КАНОН СВЯТОМУ АПОСТОЛУ АНДРЕЮ ПЕРВОЗВАННОМУ
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.
Смути́вшуюся мою́ ду́шу помышле́нии же и словесы́ очи́сти все́льшеюся в тя́, пропове́дниче Христо́в Андре́е, Боже́ственною благода́тию, я́ко да чи́сте источу́ ти́ пе́ние досто́йное.
Честно́е, Предте́ча Христо́в, свои́х ученико́в верхо́внейшее, от непло́дове прозя́бший, из Де́вы ро́ждшемуся Христу́ препросла́вленному, Андре́я, ра́дуяся, приведе́.
Жела́нием и любо́вию неукло́нною доброде́тели степе́ней наче́н и восхожде́нию при́сно поуча́яся, от немощны́я си́лы к верхо́внейшей, Андре́е, си́ле дости́гл еси́.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, благода́ти исто́чниче; ра́дуйся, ле́ствице и две́ре небе́сная; ра́дуйся, све́щниче, и ста́мно злата́я, и горо́ несеко́мая, Я́же Жизнода́вца Христа́ ми́ру Ро́ждшая.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Еди́не Ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не́ вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.
Прите́кл еси́, жа́ждею не зва́н, Андре́е, но самово́льне жи́зни ко исто́чнику, я́коже еле́нь, и все́м, сего́ обре́т, пропове́дал еси́, и, пи́в, напои́л еси́ нетле́ния вода́ми иста́явшия жа́ждею концы́.
Уве́дев есте́ственныя зако́ны, Андре́е досточу́дне, и о́бщника сро́дника прия́л еси́, вопия́: обрето́хом жела́емаго и путесотвори́вшаго пло́ти рожде́ние, сказа́л еси́ ра́зум духо́вный.
Мре́жею сло́ва из глубины́ пре́лести улови́л еси́ слове́сныя ры́бы, апо́столе, и трапе́зе Христо́вей сне́дь чи́стую прине́сл еси́, просвеще́нныя благода́ти Я́вльшагося в подо́бии пло́ти.
Богоро́дичен: Бо́га заче́нши во утро́бе, Де́во, Ду́хом Всесвяты́м, пребыла́ еси́ неопа́льна, поне́же Тя́ купина́, законополо́жнику Моисе́ю пали́му, несожже́нна я́ве предвозвести́, о́гнь прии́мшую нестерпи́мый.
Седа́лен, гла́с 8.
Я́ко первозва́ннаго все́х ученико́в, и самови́дца Сло́ва, и служи́теля, Андре́е апо́столе, по до́лгу чти́м тя́, А́гнцу бо, взе́млющему грехи́ ми́ра, несомне́нною ве́рою те́пле после́довал еси́, отону́дуже и стра́сти Его́ о́бщник показа́лся еси́, пло́тию претерпе́вшаго на́с ра́ди во́льно сме́рть. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ся Христу́ Бо́гу грехо́в оставле́ние пода́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва: И́дольская свире́пства низложи́в, Спа́совы стра́сти вожделе́в, Андре́е блаже́нне, показа́лся еси́ апо́стол, с небесе́ все́м точа́ чудеса́, и язы́ков бы́л еси́, всеблаже́нне, учи́тель. Те́м твою́ па́мять досто́йно чту́ще, в пе́снех сла́вим и ве́рно велича́ем, Госпо́день апо́столе, моли́ся Христу́ Бо́гу грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
И ны́не: Ра́дуйся, престо́ле огнезра́чный Бо́жий; ра́дуйся, Отрокови́це, седа́лище ца́рское, о́дре упещренопостла́нный, златопорфи́рный черто́же, хлами́до червленоша́рная, украше́нный хра́ме, молниено́сная колесни́це, свети́льниче многосве́тлый; ра́дуйся, Богоро́дице, двонадесятосте́нный гра́де, и две́рь златокова́нная, и черто́же светообра́зный, светлопозлаще́нная трапе́зо, богоукраше́нная ски́ние; ра́дуйся, сла́вная Неве́сто солнцека́плющая; ра́дуйся, еди́на души́ моея́ благоле́пие.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Боже́ственная, истреби́тельная го́ршаго вседе́тельнаго и светоза́рнаго Ду́ха си́ла, в тя́, Андре́е, все́льшися боголе́пне, о́гненнаго язы́ка во о́бразе, неизрече́нных показа́ тя́ пропове́дника.
Не ору́жия ко мще́нию взя́ше плотска́я и к низверже́нию кре́пких тверды́нь вра́жиих, Андре́й всечестны́й, но, Христо́м огради́вся, принесе́, плени́в, язы́ки в послуша́ние.
Го́ру тя́, ка́плющую разу́мное весе́лие, преесте́ственный Бо́г, осуществи́выйся е́же о на́с, Андре́е, яви́, го́ры го́рькия де́монскаго возноше́ния потребля́ющую си́лою Ду́ха.
Любо́вию соверша́ющия твою́ па́мять в пе́снех, от оби́льна да́ра Учи́теля твоего́, Христа́, Андре́е пребога́те, духо́внаго весе́лия вода́ми исполня́я не преста́й, моли́твами твои́ми.
Богоро́дичен: Пое́м ве́лие и стра́шное Твое́ та́инство, преми́рных бо утаи́вся чинонача́лий, на Тя́ при́сно Сы́й сни́де, я́ко до́ждь на руно́, Всепе́тая, на спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, и освети́вый кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ богоразу́мия правосла́вно пою́щих Тя́.
Восприя́л еси́, Его́же вожделе́л еси́, Андре́е апо́столе, в нетле́нных с Ни́м обита́в селе́ниих, трудо́в твои́х снопы́ пожа́в досто́йно, те́мже тя́ пе́сньми сла́вим.
Возлюби́л еси́ Влады́ку и Того́ во сле́д бы́стро поте́кл еси́, стопа́ми Его́ к жи́зни наставля́емь и страсте́й Того́ нелжи́во, прече́стне Андре́е, да́же до сме́рти подража́я.
Напря́г тя́, я́ко стрелу́ си́льну, блаже́нне, испусти́ в ве́сь ми́р Госпо́дь, ураня́я де́моны и злоче́стием уя́звленныя челове́ки врачу́я.
Богоро́дичен: Веселя́тся небе́сныя си́лы, зря́ще Тя́, ра́дуются с ни́ми и челове́ческая собра́ния, Рождество́м бо Твои́м соедини́шася, Де́во Богоро́дице, Тя́ досто́йно сла́вяще.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш, Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Мо́ре жите́йское препла́вая в ладии́ теле́сней, вся́ческая пра́вящаго, Христа́, обре́л еси́ ко́рмчия, всеблаже́нне, и к Нему́, ра́дуяся, приста́л еси́, Андре́е всече́стне.
Ду́хи сло́вом прогоня́ются, неду́зи бе́гают, душе́вных же страсте́й мно́жество дале́че от неду́жных отгоня́ются, да́нною тебе́ от Бо́га, Андре́е, благода́тию.
Я́ко волна́ ти́хая, кро́тким ду́хом дви́жимь, блаже́нне, изсуши́л еси́ моря́ лука́вая многобо́жия Боже́ственными струя́ми и ре́ки богозна́ния все́м источи́л еси́.
Богоро́дичен: Веселя́тся о Тебе́, Де́во Пречи́стая, ро́да на́шего пра́отцы, Еде́м восприе́мше Тобо́ю, его́же преступле́нием погуби́ша, Ты́ бо Чи́стая и пре́жде Рождества́ и по Рождестве́ еси́.
Конда́к, гла́с 2.
Му́жества тезоимени́таго богоглаго́льника и Це́ркве возсле́дователя верхо́внаго, Петро́ва сро́дника восхва́лим, зане́ я́коже дре́вле сему́ и ны́не на́м воззва́: прииди́те, обрето́хом Жела́емаго.
И́кос:
Дре́вле у́бо Дави́д востяга́ет гре́шнаго, я́ко мене́, пове́дати Бо́жия благосло́вне оправда́ния, оба́че к ве́ре учи́т па́ки и слеза́ми мно́жайшими изглаго́льствует: дне́сь бо гла́с Его́ а́ще услы́шите, серде́ц не ожесточи́те, я́ко не́когда Изра́иль преогорчи́. Наво́дит же про́чее во псалме́: Го́сподеви вся́ земля́ воспо́йте, прииди́те, обрето́хом Жела́емаго.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.
Нелжи́во я́вственно испо́лнися обеща́ние Твое́, Христе́, бу́ри бо учени́к Тво́й боже́ственнейший, сло́вом запреща́я, на кро́ткую тишину́ преложи́, хва́льный отце́в Бо́же и препросла́вленный.
На у́мную Сио́на, апо́столе, взы́ти го́ру повеле́н, спасе́ния же прии́м ча́шу, ра́дуяся, подае́ши, преходя́ сме́ртию к боже́ственней жи́зни, хва́льнаго отце́в Бо́га и препросла́вленнаго.
Тя́ слове́сную реку́ показа́ боже́ственная вода́ жи́зни, преле́стныя ре́ки пото́ки изсуша́ющую, блаже́нне, пропове́дания и вопию́щия напая́ющую: хва́льный отце́в Бо́же и препросла́вленный.
Ты́ земноро́ден сы́й, апо́столе, преесте́ственно чудоде́йствуеши, любо́вию бо сраствори́вся, Тому́ после́довал еси́, возлюби́вшему тя́ Христу́, хва́льный, воспева́я, Бо́г и препросла́вленный.
Богоро́дичен: Тя́ Иа́ков, Богоро́дице, ле́ствицу проро́чески разуме́, Тобо́ю бо на земли́ Превыша́емый яви́ся челове́ком и поживе́, я́коже благоволи́: хва́льный отце́в Бо́г и препросла́вленный.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: В пещи́ о́троцы Изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Светоно́сная и веселотво́рная луча́ врачева́ний, Андре́е, Христо́в апо́столе, осиява́ет на́с боже́ственная па́мять твоя́, вопию́щих: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Челове́ческое естество́ получи́в, того́ превозше́л еси́ зако́ны, и ко а́нгельстей преше́л еси́ ски́нии, Андре́е апо́столе, и зове́ши: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Е́же с высоты́ Ду́ха Бо́жия дохнове́ние тя́ пре́жде о́гненно просвети́, ри́тора, богоглаго́ливе, показу́ет те́пла, вопию́ща, апо́столе, Христу́ твоему́: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Светолу́чен, я́коже мо́лния, во све́т язы́ков изше́л еси́, тму́ неве́дения отгоня́, и ве́рныя просвеща́я, зову́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, престо́ле сла́вы Бо́жия, ра́дуйся, ве́рных стено́, Е́юже Све́т су́щим во тме́ возсия́, — Христо́с, Тебе́ блажа́щим и вопию́щим: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная; и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.
Я́ко учени́к всеизя́щнейший, на кресте́ хоте́нием распе́ншемуся Влады́це твоему́ да́же до сме́рти после́дуя, возше́л еси́, ра́дуяся, на высоту́ креста́, идя́й ше́ствием на небеса́, блаже́нне апо́столе.
Две́рь Еде́ма тебе́ отве́рзеся, и предложи́ся ле́ствица небе́сная, и прия́ша тя́ небе́сныя оби́тели, и предста́л еси́, ра́дуяся, апо́столе, Христу́ Жизнода́вцу о ми́ре моли́твенник изя́щнейший.
Ра́вными просла́вился еси́ страда́ньми Учи́теля твоего́, блаже́нне Андре́е всему́дре, кресто́м бо боже́ственный коне́ц прия́л еси́ и прича́стием бо́г бы́л еси́. Те́мже тя́ мо́лим, о на́с при́сно моли́ся.
Ра́дуяся, дво́ице всеизря́днейшая, на небесе́х насле́довавши ны́не гражда́нство, назира́ете же венце́в произволе́ние, те́х побежда́ющи си́лу, и Боже́ственных дарова́ний просвеща́ете светлостьми́.
Богоро́дичен: Из ко́рене Дави́дова прозябла́ еси́ проро́ческаго, Де́во, и богооте́ческаго, но и Дави́да я́ко и́стинно Ты́ просла́вила еси́, я́ко ро́ждшая проро́чествуемаго Го́спода сла́вы, Его́же пою́ще, досто́йне велича́ем.
Свети́лен.
Сло́во Пребезнача́льное обре́т тя́, всеблаже́нне, первозва́нна показа́ все́х апо́столов, Андре́е приснопа́мятне, и Сего́ стопа́м возсле́дуя, показа́лся еси́ путево́ждь заблу́ждших, к небе́сному сия́ возводя́ боже́ственному ше́ствию.
Сла́ва: Петро́ва скро́вника, ученико́в пе́рвейшаго, самови́дца и слугу́ бы́вшаго Сло́ва, Андре́я апо́стола пресла́вно восхва́лим, язы́ки бо просвети́, и ра́спят бы́в, кончи́ну подъе́млет, я́ко учени́к Влады́ки.
И ны́не: Бо́га, Его́же родила́ еси́, Де́во всенепоро́чная, моли́ о все́х, благоче́стно Тя́ чту́щих, с первозва́нным Андре́ем улучи́ти боже́ственнаго осия́ния Твоего́ Сы́на и стоя́ния избра́нных и святы́х, и́бо мо́жеши, я́ко хо́щеши.
КАНОН СВЯТОМУ АПОСТОЛУ АНДРЕЮ ПЕРВОЗВАННОМУ (2-Й)
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Столпо́м о́гненным и о́блачным Изра́иля наставле́й я́ко Бо́г, мо́ре разве́рже, колесни́цы же фарао́новы глубино́ю покры́, пои́м пе́снь побе́дную, я́ко еди́н просла́вися.
Тро́стию Ева́нгелия из глубины́ ле́сти изъе́мь, Андре́е многопе́тый, ты́ улови́л еси́ лю́ди, я́ко обеща́ Христо́с, научи́вый тя́ челове́ки, я́ко ры́бы, лови́ти.
И́же ве́ры сто́лп, седа́лище и́стинных догма́т Христо́вых, Андре́й богодохнове́нный вся́ дне́сь призыва́ет земны́я концы́ пра́зднество ле́тное соста́вити, стеце́мся у́бо, вси́ ве́рнии.
Морска́го ки́та мре́жами испыту́я, худо́жеством лове́ц мре́жею Ду́ха язы́ки, племена́ и лю́ди уловля́еши Ду́хом я́вственнее и вы́шнюю глубину́, многочу́дне, я́ве открыва́еши на́м.
Тайногра́дче небе́сный, самови́дче и ри́торе неизрече́ннаго позна́ния Христо́ва, прие́мый свы́ше Ду́ха Свята́го, глаго́люща в язы́цех Седя́щаго, огне́м разделя́юща дарова́ния, моли́ спасти́ся на́м.
Тро́ичен: Пребезнача́льныя Тро́ицы Еди́нице Пресу́щественней ве́рою покланя́юся, не разсеца́я Божества́, е́сть бо Единови́дна, Проста́, Неразде́льна, совокупля́ю же сию́ Существо́м, Ли́цы же ве́рне разделя́ю.
Богоро́дичен: Младе́нствует Бо́г из Де́вы и обновля́ет растле́вшияся из Ада́ма, разруша́ет же средосте́ние и вражды́ прегражде́ние пло́тию Свое́ю, кля́тву благословля́ет прама́тернюю, из Пречи́стыя Ма́тере проше́д.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же, и́же над вода́ми не́бо утвержде́й второ́е и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.
Сло́вом призыва́ющему, — гряди́ во сле́д Мене́, — Христу́ а́бие после́дова со Андре́ем и Ки́фа, роди́теля оста́вивше, и ладию́, и мре́жи, я́ко ве́ры предусмотри́телие.
Ка́пища претвори́в в хра́мы Бо́жия, всече́стне, освяти́л еси́ в ни́х сы́ны креще́ния, я́же благода́ть обнови́ водо́ю и Ду́хом.
Би́сер многоце́нный та́инственне ми́ру предложи́л еси́, в селе́ се́рдца твоего́ сокрове́нный, апо́столе, его́же ве́рою сокро́вищствоваша язы́цы обре́тшии.
Я́ко сокро́вище, Ева́нгелие в ру́ки прии́м, многопе́те, всю́ обогати́л еси́ зе́млю Боже́ственныя про́поведи, те́мже и па́мять твою́ почита́ет со страда́нии твои́ми.
Тро́ичен: В Тро́ице еди́ну си́лу правосла́вне вси́ воспои́м, — Безнача́льнаго, Несозда́ннаго Бо́га, Единосу́щнаго, Сопресто́льнаго, Триипоста́снаго, Трисо́лнечнаго, — Сию́ воспева́юще.
Богоро́дичен: Вся́ка у́бо ма́ти, ча́до ро́ждши, не ктому́ де́вствовати мо́жет, Ты́ же, ро́ждши Христа́, Де́во Ма́ти, пребыла́ еси́, млекопита́ющи Жи́знь на́шу и чиста́ пребы́вши.
Седа́лен, гла́с 8.
Я́ко первозва́ннаго все́х ученико́в, и самови́дца Сло́ва, и служи́теля, Андре́е апо́столе, по до́лгу чти́м тя́, А́гнцу бо, взе́млющему грехи́ ми́ра, несомне́нною ве́рою те́пле после́довал еси́, отону́дуже и стра́сти Его́ о́бщник показа́лся еси́, пло́тию претерпе́вшаго на́с ра́ди во́льно сме́рть. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ся Христу́ Бо́гу грехо́в оставле́ние пода́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва: И́дольская свире́пства низложи́в, Спа́совы стра́сти вожделе́в, Андре́е блаже́нне, показа́лся еси́ апо́стол, с небесе́ все́м точа́ чудеса́, и язы́ков бы́л еси́, всеблаже́нне, учи́тель. Те́м твою́ па́мять досто́йно чту́ще, в пе́снех сла́вим и ве́рно велича́ем, Госпо́день апо́столе, моли́ся Христу́ Бо́гу грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
И ны́не: Ра́дуйся, престо́ле огнезра́чный Бо́жий; ра́дуйся, Отрокови́це, седа́лище ца́рское, о́дре упещренопостла́нный, златопорфи́рный черто́же, хлами́до червленоша́рная, украше́нный хра́ме, молниено́сная колесни́це, свети́льниче многосве́тлый; ра́дуйся, Богоро́дице, двонадесятосте́нный гра́де, и две́рь златокова́нная, и черто́же светообра́зный, светлопозлаще́нная трапе́зо, богоукраше́нная ски́ние; ра́дуйся, сла́вная Неве́сто солнцека́плющая; ра́дуйся, еди́на души́ моея́ благоле́пие.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ воплоще́ние, пропове́дал еси́, вопия́: внегда́ прибли́житися ле́том, позна́ешися, внегда́ приити́ вре́мени, пока́жешися. Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Мре́жи твоя́ пове́рг и взе́м кре́ст, путе́м после́довал еси́ зову́щему Христу́, и мре́жу Ду́ха распросте́р, вме́сто ры́б челове́ки ло́виши. Сла́ва да́вшему ти́ Ду́ху.
Ду́ха пла́мень язы́ком прии́м, бы́л еси́, апо́столе, богоприя́тен му́ж, небе́сныя красоты́ обходя́, и я́же в те́х у́мная познава́я добро́ты, и на́м открыва́яй сия́.
Пусты́ню жа́ждущую напои́л еси́, му́дре, боже́ственными словесы́ твои́ми и показа́л сию́ многопло́дну, ча́да церко́вная плодонося́щую про́поведи се́мя. Сла́ва да́вшему ти́ Ду́ху.
Неизрече́нную твою́ добро́ту Андре́й предуви́дев, Иису́се, сро́дника призва́ све́тле: Пе́тре единокро́вне, обрето́хом Месси́ю, в зако́не и проро́цех пропове́даннаго, гряди́, прилепи́мся и́стинно жи́зни.
Тро́ичен: Тро́ицу во еди́нице воспои́м, ве́рнии, во еди́ном Божестве́ Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Боже́ственнаго, существо́ еди́но и естество́ неразде́льне, неразлу́чне, неча́стне: еди́н бо в тре́х ли́цех Бо́г.
Богоро́дичен: Еди́наго от Тро́ицы неизрече́нно во чре́ве заче́нши, родила́ еси́ нетле́нно я́ко Сы́на, и Тро́ица у́бо прило́га отню́д не возыме́, и чиста́, я́коже бе́ и пре́жде рождества́, цела́, Богома́ти, пребы́вши.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Озари́ на́ш у́м, Бо́же, све́том за́поведей Твои́х, и све́тлостию благода́ти Твоея́, да́руя на́м, Бла́же, Твоя́ ми́лости, зане́ све́т и ми́р повеле́ния Твоя́.
Вожделе́вый креста́, Христо́в учениче́, получи́л еси́ кресто́м твои́м нетле́нное Ца́рство, к нему́же вся́ привле́кл еси́ кресто́м боготаи́нники, насле́дство подая́й богосло́вом того́.
Поиска́л еси́ Христа́, и́стинно Живота́, и взыска́в, пе́рвый обре́л еси́, обре́т же, та́йне прия́л еси́, и прие́м Сего́ в само́м да́вшем, и бы́л еси́ сокро́вище жи́зни нетле́нныя.
Глаго́лы твои́х боже́ственных греме́ний излия́шася в ми́ре и от крае́в до крае́в земли́ проидо́ша, окружи́ша бо, я́коже колесо́, и яви́шася твоя́ мо́лния, я́ко глаго́лет Дави́д, вселе́нней.
Помина́й на́с, Христо́в учениче́, соверша́ющих твою́ па́мять и чту́щих мо́щи твоя́, моли́ся при́сно приле́жно о па́стве, ея́же бы́л еси́ изнача́ла храни́тель и спасе́ние.
Тро́ичен: Отца́ и Сы́на и Ду́ха — Бо́га, неразде́льную Тро́ицу, триипоста́сное Ца́рство просла́вим согла́сно, ве́рнии, безпреста́нными богосло́вии, Сию́ ве́рно песносло́вяще.
Богоро́дичен: Родила́ еси́ Све́т, не ве́дущи ка́ко, всесве́тлый све́щниче Со́лнца светонося́щая, и была́ еси́ невеще́ственнаго Све́та но́вое прия́телище, точа́щее все́й земли́ богозна́ния зари́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: живо́т мо́й, Бла́же, свободи́, из тли́ и спаси́ мя́, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.
И́же из Вифсаи́ды изводи́мый, на́с пра́здновати созыва́ет, торжество́ свое́ предложи́в на́м изря́дства боре́ний свои́х.
Худо́жеством ры́барь, ве́рою же учени́к, я́ко глубину́ испыту́я сердца́ ве́рных, у́дицу низпуща́ет сло́ва и уловля́ет на́с.
Любве́ Христо́вы в се́рдцы твое́м о́гнь обнося́, учениче́, вопия́л еси́ язы́ком: пла́мень ва́ш угасе́, и́стинно я́вльшуся Христу́.
Со́лию у́м осоли́вше Христо́вою, я́ди ва́ша услади́ша ва́м догма́ты небе́сныя и нетле́нныя сла́дости.
Тро́ичен: Отцу́ и Сы́ну и Ду́ху Пра́вому поклони́мся, ве́рнии, — триипоста́сному естеству́ неразде́льному, — вопию́ще: сла́ва в Тро́ице Бо́гу.
Богоро́дичен: Благоволе́нием Отца́ воплоти́ся Сы́н, Ду́хом Бо́жиим во утро́бе Твое́й, Чи́стая, и спасе́ пре́жний о́браз, Богороди́тельнице, я́ве.
Конда́к, гла́с 2.
Му́жества тезоимени́таго богоглаго́льника и Це́ркве возсле́дователя верхо́внаго, Петро́ва сро́дника восхва́лим, зане́ я́коже дре́вле сему́ и ны́не на́м воззва́: прииди́те, обрето́хом Жела́емаго.
И́кос:
Дре́вле у́бо Дави́д востяга́ет гре́шнаго, я́ко мене́, пове́дати Бо́жия благосло́вне оправда́ния, оба́че к ве́ре учи́т па́ки и слеза́ми мно́жайшими изглаго́льствует: дне́сь бо гла́с Его́ а́ще услы́шите, серде́ц не ожесточи́те, я́ко не́когда Изра́иль преогорчи́. Наво́дит же про́чее во псалме́: Го́сподеви вся́ земля́ воспо́йте, прииди́те, обрето́хом Жела́емаго.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се, не прикосну́ся, ниже́ стужи́ о́гнь. Тогда́ трие́, я́ко еди́неми усты́, поя́ху и благословля́ху, глаго́люще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Всесвята́го Ду́ха о́гнь, соше́дый свы́ше, апо́столе Христо́в, язы́ки но́вы, и́миже никогда́ же веща́л еси́ ми́ра конце́м, повеле́ тебе́ глаго́лати вели́чия Его́.
Преудивля́ет вся́ку мы́сль про́поведь, ю́же воструби́сте земли́, таи́нницы Христо́вы и зри́теле вы́шних, я́ко еди́ни двана́десяте, тмы́ земли́ просвети́сте.
Удивле́на бы́сть, Влады́ко Христе́, благода́ть Твоя́ в богому́дрых ученице́х, я́ко ма́лии и простцы́ су́ще, всю́ зе́млю протеко́ша от коне́ц ея́ да́же до коне́ц все́х.
Кто́ научи́ тя́ та́ко глаго́лати, апо́столе? Кто́ просвети́ тво́й у́м, зре́ти я́сно непристу́пныя сла́вы зарю́, возсия́вшую и́стины све́т в сердца́х на́ших?
Тро́ичен: Тро́ически воспои́м, ве́рнии, сла́вяще Безнача́льнаго Отца́ и Сы́на и Ду́ха Пра́ваго, — еди́нственное существо́ еди́но, — Ю́же трегу́бо да воспои́м: Свя́т, Свя́т, Свя́т еси́ во ве́ки, ами́нь.
Богоро́дичен: Я́ко от Тро́ицы еди́наго Тя́, Христе́, сла́вим, я́ко из Де́вы воплоти́выйся кроме́ враще́ния, челове́чески вся́ поне́сл еси́, не отступи́в естества́ Оте́ческаго, Иису́се, а́ще и соедини́лся еси́ на́м.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: На Сина́и купину́ горя́щу неопа́льну сохра́ншаго и о́троки посреде́ горя́щаго пла́мене изба́вльшаго, Бо́га по́йте, благослови́те и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Худо́жеством ры́барства из мо́ря улови́л еси́ ры́бы, всему́дре, ны́не же ве́рою челове́ки ло́виши Христу́ от ле́сти вра́жия, глубина́ бо бе́ ле́сть иногда́, погружа́ющая язы́ки бу́рею неве́дения.
У́мную жития́ нево́лненно преплы́л еси́ глубину́, апо́столе, прелете́в ве́трилом Ду́ха, ве́рою Христо́вою. Те́мже и в приста́нище жи́зни дости́гл еси́, ра́дуяся, во вся́ ве́ки.
У́мному Со́лнцу, на дре́ве заше́дшу самовла́стною во́лею, и́же Со́лнца свети́льник сразреши́тися ища́й, и заити́ во Христа́, на дре́ве пове́шен бы́сть кре́стнем Андре́й вели́кий, свети́ло церко́вное.
О, учениче́ и люби́миче Христо́в и сочи́сленне апо́столов Его́! Егда́ на престо́ле ся́дет Судия́ с ва́ми двана́десятьми суди́ти, я́ко обеща́ние глаго́лет, бу́дите тогда́ на́м человеколю́бия стена́.
Тро́ичен: Трисве́тлую Еди́ницу и Тро́ицу Сопресто́льную возславосло́вим неразделя́юще, соединя́юще же Ю́ соесте́ственно, я́ко еди́но и́стинно существо́, соедине́нно в ли́цех тре́х неслива́емо.
Богоро́дичен: Су́ща от Тро́ицы Еди́наго заче́нши, родила́ еси́, воплоще́ннаго из Тебе́ и обновля́ющаго зако́ны естества́ Рождество́м Твои́м, Чи́стая, Того́ о на́с я́ко Бо́га при́сно моля́щи не преста́й, Богоро́дице.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Светоно́сный о́блак, в о́ньже все́х Влады́ка, я́ко до́ждь с небесе́ на руно́, сни́де и воплоти́ся на́с ра́ди, бы́в Челове́к, Безнача́льный, велича́ем вси́ я́ко Ма́терь Бо́га на́шего Чи́стую.
И́же мре́жу распростры́й та́инственнаго боговиде́ния и я́ко ры́бы в не́й улови́вый добро́тами небе́сных разуме́ний, моли́, свя́те, Святу́ю Тро́ицу источи́ти и на́м очище́ние.
Благодари́м язы́цы, тобо́ю просве́щшиися и от земли́ на небеса́ тобо́ю возведе́ннии, служе́ния бо вра́жия отсту́пльше, бы́хом соприча́стницы святы́х а́нгел, Госпо́дния же сла́вы о́бщницы.
Неизрече́нных самови́дцы и служи́телие Сло́ва, таинственново́дцы и зри́телие неизсле́дных, снасле́дником и на́м бы́ти моли́теся, апо́столи, Христо́ва ца́рствия и прича́стником Божества́ Его́.
Вяза́ти и реши́ти прие́мше от Христа́ вла́сть, разреши́те вся́ от у́з мно́гих прегреше́ний, егда́ прии́дет Христо́с и вси́ ся́дете двана́десять на престо́лех толи́цех суди́ти вся́ племена́ Изра́илева.
Тро́ичен: Триипоста́сное естество́ и неразде́льную сла́ву, в Божестве́ еди́ном пева́емую, непреста́нно на небеси́ и на земли́ Тро́ицу неразлу́чную просла́вим, с Сы́ном Отцу́ и Ду́ху покланя́ющеся благоче́стно.
Богоро́дичен: Под Твое́ благоутро́бие прибега́ющия ве́рою и покланя́ющияся благоче́стно Сы́ну Твоему́, Де́во Богороди́тельнице, Того́ я́ко Бо́га ми́ра и Го́спода моли́, от тле́ния и бе́д изба́вити и вся́ких напа́стей.
Свети́лен.
Сло́во Пребезнача́льное обре́т тя́, всеблаже́нне, первозва́нна показа́ все́х апо́столов, Андре́е приснопа́мятне, и Сего́ стопа́м возсле́дуя, показа́лся еси́ путево́ждь заблу́ждших, к небе́сному сия́ возводя́ боже́ственному ше́ствию.
Сла́ва: Петро́ва скро́вника, ученико́в пе́рвейшаго, самови́дца и слугу́ бы́вшаго Сло́ва, Андре́я апо́стола пресла́вно восхва́лим, язы́ки бо просвети́, и ра́спят бы́в, кончи́ну подъе́млет, я́ко учени́к Влады́ки.
И ны́не: Бо́га, Его́же родила́ еси́, Де́во всенепоро́чная, моли́ о все́х, благоче́стно Тя́ чту́щих, с первозва́нным Андре́ем улучи́ти боже́ственнаго осия́ния Твоего́ Сы́на и стоя́ния избра́нных и святы́х, и́бо мо́жеши, я́ко хо́щеши.
Нет комментариев