Частина 10. Музичний стиль Кузьми Скрябіна
Автор — Варвара Гончарова
Вітаю, друзі, - їдем далі! З “industrial” ми більш-менш розібрались, і зрозуміли, що цей стиль виконання музики є досить альтернативним по своїй суті, експерименталістським, і максимально наближеним як до суто електронного перформансу ( міді-арту ), так і може містити абсолютно перкусійні звуки ( переважно технократичного змісту ) як-то: залізо, скло, звуки працюючих машин, тощо.
І, крім композицій “Клей” і “Брудна, як ангел” та альбому “Хробак” хотілося б ще сказати про дуже неординарні і цікаві роботи Андрія Кузьменка, що увійшли до альбому “Еутерпа” ( 1999 р. ). “Еутерпа” - на жаль, менш відомий, не такий популярний альбом, але його існування є чи не найважливішим моментом і, по суті, основою розуміння витоків творчості “Скрябіна”. “Еутерпа” дуже не схожа на ті альбоми Андрія, які ми добре знаємо. Перше, що кидається в око - композиції, які, на перший погляд, несумісні, і не мають між собою жодного зв'язку: це вражаючі “Стриптиз”, “Очі, що міняють колір”, “Мій брудний космос” - концептуальні роботи, дуже виразні і драматургічні, з наявними елементами індастріалу, зі складною мелодіко-гармонічною композицією, а з другого боку - “Колискова мої мами” ( звертаю вашу увагу: не “моєї”, не “моїй”, а саме “мої” ), “Марисуня”, “Чи тобі не жаль” - відверто народні пісні з електронним супроводом, який можна віднести до стилю “експериментальний рок” і подекуди - “ф'южн”. Наприклад, вступ до пісні “Очі, що міняють колір” є в чистому вигляді елементом фольклорного співу. В цілому композиція дуже концептуальна. В ній як логічне продовження вступу, чути подібний до народного поліфонічний спів.
“Еутерпа” - унікальна також тим, що в ній співаються саме народні пісні, які не належать до загальновідомого фольклору: вони є рідкісними зразками західноукраїнської народної пісенної творчості Яворівщини. Не всі знають про те, що мама Андрія - Ольга Михайлівна Кузьменко ( тоді - вчителька музичної школи в Новояворівську ) проводила фольклорні експедиції Яворівщиною і збирала ( записувала на магнітофонну плівку ) автентичні пісні в селах, що розташовані неподалік від польского кордону. І, відповідно, ці, безумовно українські, пісні мають свої особливості, зумовлені безпосередньою близькістю польскої культури, і, насамперед, польскої мови. Тож, співані “Скрябіним” разом із Ю. Лорд і учасниками фольклорного ансамблю Ольги Михайлівни, який існував на той момент, народні пісні Яворівщини набули нової надзвичайно красивої інтерпретації , не втративши своєї первісної мелодіки і тексту, а разом із рештою пісень альбому “Еутерпа” створили еклектичний концепт стилю, що цілком має право існувати як окремий - “Український андеграунд”.
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Нет комментариев