди".
"Маємо пам’ятати, що лазер - це достатньо цікаве рішення. В першу чергу, через низьку вартість фактично знищення цілі. З точки зору одного пострілу. Друга важлива складова - вона дозволяє фактично здійснити достатньо точне ураження", - зазначив він. Експерт пояснив, що йдеться про те, швидкість нанесення ураження не потребує складного програмного забезпечення для розрахунку траєкторії снарядного польоту, адже фактично швидкість знищення дорівнює швидкості світла.
"І третя важлива складова все ж таки - станом на сьогоднішній день ключовим питанням в будь-яких лазерах залишається достатньо висока вартість самої установки. І, звісно, якщо вдалось знайти якесь рішення, яке б дозволило суттєво знизити вартість самої установки і зробити її, умовно кажучи, мобільною, - це насправді було б дуже й дуже непогано", - сказав Долінце.
Він додав, що станом на сьогоднішній день невелика кількість країн у світі володіє лазерними технологіями, здатними знищувати цілі на відстані від одного до трьох кілометрів. Водночас вартість самої установки зазвичай складає від сотень мільйонів доларів до декількох мільярдів доларів.
На уточнення щодо роботи такої установки, Долінце зазначив, що питання не завжди стосується лише джерел живлення або самого оптичного блоку.
"На сьогоднішній день існує ціла низка різних типів лазерів. В залежності від того, який використовується, можуть залежати ті чи інші умови. Тобто в якихось лазерах може бути питання необхідності його охолодження, щоб він не розплавився, в якихось питаннях - навпаки - достатньо швидкої подачі великої кількості енергії", - сказав експерт.
Долінце додав, що для цього потрібні, наприклад, спеціальні засоби, акумулятори, здатні фактично за лічені секунди віддати велику кількість потужності для того, щоб цей лазер встиг накачатися і випустити відповідний лазерний промінь.
"Утім, маємо пам’ятати, що, в принципі, існують і технології, які дозволяють фактично створювати масив лазерів. Тобто це, коли використовується ціла низка простіших і не таких дорогих рішень, але за рахунок об’єднання десяти, двадцяти або навіть декількох десятків таких лазерів створюється достатньо потужний промінь, який може виконувати необхідні завдання", - пояснив він.
Крім того, зауважив Долінце, потрібно розуміти, що лазери можуть працювати для знищення цілі за різними технологіями. Тобто одна технологія - це безпосередньо пошкодження самого повітряного судна, що вимагає великого й потужного лазерного пучка, аби проплавати корпус або завдати йому пошкодження. "Або друга складова насправді - це без потреби знищувати або проплавлювати корпус… Завдання може стояти навпаки - тільки додатково нагріти двигун для того, щоб він заклинив або зіпсувався. І для цього може і не бути потрібно такого потужного лазера. І можна буде використовувати простіші лазери. Але які за рахунок різкого підвищення температури двигуна просто призводять до його або заклинювання, або самозапалювання", - сказав експерт.
Нет комментариев