Жития Святых, 27 ноябряАнна (Зерцалова), новомученица
    Жития Святых, 27 ноябряАристарх (Заглодин-Кокорев), новомученик
    Жития Святых, 27 ноябряМихаил (Белюстин), новомученик
    Жития Святых, 27 ноябряФилипп Ирапский, преподобный
    0 комментариев
    2 класса
    Текст утвержден Священным Синодом Русской Православной Церкви 26 декабря 2012 года (журнал № 131) Творение Герасима монаха Микрагианнанита Кондак 1, глас 8 Подобен: Взбранной Воеводе: Фессалони́тскаго па́стыря всеизря́днаго и Це́ркве свети́ло многосве́тлое воспои́м в пе́снех боговеща́нных: Све́та бо незаходи́маго яви́ся селе́ние, и подае́т просвеще́ние и благода́ть незави́стную зову́щим: Ра́дуйся, о́тче Григо́рие, благода́ти пропове́дниче. Икос 1 Ангел в ми́ре, я́ко вы́шних зри́тель, показа́лся еси́, Григо́рие всеблаже́нне, и богови́дным твои́м житие́м а́нгельская дарова́ния улучи́л еси́. Те́мже, твое́й све́тлости дивя́щеся, о́тче, вопие́м: Ра́дуйся, и́мже Свет боже́ственный сия́ет; ра́дуйся, и́мже тьма отгна́ся. Ра́дуйся, прему́дрости ве́рте благово́ннейший; ра́дуйся, наказа́ния лу́чшаго прича́стниче. Ра́дуйся, высото́ неудобозри́мая высо́ких виде́ний; ра́дуйся, глубино́ непроходи́мая даро́в духо́вных. Ра́дуйся, я́ко еси́ церко́вная све́тлость; ра́дуйся, я́ко показа́лся еси́ правосла́вных кре́пость. Ра́дуйся, свети́ло ве́ры всесве́тлое; ра́дуйся, свети́льниче благода́ти незаходи́мый. Ра́дуйся, его́же ра́ди буесло́вцы умолка́ют; ра́дуйся, его́же ра́ди богосло́вцы взыгра́ют. Ра́дуйся, о́тче Григо́рие, благода́ти пропове́дниче. Кондак 2 Зре́ние души́ твоея́ от ю́ности, о́тче, ко Христу́ Царю́ простира́я, ца́рския презре́л еси́ дворы́ и земну́ю сла́ву оста́вил еси́, по́стническими же труды́ Го́сподеви после́дуя, воспева́л еси́: Аллилу́ия. Икос 2 Ра́зуму вне́шнему всему́ обучи́лся еси́, всеблаже́нне, я́ко разу́мен и зело́ остроу́мен, отню́дуже Прему́дрости Бо́жия добро́ты рачи́тель яви́лся еси́, Григо́рие, умудря́я боже́ственными словесы́ твои́ми благогове́йне ти вопию́щия: Ра́дуйся, нра́вов преподо́бных сосу́де; ра́дуйся, Све́та невеще́ственнаго сокро́вище. Ра́дуйся, ко́рене благоро́днаго дре́во всепло́дное; ра́дуйся, благоче́стия кинна́моне[1] благово́нный. Ра́дуйся, цве́те неувяда́емый земледе́лания та́инственнаго; ра́дуйся, фи́никс многопло́дный благопло́дия душе́внаго. Ра́дуйся, я́ко презре́л еси́ лесть мирску́ю; ра́дуйся, я́ко прия́л еси́ благода́ть богода́нную. Ра́дуйся, Христо́в служи́телю тепле́йший; ра́дуйся, тле́нных вся́ческих превы́шший. Ра́дуйся, душе́вныя си́лы оживи́вый; ра́дуйся, страсте́й стремле́ния умертви́вый. Ра́дуйся, о́тче Григо́рие, благода́ти пропове́дниче. Кондак 3 Си́лою на Афо́не обле́клся еси́ свято́ю, прие́м и́ноческий о́браз, и в не́мощи пло́ти к по́стническим угото́вался еси́ трудо́м, Григо́рие блаже́нне, Укрепля́ющему тя зовы́й: Аллилу́ия. Икос 3 Просия́л еси́ безмо́лвием и усе́рдным по́двигом вся́ким де́ятельнаго жи́тельства и у́мною моли́твою Спа́су в та́инстве соедини́лся еси́, Све́та боже́ственнаго исполня́ем и просвеща́я тебе́ вопию́щия: Ра́дуйся, свети́льниче безмо́лвия; ра́дуйся, о́бразе воздержа́ния. Ра́дуйся, у́мныя моли́твы де́лателище; ра́дуйся, де́ятельнаго жи́тельства сокро́вище. Ра́дуйся, сосу́де многоце́нный дохнове́ния Уте́шителева; ра́дуйся, уста́ богоно́сная гла́са духо́внаго. Ра́дуйся, я́ко превозше́л еси́ преде́лы тле́ния; ра́дуйся, я́ко взира́еши на сла́ву Бо́жию. Ра́дуйся, зря́й Све́т боже́ственный; ра́дуйся, Бо́га ви́дяй и от Него ви́димый. Ра́дуйся, бу́яя упраздня́яй мудрова́ния; ра́дуйся, лю́тая отгоня́яй нападе́ния. Ра́дуйся, о́тче Григо́рие, благода́ти пропове́дниче. Кондак 4 Пожи́в в безмо́лвии, я́коже а́нгел, о́тче, го́рнее светозаре́ние прия́л еси́ и, испо́лнь вои́стину боже́ственнаго Све́та, отше́л еси́ от Афо́на я́коже со́лнце, Григо́рие богому́дре, воспламеня́я пою́щия: Аллилу́ия. Икос 4 Обличи́л еси́ боже́ственным сло́вом и прему́дрости си́лою и догма́ты святы́ми, богому́дре, злосла́вие Варлаа́мово, удиви́в вся твое́ю благода́тию, учи́тель бо боже́ственный вопию́щим показа́лся еси́: Ра́дуйся, цевни́це благоче́стия; ра́дуйся, паде́ние злоче́стия. Ра́дуйся, Це́ркве вели́кий учи́телю; ра́дуйся, богоза́рности невеще́ственныя испо́лненный. Ра́дуйся, вети́е многому́дрый догма́тов пра́вых; ра́дуйся, мечу́ обоюдоо́стрый на вся вражду́ющия. Ра́дуйся, у́мных плеве́л искорени́телю; ра́дуйся, доброде́телей небе́сных насади́телю. Ра́дуйся, мно́гий в сло́ве благода́ти; ра́дуйся, кро́ткий во все́х и незло́бивый. Ра́дуйся, ве́рных сердца́ утвержда́яй; ра́дуйся, страсте́й вины́ попаля́яй. Ра́дуйся, о́тче Григо́рие, благода́ти пропове́дниче. Кондак 5 Богоглаго́ливым язы́ком на собо́ре боже́ственнем, я́ко испо́лнь небе́сныя прему́дрости, изложи́л еси́, о́тче, Правосла́вия вои́стину святы́я догма́ты, я́ко отце́м единоду́шный, Григо́рие, с ни́миже зове́ши: Аллилу́ия. Икос 5 Святи́тель богому́дрый, я́ко доброде́телей сокро́вище и таи́нник восхожде́ний боже́ственных, и Фессалони́тский па́стырь богови́ден и прему́др был еси́ боже́ственным жре́бием, преподо́бне, слы́ша от нас сицева́я: Ра́дуйся, уста́ богосло́вов; ра́дуйся, держа́во правосла́вных. Ра́дуйся, иере́ев пра́вило точне́йшее; ра́дуйся, па́стырей о́бразе богонапечатле́нный. Ра́дуйся, трубо́ боговеща́нная уче́ний свяще́нных; ра́дуйся, исто́чниче богостру́йный, во́ду но́ву источа́яй. Ра́дуйся, Солу́ню благосла́вный пастыренача́льниче; ра́дуйся, Правосла́вия богоглаго́ливый предста́телю. Ра́дуйся, Све́та боже́ственнаго служи́телю; ра́дуйся, жи́зни непоро́чныя учи́телю. Ра́дуйся, душе́вную скве́рну очища́яй; ра́дуйся, ве́рных ре́вность возбужда́яй. Ра́дуйся, о́тче Григо́рие, благода́ти пропове́дниче. Кондак 6 Пропове́дник Све́та боже́ственнаго быв, богоглаго́ливе, я́ко того́ прича́стник в житии́, на той подъе́мшия гла́с слове́с све́тлостию затми́л еси́, и вся воздви́гл еси́, Григо́рие, Бо́гови зва́ти: Аллилу́ия. Икос 6 Возсия́в на собо́ре, я́ко све́тлый богосло́в и уста́ неизглаго́ланныя Прему́дрости, неприча́ствуемо бы́ти Бо́жие существо́ боговеща́яй пропове́дал еси́, прича́ствуемо же де́йство, тебе́ вопию́щим, о́тче: Ра́дуйся, ве́лий священнояви́телю; ра́дуйся, боже́ственный богояви́телю. Ра́дуйся, вы́шния све́тлости возвести́телю; ра́дуйся, обоже́ния све́тлый тайнописа́телю. Ра́дуйся, у́мнаго трезве́ния вождю́ богови́дный; ра́дуйся, моли́твы вну́тренния наста́вниче непреле́стный. Ра́дуйся, я́ко испо́лнился еси́ благода́тей небе́сных; ра́дуйся, я́ко приобщи́лся еси́ осия́ний боже́ственных. Ра́дуйся, Бо́жию ви́девый све́тлость; ра́дуйся, страсте́й изгоня́яй те́мность. Ра́дуйся, догма́тов правосла́вных основа́ние; ра́дуйся, струй богото́чных исто́чниче. Ра́дуйся, о́тче Григо́рие, благода́ти пропове́дниче. Кондак 7 Ве́лий во святи́телех вои́стину показа́лся еси́, Григо́рие му́дре, богояви́телю, я́ко апо́стольским житие́м и ди́вными доброде́тельми украше́н, преподо́бне, и вся воздвиза́еши пе́ти: Аллилу́ия. Икос 7 Не́ктар невеще́ственный боже́ственный и ма́нну душепита́тельную и мед и́же из ка́мене источа́ющся, я́ко рече́ свяще́нный Дави́д, твои́х слове́с завеща́ния подаю́т, Григо́рие всечу́дне, веселя́ще вопию́щия: Ра́дуйся, язы́че сладча́йший; ра́дуйся, зра́че боже́ственнейший. Ра́дуйся, подо́бниче Спа́сов и подража́телю; ра́дуйся, ревни́телю отце́м и сообита́телю. Ра́дуйся, ве́яние небе́сное, ду́ши прохлажда́ющее; ра́дуйся, росо́ духора́дованная, нас ороша́ющая. Ра́дуйся, благово́ние свято́е чи́стаго жи́тельства; ра́дуйся, пи́ще соверше́нная душе́внаго пи́ршества. Ра́дуйся, ча́ше не́ктара безсме́ртнаго; ра́дуйся, лю́тых мудрова́ний обличи́телю. Ра́дуйся, богоно́сцев сия́ние му́дрых; ра́дуйся, люде́й води́телю правосла́вных. Ра́дуйся, о́тче Григо́рие, благода́ти пропове́дниче. Кондак 8 Стра́нная даде́ся благода́ть во излия́нии бога́те устна́ма твои́ма, богояви́телю, отню́дуже, я́ко ве́лия река́, из Еде́ма происходя́щая, Григо́рие, Це́рковь всю напоя́еши, Го́сподеви вопию́щую: Аллилу́ия. Икос 8 Гора́, о́тче, Афо́нская све́тлыя твоя́ по́двиги с Солу́нем пропове́дует, и вся Це́рковь ве́рных я́ко богоза́рнаго тя честву́ет изъяви́теля Све́та и́же па́че смы́сла, и́мже просвеща́еши вопию́щия: Ра́дуйся, уста́ богоно́сная; ра́дуйся, сосу́де мироно́сный. Ра́дуйся, трисо́лнечнаго осия́ния орга́не; ра́дуйся, безмо́лвия соверше́ннаго ни́во. Ра́дуйся, до́ме богосве́тлый боже́ственнаго де́йства; ра́дуйся, бога́тство некра́домое и́же в Ду́се живота́. Ра́дуйся, я́ко прия́л еси́ боже́ственная дая́ния; ра́дуйся, я́ко отврати́л еси́ Варлаа́мова пустосло́вия. Ра́дуйся, и́мже Афо́н велича́ется; ра́дуйся, и́мже пре́лесть отгоня́ется. Ра́дуйся, све́тлая Солу́ню сла́во; ра́дуйся, тве́рдая Правосла́вия держа́во. Ра́дуйся, о́тче Григо́рие, благода́ти пропове́дниче. Кондак 9 Ре́ки от чре́ва твоего́ та́инственным одожде́нием с небесе́, я́ко рече́ Спас, теку́т, о́тче прему́дре, и жа́ждущая сердца́ напоя́ют от живо́тныя струи́, Григо́рие, Бо́гови зва́ти: Аллилу́ия. Икос 9 Легча́йше, о́тче, подъя́л еси́ искуше́ния разли́чная за до́брое испове́дание, и я́коже зла́то во огни́ искуше́н все́ми, превозсия́л еси́, возводя́ к лу́чшим благогове́йне ти вопию́щия: Ра́дуйся, ка́меню благому́жества; ра́дуйся, ка́меню терпе́ния. Ра́дуйся, искуше́ний наше́ствия не убоя́выйся; ра́дуйся, страсте́й пещь угаси́вый. Ра́дуйся, стено́ неколеби́мая Це́ркве Христо́вы; ра́дуйся, свети́льниче многосве́тлый люде́й богому́дрых. Ра́дуйся, я́ко ско́рби в ра́дости поне́сл еси́; ра́дуйся, я́ко Го́сподеви со сла́вою предста́л еси́. Ра́дуйся, Бо́жия та́инства пропове́давый; ра́дуйся, ве́рным спаси́тельная предложи́вый. Ра́дуйся, душ домострои́телю боже́ственный; ра́дуйся, Христо́в дру́же боже́ственнейший. Ра́дуйся, о́тче Григо́рие, благода́ти пропове́дниче. Кондак 10 Уст твои́х словесы́ правосла́вная ве́ра утверди́ся в Ду́се боже́ственнем: дре́вним бо боже́ственным отце́м единонра́вен и единоду́шен быв, гла́сы тех, преподо́бне, возгла́вил еси́, поя́: Аллилу́ия. Икос 10 Све́та нетва́рнаго наслажда́яся луча́ми, возсия́вшаго на Фаво́ре, сего́ словопису́еши свяще́нне сла́ву, добро́ту, све́тлость и воздвиза́еши, свя́те, ко приобще́нию вопию́щия: Ра́дуйся, све́та нетва́рнаго таи́нниче; ра́дуйся, от страсте́й душетле́нных изба́вителю. Ра́дуйся, бу́дущаго благосла́вия предначина́ние; ра́дуйся, су́щих в ско́рби ду́ш утеше́ние. Ра́дуйся, я́ко бу́ию показа́л еси́ му́дрость Варлаа́мову; ра́дуйся, я́ко возвести́л еси́ Ду́ха благода́ть. Ра́дуйся, архиере́ев боже́ственное удобре́ние; ра́дуйся, светоно́сное сокро́вище богосло́вия. Ра́дуйся, све́та невеще́ственнаго зерца́ло; ра́дуйся, чужды́х догма́тов се́рпе. Ра́дуйся, ра́досте правосла́вных и да́ре; ра́дуйся, вра́жий ро́г низверга́яй. Ра́дуйся, о́тче Григо́рие, благода́ти пропове́дниче. Кондак 11 Высо́ким помышле́нием и прему́дростию боже́ственною пропове́дав Бо́жия вели́чия, Ду́ха боже́ственных плодо́в открыва́еши благода́ти, Григо́рие, чи́стым ду́хом, и́хже причаща́ются вопию́щии: Аллилу́ия. Икос 11 Светоза́рно твое́ житие́ доброде́телей луча́ми, Григо́рие, яви́ся, боговеща́нне, испо́лнь же све́та вои́стину уче́ние твое́, блаже́нне: Бо́гови бо приво́диши вся́ческия уче́нии твои́ми, вопию́щия: Ра́дуйся, исто́чниче уче́ния; ра́дуйся, утвержде́ние Правосла́вия. Ра́дуйся, жи́тельства свята́го о́бразе; ра́дуйся, Це́ркве боже́ственныя ве́нче. Ра́дуйся, жития́ чисте́йшаго возвести́телю чу́дный; ра́дуйся, сло́ва благода́тнаго пропове́дниче свяще́нный. Ра́дуйся, я́ко душ вся́ку скве́рну очища́еши; ра́дуйся, я́ко на спасе́ния стезю́ наставля́еши. Ра́дуйся, свети́льниче невеще́ственных осия́ний; ра́дуйся, свети́ло вы́шних тайнонауче́ний. Ра́дуйся, его́же ра́ди Це́рковь лику́ет; ра́дуйся, его́же ра́ди всяк ве́рный боже́ственно ра́дуется. Ра́дуйся, о́тче Григо́рие, благода́ти пропове́дниче. Кондак 12 Ра́дость испроси́ боже́ственную и душ спасе́ние, Григо́рие, му́дрый святи́телю, приходя́щим к тебе́ благогове́йне и све́тлыя твоя́ по́двиги честву́ющим; све́та бо я́ко служи́тель, просвеща́еши вопию́щия: Аллилу́ия. Икос 12 Пою́ще твоя́ труды́ и боже́ственныя по́двиги, я́же соверши́л еси́ Це́ркве ра́ди, благочести́вых ли́цы вы́ну пою́т тя, Григо́рие, и благода́рными усты́ вопию́т ти непреста́нно: Ра́дуйся, держа́во Це́ркве; ра́дуйся, вети́е благоче́стия. Ра́дуйся, пустосло́ва Акинди́на постыди́вый; ра́дуйся, си́лу богода́нную яви́вый. Ра́дуйся, апо́столом купножи́телю, я́ко во всех подража́тель; ра́дуйся, о́бщниче и прича́стниче зари́ богонача́льныя. Ра́дуйся, Фессалони́тская све́тлая денни́це; ра́дуйся, Правосла́вия подви́жниче богоглаго́ливый. Ра́дуйся, душ на́ших наслажде́ние; ра́дуйся, вся́каго правосла́внаго утвержде́ние. Ра́дуйся, хра́ма честна́го твоего́ све́тлосте; ра́дуйся, люде́й ве́рных твои́х весе́лие. Ра́дуйся, о́тче Григо́рие, благода́ти пропове́дниче. Кондак 13 О боже́ственный о́тче, таи́нниче неизглаго́ланных, Григо́рие, отце́в кра́ю, твои́х люде́й приими́ гла́сы и твое́ предста́тельство да́ждь всем: ве́рно бо к тебе́ притека́ем и Тро́ице вопие́м: Аллилу́ия. Сей кондак глаголи трижды, посем 1-й икос и 1-й кондак. Молитва святителю Григорию Паламе, архиепископу Солунскому О треблаже́нная и честна́я вои́стину и превожделе́нная главо́, безмо́лвия держа́во, мона́шествующих сла́во, о́бщее богосло́вов и отце́в и учи́телей укра́шение, апо́столов сподви́жниче, испове́дников и му́чеников безкро́вный ревни́телю и венча́телю словесы́ и дея́ньми и благоче́стия побо́рниче и воево́до взбра́нный, боже́ственных догма́тов высо́кий изъясни́телю и учи́телю, пре́лести многоразли́чных ересе́й потреби́телю, всея́ Це́ркве Христо́вы предста́телю, и стра́же, и изба́вителю! Ты и преста́влься ко Христу́ назира́еши у́бо и ны́не ста́до твое́ и всю Це́рковь свы́ше, боле́зни разли́чныя исцеля́я и словесы́ твои́ми вся управля́я, и е́реси изгоня́я, и многообра́зных страсте́й избавля́я. Приими́ же и на́ше сие́ моле́ние и изба́ви нас от страсте́й и искуше́ний, и треволне́ний, и бед, и осла́бу и мир и благоде́нствие нам пода́ждь, о Христе́ Иису́се Го́споде на́шем, Ему́же сла́ва и держа́ва подоба́ет со безнача́льным Его́ Отце́м и Животворя́щим Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
    0 комментариев
    4 класса
    Богослужебные указания за 27 ноября 2024 года 14. Среда. Апостола Филиппа. Свт. Григория Паламы, архиеп. Фессалонитского. Прп. Филиппа Ирапского. Сщмч. Георгия Извекова пресвитера[1]. Примечание. Указание Устава о Рождественском посте: «Должни есмы в сей Четыредесятнице сохраняти в коейждо седмице три дни, постящеся от елея и вина – понедельник, среду и пяток. Точию аще случится великий святый, в того бо память разрешаем, и творим за любовь святаго праздника его ради, еже есть сего месяца: 16, [17, 19, 23,] 25, [27, 28,] 30; декемврия – [1, 3,] 4, 5, 6, [7,] 9, [10, 12, 13, 15,] 17, [18,] 20 день. В те бо дни, аще во вторник и в четверток, ядим рыбу. В понедельник же, в среду и в пяток разрешаем точию на елей и вино, рыбы же не ядим, кроме храма. Аще ли единому от сих во обители храм, разрешаем на рыбу и вино. Введение же Богородицы в кийлибо день случится, аще в среду или пяток, разрешаем и на рыбы. Нецыи же уставы от 9-го числа декемврия повелевают поститися, и на рыбы не разрешати, кроме суббот, и Недель, и храма святаго. От 20-го же числа, даже до 25-го, аще и суббота и Неделя случится, не разрешаем на рыбы» (Типикон, 14 ноября, 1-е и 2-е «зри»). «Подобает ведати, яко в пост святых апостол, и Христова Рождества, во вторник, и четверток, рыбы не ядим, но елей и вино точию. В понедельник, в среду и пяток ни елея вкушаем, ни вина, но постимся до 9-го часа, и ядим в тыя дни сухоядение. В субботы же и Недели ядим рыбы. Аще случится святый во вторник, или в четверток имеяй славословие, ядим рыбу; аще в понедельник, подобне. Аще среда и пяток, разрешаем на елей и вино точию; ядим же единою днем. Аще ли святый имеяй бдение, в среду, или пяток, разрешаем на елей и вино и рыбу. Аще ли случится память святаго, егоже есть храм, в среду, или пяток, творим подобне» (Типикон, глава 33-я, «зри»). Составителями «Богослужебных указаний» дополнительно указаны следующие даты[2]: памяти некоторых русских святых, полиелейная служба 13 декабря, а также дни, в которые возможно совершение полиелейного или славословного богослужения. Совершается полиелейная служба ап. Филиппа. На великой вечерне «Блажен муж» – 1-й антифон. На «Господи, воззвах» стихиры апостола, глас 6-й – 8 (первые две стихиры – трижды, третья – дважды). «Слава» – апостола, глас тот же: «Великаго, Филиппе...», «И ныне» – догматик, глас тот же: «Кто Тебе не ублажит...». Вход. Прокимен дня. Паримии апостола – 3[3]. На стиховне стихиры апостола, глас 1-й (со своими припевами). «Слава» – апостола, глас 2-й: «Чаши аромат...», «И ныне» – Богородичен воскресный, глас тот же: «О, чудесе новаго...». По Трисвятом – тропарь апостола, глас 3-й. «Слава, и ныне» – Богородичен воскресный, глас тот же: «Тя, ходатайствовавшую...». На утрене на «Бог Господь» – тропарь апостола, глас 3-й (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен воскресный, глас тот же: «Тя, ходатайствовавшую...». Кафизмы 10-я и 11-я. Малые ектении. Седальны апостола (по дважды). Полиелей. Величание апостола и избранный псалом. Седален апостола по полиелее, глас 8-й (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен Минеи, глас тот же. Степенна – 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен апостола, глас 4-й: «Во всю землю изыде вещание их и в концы вселенныя глаголы их»; стих: «Небеса поведают славу Божию, творение же руку Его возвещает твердь». Евангелие – апостола. По 50-м псалме: «Слава» – «Молитвами апостола...». Стихира апостола, глас 6-й: «Премудрый ловче...». Каноны: Богородицы со ирмосом на 6 (ирмосы по дважды) и апостола на 8. Библейские песни «Поем Господеви...». Катавасия «Отверзу уста моя...». По 3-й песни – седален апостола, глас 8-й. «Слава» – ин седален апостола, глас тот же, «И ныне» – Богородичен Минеи, глас тот же. По 6-й песни – кондак и икос апостола, глас 8-й. На 9-й песни поем «Честнейшую». По 9-й песни «Достойно есть» не поется. Светилен апостола (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен Минеи. «Всякое дыхание...» и хвалитные псалмы. На хвалитех стихиры апостола, глас 8-й и глас 2-й – 4. «Слава» – апостола, глас 3-й: «Рыб ловитву...», «И ныне» – Богородичен Минеи, глас тот же: «Богородице, Предстательнице всех...». Великое славословие. По Трисвятом – тропарь апостола, глас 3-й. «Слава, и ныне» – Богородичен воскресный, глас тот же: «Тя, ходатайствовавшую...». На часах – тропарь и кондак апостола. На Литургии блаженны апостола, песнь 3-я – 4 (со ирмосом) и песнь 6-я – 4. По входе – тропари и кондаки: В храме Господском и Богородицы – тропарь храма, тропарь апостола. «Слава» – кондак апостола, «И ныне» – кондак храма. В храме святого – тропарь храма, тропарь апостола; кондак храма. «Слава» – кондак апостола, «И ныне» – «Предстательство христиан...». Прокимен, аллилуиарий и причастен – апостола. Апостол и Евангелие – дня и апостола. Примечание. «Ведомо буди, яко всегда творим мясопуст в 14-й день непременно кроме дву дней, среды и пятка. Аще ли случится мясопуст в среду или в пяток, в 14-й день, в память святаго апостола Филиппа: тогда творим мясопуст в 13-й день, на память святаго Иоанна Златоустаго, а в среду или в пяток никакоже дерзнем мясопуст творити, возбранено бо есть святыми правилы» (Типикон, 13 ноября, 2-е «зри»).
    1 комментарий
    4 класса
    Апостолу Филиппу, от 12-ти Тропарь, глас 3 Благоукраша́ется вселе́нная,/ Ефио́пия ликовству́ет,/ я́ко венце́м красу́ема,/ тобо́ю просвети́вшися,/ све́тло торжеству́ет па́мять твою́,/ Богоглаго́ливе Фили́ппе,/ вся бо ве́ровати Христу́ научи́л еси́/ и тече́ние соверши́л досто́йно Ева́нгелия./ Тем дерзнове́нно вари́т Ефио́пская рука́ к Бо́гу,// Его́же моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость. Перевод: Благоукрашается вселенная, Эфиопия ликует, как бы венцом украшенная; тобою просветившись, она светло торжествует память твою, Богословесный Филипп, ибо всех ты научил веровать Христу и путь завершил достойно Евангелия. Потому дерзновенно простирает Эфиопия руки к Богу; моли Его даровать нам великую милость. Ин тропарь, глас 3 Апо́столе святы́й Фили́ппе,/ моли́ Ми́лостивого Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим. Перевод: Апостол святой Филипп, моли милостивого Бога да прегрешений прощение подаст душам нашим. Кондак, глас 8 Учени́к, и друг Твой, и подража́тель стра́сти Твоея́,/ вселе́нней Бо́га Тя пропове́да, Богоглаго́ливый Фили́пп;/ того́ моли́твами от враго́в пребеззако́нных/ Це́рковь Твою́ и всяк град Твой// Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве. Перевод: Ученик и друг Твой и подражатель страданий Твоих, Богословесный Филипп, Богом вселенной Тебя провозгласил. Его мольбами и ходатайством Богородицы Церковь Твою и всякий город Твой от врагов беззаконных сохрани, Многомилостивый. Молитва О, святы́й апо́столе Христо́в Филли́пе! Мо́лим тя: сохрани́ и соблюди́ нас моли́твами твои́ми от искуше́ний диа́вольских и паде́ний грехо́вных и испроси́ нам, раба́м Бо́жиим (имена), свы́ше по́мощь во вре́мя уны́ния, да не преткне́мся о ка́мень собла́зна, но неукло́нно ше́ствуем спаси́тельным путе́м за́поведей Христо́вых, до́ндеже дости́гнем о́ных блаже́нных оби́телей ра́йских. Ей, апо́столе Спа́сов! Не посрами́ нас, но бу́ди нам помо́щник и покрови́тель во всем житии́ на́шем и помози́ нам благоче́стно и богоуго́дно житие́ сие́ вре́менное сконча́ти, христиа́нскую кончи́ну получи́ти и до́браго отве́та сподо́битися на Стра́шнем Суде́ Христо́ве; да просла́вим великоле́пое и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь. Преподобному Филиппу Ирапскому, Череповецкому Тропарь, глас 4 Я́ко кедр, в пусты́ни дави́дски расту́щ, и я́ко фи́никс, благоуха́нен цвету́щ,/ ревни́тель учи́телю твоему́ был еси́, преподо́бному отцу́ Корни́лию,/ стопа́м бо его́ после́довал еси́/ и, свято́е и́го взем,/ све́тлым житие́м просия́л еси́, я́ко со́лнце,/ я́влься ми́рови мно́гими чудесы́, о́тче Фили́ппе!/ И ны́не на Небесе́х предстои́ши Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы/ и, я́ко вели́кое име́я дерзнове́ние,/ преподо́бнии свои́ ру́це возде́в,// моли́ от враг сохрани́тися градо́м на́шим и спасти́ся душа́м на́шим. Перевод: Как кедр, по-псаломски растущий в пустыне, и как цветущая пальма благоухающая (Пс.91:13), подражатель учителя твоего был ты, преподобного отца Корнилия, ибо по стопам его последовал и, святое иго взяв, светлым житием просиял ты, как солнце, и явил миру много чудес, отче Филипп! И сейчас на Небесах ты предстоишь Престолу Пресвятой Троицы и, как имеющий великое дерзновение, преподобные руки свои воздев, моли от врагов сохраниться городам нашим и спастись душам нашим. Кондак, глас 8 Воспое́м ны́не преди́внаго в чудесе́х,/ возсия́вшаго во о́бласти Белао́зера, просия́вшаго, я́ко со́лнце./ О, неистощи́мый исто́чниче чуде́с, свя́тче Бо́жий Фили́ппе!/ всегда́ Святе́й Тро́ице предстоя́/ и моле́нием предваря́я за страну́ на́шу и о всем ми́ре,/, не забу́ди и нас, твои́х раб,/ призыва́ющих тя моле́бным пе́нием,/ честну́ю па́мять твою́ творя́щих,/ помоли́ся о нас ко Го́споду во святы́х свои́х моли́твах,// да спасе́т ду́ши на́ша. Перевод: Воспоем сейчас удивительного своими чудесами, воссиявшего в области Белозерской, просиявшего как солнце. О, неиссякаемый источник чудес, святой Божий Филипп! Всегда Святой Троице предстоя и молитвами защищая страну нашу и весь мир, не забывай и нас, твоих рабов, призывающих тебя в молитвенных песнопениях, почитаемую память твою празднующих, помолись о нас ко Господу во святых своих молитвах, да спасет души наши. Молитва Преподо́бне и богоблаже́нне о́тче наш Фили́ппе, приими́ ны́не нас, моля́щихся и припа́дающих тебе́ зде, иде́же свято́е и многотру́дное поко́ится те́ло твое́, ду́хом же на Небеси́ предстои́ши Святе́й Тро́ице, моли́ся о нас, ча́дех твои́х, о́тче, да изба́вимся вся́ких скорбе́й и боле́зней душе́вных и теле́сных и благоче́стне поживе́м в настоя́щем житии́, и в бу́дущем ве́ке сподо́би нас со все́ми святы́ми покланя́тися в Тро́ице сла́вимому Бо́гу, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Святителю Григорию Паламе, архиепископу Солунскому Тропарь, глас 8 Правосла́вия свети́льниче,/ Це́ркве утвержде́ние и учи́телю,/ мона́хов добро́то, богосло́вов побо́рниче непребори́мый,/ Григо́рие чудотво́рче, Фессалони́тская похвало́,/ пропове́дниче благода́ти,// моли́ся вы́ну спасти́ся душа́м на́шим. Перевод: Православия светило, Церкви утверждение и учитель, монахов красота, богословов защитник непреоборимый, Григорий чудотворец, Фессалоникийская хвала, провозвестник благодати, моли непрестанно о спасении душ наших. Тропарь, глас 8 Правосла́вию наста́вниче, святи́телем украше́ние,/ богосло́вцем побо́рниче непобеди́мый, Григо́рие чудотво́рче,/ Солу́ню вели́кая похвало́, пропове́дниче благода́ти,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим. Перевод: Православия учитель, святителей украшение, богословов защитник непобедимый, Григорий чудотворец, Салоник великая хвала, провозвестник благодати , моли Христа Бога о спасении душ наших. Кондак, глас 8 Прему́дрости свяще́нный и Боже́ственный орга́н,/ Богосло́вия све́тлую согла́сно трубу́,/ воспева́ем тя Григо́рие Богоглаго́льниче:/ но я́ко ум Уму́ Пе́рвому предстоя́й,/ к Нему́ ум наш о́тче наста́ви, да зове́м:// ра́дуйся пропове́дниче благода́ти. Перевод: Мудрости священный и Божественный орга́н, Богословия громкую трубу мы стройно воспеваем тебя, Григорий Богословесный. Но, как ум, стоящий близко к Верховному Уму, к Нему ум наш, отче, направь, дабы нам восклицать: «Радуйся, провозвестник благодати!» Молитва О, треблаже́нная и честна́я вои́стину и превожделе́нная главо́, безмо́лвия держа́во, мона́шествующих сла́во, о́бщее богосло́вов и отце́в и учи́телей украше́ние, апо́столов сподви́жниче, испове́дников и му́чеников безкро́вный ревни́телю и венча́телю словесы́ и дея́ньми и благоче́стия побо́рниче и воево́до взбра́нный, боже́ственных догма́тов высо́кий изъясни́телю и учи́телю, пре́лести многоразли́чных ересе́й потреби́телю, всея́ Це́ркве Христо́вы предста́телю, и стра́же, и изба́вителю! Ты́ и преста́влься ко Христу́ назира́еши у́бо и ны́не ста́до твое́ и всю́ Це́рковь свы́ше, боле́зни разли́чныя исцеля́я и словесы́ твои́ми вся́ управля́я, и е́реси изгоня́я, и многообра́зных страсте́й избавля́я. Приими́ же и на́ше сие́ моле́ние и изба́ви на́с от страсте́й и искуше́ний, и треволне́ний, и бе́д, и осла́бу и ми́р и благоде́нствие на́м пода́ждь, о Христе́ Иису́се Го́споде на́шем, Ему́же сла́ва и держа́ва подоба́ет со безнача́льным Его́ Отце́м и Животворя́щим Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. 2-я Молитва О, всехва́льный святи́телю Христо́в и чудотво́рче Григо́рие! Приими́ сие́ ма́лое моле́ние от на́с гре́шных к тебе́ прибега́ющих и те́плым твои́м предста́тельством умоли́ Го́спода Бо́га на́шего Иису́са Христа́, я́ко да, призре́в на ны́ ми́лостивно, да́рует на́м согреше́ний на́ших во́льных и нево́льных проще́ние, и по вели́цей Свое́й ми́лости изба́вит на́с от бе́д, печа́лей, ско́рби и боле́зней душе́вных и теле́сных, обдержа́щих на́с; да пода́ст земли́ плодоно́сие, и вся́, я́же на по́льзу настоя́щаго жития́ на́шего потре́бная; да да́рует на́м сконча́ти житие́ сие́ привре́менное в покая́нии, и да сподо́бит на́с гре́шных и недосто́йных Небе́снаго Ца́рствия Своего́, со все́ми святы́ми сла́вити Его́ безконе́чное милосе́рдие, со Безнача́льным Его́ Отце́м и Святы́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, во ве́ки веко́в. Ами́нь. 3-я Молитва Все́х правосла́вных наста́вниче и Це́ркви сия́ние, о́тче Григо́рие, вся́каго обстоя́ния на́с изба́ви, боже́ственной ико́не твое́й припа́дающе ве́рою, свобожда́я от навожде́ния на на́с вра́жия, ты́ бо помо́щник на́ш явля́ешися и исполня́ешися и исполня́еши при́сно проше́ния све́тло ублажа́ющих тя́, на вся́ко вре́мя моля́ся Трисия́нной Тро́ице, Е́йже подоба́ет ве́лия сла́ва, че́сть и поклоне́ние Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. В среду, св. Кресту Тропарь, глас 1 Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство. Перевод: Спаси, Господи, людей Твоих и благослови все, что принадлежит Тебе. Даруй победы над врагами, и сохрани силою Креста Твоего тех, среди которых пребываешь Ты. Кондак, глас 4 Вознесы́йся на Крест во́лею,/ тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству,/ щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же,/ возвесели́ нас си́лою Твое́ю,/ побе́ды дая́ нам на сопоста́ты,/ посо́бие иму́щим Твое́ ору́жие ми́ра,// непобеди́мую побе́ду. Перевод: Вознесенный на Крест добровольно, соименному Тебе новому народу милости Твои даруй, Христе Боже; возвесели силою Твоею верных людей Твоих, подавая им победы над врагами, – да имеют они помощь от Тебя, оружие мира, непобедимый знак победы. ......... Мысли свт. Феофана Затворника Феофан (1Тим.1:18–20, 2:8–15; Лк.15:1–10) Притча об овце заблудшей и драхме потерянной. Как велико милосердие Господа к нам грешным! Оставляет всех исправных и обращается к неисправным, чтоб их исправить; ищет их и, когда находит, Сам радуется и созывает все небо сорадоваться Ему. Как же это ищет? Разве Он не знает, где мы, отступив от Него? Знает и видит все, но если бы дело было только за тем, чтоб взять и перенести к своим, тотчас все грешники снова являлись бы в своем чине. Но надо прежде расположить к покаянию, чтобы обращение и возращение к Господу было свободное, а этого нельзя сделать повелением или каким-либо внешним распоряжением. Искание Господом грешника состоит в том, чтоб навести его на покаяние. Все вокруг его располагает Он так, чтоб грешник образумился и, увидев бездну, в которую стремится, возвратился вспять. Сюда направлены все обстоятельства жизни, все встречи с минутами горести и радости, даже слова и взгляды. И внутренние воздействия Божии чрез совесть и другие, лежащие в сердце правые чувства, никогда не прекращаются. Сколько делается для обращения грешников на путь добродетели, а грешники все остаются грешниками!.. Мрак наводит враг, и им думается, что все ничего, пройдет; а если и вспадают тревоги, то говорят: «завтра брошу», и остаются в прежнем положении. Так проходит день за днем; равнодушие к своему спасению растет и растет. Еще немного, и оно перейдет уже в ожесточение в грехе. Придет ли тогда обращение – кто знает? Притча дня Однажды юноша из знатного рода раздал нищим все свое имущество и пришел жить в монастырь. А так как он был прекрасно образован, то получил в монастыре особое послушание — переписывать богослужебные книги. Старец часто беседовал со своим писцом, и дошло до того, что другие ученики стали роптать на своего учителя и говорить, что тот завел себе любимчика. Услыхав такие речи, трое самых почтенных монахов захотели узнать: почему старец больше других любит своего писца? Молча выслушал их старец и повел в кельи своих учеников. — Брат! Пойди скорее сюда! Ты мне нужен, — повторял он, стучась по очереди в каждую из дверей. Но никто из учеников не спешил ему открывать: кто-то в этот момент пел псалмы и не хотел прерываться, другой с молитвой на устах плел веревки и боялся из-за излишней поспешности испортить свое рукоделие. Наконец, очередь дошла до кельи, где жил писец. Старец лишь тихонько в нее постучался и сказал только одно слово: брат! В тот же миг дверь распахнулась, и на пороге появился удивленный переписчик. — Скажите, отцы, где вы видите других моих учеников? — спросил старец, первым заходя в его келью. Те не знали, что и ответить. Тогда старец взял со стола тетрадь, в которой только что писал его ученик. — Посмотрите, отцы: только что он писал эту букву, но как только услышал мой голос, бросил перо и даже не докончил ее. Разве эта недописанная буква не говорит вам лучше всяких слов о том послушании, которое мой ученик имеет к своему наставнику? Вот за это послушание я и люблю его. — Справедливо ты его любишь, авва, — сказал первый монах. — Мы все его любим, — добавил второй. — И Бог его за это любит! — воскликнул третий.
    0 комментариев
    6 классов
    ДИВЕН БОГ ВО СВЯТЫХ СВОИХ. ✨«ПРЕПОДОБНЫЙ ФИЛИПП ИРАПСКИЙ, ЧЕРЕПОВЕЦКИЙ»✨ 27 Ноября. ++++++++++ ✨ЖИТИЕ ПРЕПОДОБНОГО ФИЛИППА ИРАПСКОГО. ********************************************************** 🎆Преподобный Филипп, в миру Феофил, был основателем Ирапской пустыни. Не помнивший родителей, круглый сирота, 12-летний Феофил поселился вблизи Комельской обители и жил подаянием. Преподобный Корнилий (память 19 мая) принял благочестивого отрока в обитель и через три года постриг в иночество с именем Филипп. Кроткий, смиренный и трудолюбивый, он по ходатайству братии был удостоен священства. Стремление к высшим подвигам побудило его удалиться в Белозерскую округу. Здесь, пользуясь покровительством князя Андрея Шелешпанского, выделившего ему землю близ реки Ирапа, в 45 верстах от Череповца, преподобный поставил часовню во Имя Пресвятой Троицы и соорудил себе келлию. Молва о святом пустыннике распространилась по всей округе, и к нему стали стекаться иноки. Вскоре на месте часовни была поставлена церковь во Имя Святой Живоначальной Троицы. Преподобный Филипп провел в пустыни 15 лет и скончался в возрасте 45 лет. Мощи его были положены под спудом в Троицком храме. Над его гробницей была икона, написанная по видению иноком Феодосием. Вскоре после кончины святого Филиппа на месте его подвига возник Красноборский Филиппов монастырь. Празднование преподобному Филиппу было установлено в конце XVI века. Рукописная служба ему относится к концу XVI века. ------------------ 🎆Тропарь преподобному Филиппу Ирапскому Череповецкому чудотворцу, глас 4: * * * * * Я́ко кедр, в пусты́ни дави́дски расту́щ, и я́ко фи́никс, благоуха́нен цвету́щ,/ ревни́тель учи́телю твоему́ был еси́, преподо́бному отцу́ Корни́лию,/ стопа́м бо его́ после́довал еси́/ и, свято́е и́го взем,/ све́тлым житие́м просия́л еси́, я́ко со́лнце,/ я́влься ми́рови мно́гими чудесы́, о́тче Фили́ппе!/ И ны́не на Небесе́х предстои́ши Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы/ и, я́ко вели́кое име́я дерзнове́ние,/ преподо́бнии свои́ ру́це возде́в,// моли́ от враг сохрани́тися градо́м на́шим и спасти́ся душа́м на́шим. ------------ 🎆Кондак преподобному Филиппу Ирапскому Череповецкому чудотворцу, глас 8: * * * * * Воспое́м ны́не преди́внаго в чудесе́х,/ возсия́вшаго во о́бласти Белао́зера, просия́вшаго, я́ко со́лнце./ О, неистощи́мый исто́чниче чуде́с, свя́тче Бо́жий Фили́ппе!/ всегда́ Святе́й Тро́ице предстоя́/ и моле́нием предваря́я за страну́ на́шу и о всем ми́ре,/, не забу́ди и нас, твои́х раб,/ призыва́ющих тя моле́бным пе́нием,/ честну́ю па́мять твою́ творя́щих,/ помоли́ся о нас ко Го́споду во святы́х свои́х моли́твах,// да спасе́т ду́ши на́ша. ---------- 🎆Молитва преподобному Филиппу Ирапскому Череповецкому чудотворцу: * * * * * Преподо́бне и богоблаже́нне о́тче наш Фили́ппе, приими́ ны́не нас, моля́щихся и припа́дающих тебе́ зде, иде́же свято́е и многотру́дное поко́ится те́ло твое́, ду́хом же на Небеси́ предстои́ши Святе́й Тро́ице, моли́ся о нас, ча́дех твои́х, о́тче, да изба́вимся вся́ких скорбе́й и боле́зней душе́вных и теле́сных и благоче́стне поживе́м в настоя́щем житии́, и в бу́дущем ве́ке сподо́би нас со все́ми святы́ми покланя́тися в Тро́ице сла́вимому Бо́гу, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
    0 комментариев
    9 классов
    Как найдет на тебя раздражение, тверди только: "Господи, помилуй!" Молитвой всякая скверна очищается. преподобный Нектарий Оптинский
    1 комментарий
    19 классов
    Мы разучились принимать подарки. Мы потребляем Божии дары как должное и мелочно унываем, что Бог нам чего-то недодал. Мы получили несметные сокровища от Бога: жизнь, способность любить, дружить, думать, дышать. Мы получили в дар от Бога все красоты сотворённого мира — деревья, горы, небо, звёзды. Но мы не воспринимаем это всё как дар и потому не умеем благодарить Бога — за наших родных и близких, за детский смех, за ветви деревьев, за дуновение ветра, за возможность молиться Богу… #АРХИМАНДРИТ_САВВА (#Гамалий) #Фотохудожник_ИГОРЬ_ЗЕНИН))
    0 комментариев
    10 классов
    ✨«ВРЕМЯ ПОРАЗМЫШЛЯТЬ»✨ ************************************* 🎆Апостол Пётр был призван Иисусом Христом во время рыбной ловли на Геннисаретском озере. Повелел Господь закинуть в воды пустовавшие всю ночь сети, и такое множество рыбы было поймано по Его слову, что две лодки начали тонуть от веса улова. Ужас объял Петра и всех, бывших с ним, от этого чуда. Симон (Пётр) пал к коленям Христа и молил: «Выйди от меня, Господи! Потому что я человек грешный», но Иисус сказал Петру: «Не бойся, отныне будешь ловить человеков». Они оставили всё и последовали за Христом (Лк. 5:1-11). Тот, кто без Бога пытается достричь своей цели, страшно разочаруется. Пустой будет он и пустыми будут его «сети». У каждого из нас есть опыт бесполезных самонадеянных трудов. Не получится стать хорошим отцом и хорошей матерью и воспитать детей так, чтобы было не стыдно, если делать это самоуверенно и без Бога. Покаявшись в существующем бытовом безумии, мы должны заново учиться решать свои задачи. Только с Богом можно построить семейную жизнь, только с Богом можно принести покаяние и войти в Рай. Кто с Богом пойдет, у того все получится. Человеку нужно быть смиренным, понимать ограниченность своих возможностей. Необходимо приобрести то, что было у Петра, - признать себя недостойным, немощным, упасть на колени и сказать: «Выйди от меня, Господи, потому что я человек грешный», чтобы услышать от Господа: «Не бойся». Когда Господь возьмет человека за руку, он превратится из Симона в скалу. --------------------- 🎆Для того, чтобы быть счастливым, мало просто «не быть несчастным». Отсутствие болезни, уголовного преследования, наличие жилья, семьи, здоровья еще не делают счастливыми множество людей. Те просто невнимательны и неблагодарны и не оценивают должно то, что имеют. Чтобы быть счастливым, нужно иметь в достаточном количестве всего, чего угодно душе, плюс – благодать. Благодать Божия делает сердце благодарным, а глаз внимательным. Зачем об этом говорить? Затем, что всем желательно быть счастливыми, все счастья ищут, но мало кто находит его и крепко берет в руки. Великое счастье – видеть вокруг себя многих людей, которые лучше тебя самого. Ты смотришь на них, видишь их лучшими, но не завидуешь, а радуешься. Тот смелее, тот трудолюбивее, тот терпеливее, этот образованнее. Это тихая красота – созерцание чужих превосходств без зависти! И еще для счастья необходимо, чтобы правильная мысль вошла в сердце глубоко, словно якорь в глубину морскую. Вошла и там осталась. Все, кто шел по жизни прямо и честно, имели такую мысль в сердце. Да и не одну. Протоиерей Андрей Ткачёв
    0 комментариев
    2 класса
    В СВОБОДНОМ СЕРДЦЕ ЖИВЁТ ЛЮБОВЬ В 1937 году за шесть дней до расстрела один священник писал жене из лагеря: «Радости нет предела…» Его грела любовь ко Господу! Знаете, почему Бог сделал нас свободными? Ведь любить можно только по своему свободному выбору, и Господь хочет, чтоб мы Его так любили. И этот выбор у нас стоит пятьсот раз в день по отношению ближним: промолчать или ответить, обидеть или не обидеть, обидеться или не обидеться. Пётр Мамонов
    0 комментариев
    3 класса
    Я часто вспоминаю свои юные годы. Как это ни странно, но когда мне было лет пятнадцать-шестнадцать, я особенно любил читать книгу "Второзаконие". Позднее я часто думал — почему? И мне стало понятно: когда человек молодой — он входит в жизнь и хочет знать, что можно и что нельзя делать. Часто бывает, что новоначальные (люди, недавно пришедшие в Церковь) задают такой вопрос: "Покажи четко, что я должен делать, а что — нет!". Поэтому действительно очень важно, когда в начале своего пути мы определяемся: что есть заповедь Божия, чего от нас хочет Бог, а чего Он от нас не хочет. протоиерей Олег Стеняев Беседы на Соборное послание святого апостола Иакова
    0 комментариев
    5 классов
  • Класс
  • Класс
  • Класс
Показать ещё