السنة عند القيام من المجلس
أن تقول كفارة المجلس وهو (سبحانك اللهم وبحمدك أشهد أن لا إله إلا أنت، استغفرك وأتوب إليك) رواه أصحاب السنن.
- وكم من المجالس التي يجلسها المسلم في يومه وليلته إنها مجالس كثيرة وإليك بيان ذلك بالتفصيل:
١ - عندما تتناول الوجبات الثلاثة ... فلا شك أنك سوف تتحدث في الغالب مع من يجالسك
٢ - عندما ترى شخصاً من أصحابك أو جيرانك وتتحدث معه ولو كنت واقفاً.
Ин дуьоро, сунна аст гуед , то сабаб шавад ки, чи гунох аз шумо дарон мачлис сарзада аст махву нобут шавад, аз Паёмбар.с. собит аст ин дуьоро хамон вакт ки аз мачлисе мехест мегуфту мехест.. :(СУБХОНАКАЛЛОХУММА ВА БИХАМДИКА АШХАДУ АЛЛО ИЛОХА ИЛЛО АНТ, АСТАГФИРУКА ВА АТУБУ ИЛАЙК) Ривояти асхоби сунан,.
Пас харчое, ки мешинед вакти хестан ин дуьро гуед !
Пас мо чикадар чойхо аст ки рузона ончо менишинем ва боз хеста меравем ...пас ин дуьро риьоя кунед то гунохоятон омурзида шавад.
1 - масалан дарин вактхо суннат аст, се вакт ки таьом мехури , ва хадман бо одамони хам мачлисатон сухбат мекунед пас ин дуьро хондан суннат мешавад бароятон ва боз гунохонатон омурзида мешавад оне,ки ончо сарзада аст , ин шаа АлЛох.
2- вакте ки бо дуст ва ё хамсояат гохе рост ва ё нишаста , баьди ай хам чудо шавед инро гуеду баьд вай барохи худаш шумо барохи худатон.
Боки аз чойхое, ки "дуьои хатми мачлис" гуфтанаш суннат аст. Раками ...
٣ - في جلوسك لمن معك من الزملاء والأصحاب وأنت في دائرة العمل أو على مقاعد الدراسة ..
٤ - في جلوسك مع زوجتك وأولادك وأنت تتحدث إليهم وهم يتحدثون إليك.
٥ - في طريقك وأنت في السيارة لمن كان معك في الطريق من زوجة أو صديق
٦ - في حضورك لمحاضرة أو درس
(СУБХОНАКАЛЛОХУММА ВА БИХАМДИК АШХАДУ АЛЛО ИЛОХА ИЛЛО АНТА, АСТАГФИРУКА ВА АТУБУ ИЛАЙК )
..3 - Сунат аст ки ин дуьоро вакти бо дустонат ва ё бо рафиконат дар чойхои кор баьди нишастан, бо гуфтани ин дуьо ай мачлис хеста чудо шавед.
4 - боз вакти бо хамсар ва ё фарзандонатон баьди тамом шудани сухбат байнатон бо гуфтани ин дуьо ай хам чудо шавед.
5 - вакти дар рох бо дустонат ва касоне,ки бо ту аст дар тули рох, вакти чудо шудан бо ин дуьо аз хам чудо шавед.
6 - ва ё хангоми дарс ва таьлим. Хангоми чудо шудан ба гуфтани ин дуьо аз хамдигар чудо шавед.
Каме насихат барои онхое,ки дуьои хатми мачлисро доимо риьоя мекунад.
Яьне {СУХОНАКАЛЛОХУММА ВА БИХАМДИКА, АШХАДУ АЛЛО ИЛХА ИЛЛО АНТА , АСТАГФИРУКА ВА АТУБУ ИЛАЙК}
- فانظر يا رعاك الله كم مرة قلت هذا الذكر في يومك وليلتك فتكون دائم الصلة بالله، فكم مرة أثنيت على ربك ونزهته عما لا يليق به وعظمته عندما تقول (سبحانك اللهم وبحمدك).
- وكم مرة جدَدت التوبة والاستغفار مع ربك في يومك وليلتك، مما حصل منك في تلك المجالس عندما تقول (أستغفرك وأتوب إليك).
- وكم مرة أقررت لله تعالى بالوحدانية، الوحدانية في الربوبية، والوحدانية في الألوهية، والوحدانية في أسمائه وصفاته عندما تقول (أشهد أن لا إله إلا أنت).
- فتكون طيلة يومك وليلتك بين توحيد الله وتنزيهه وبين الإستغفار والتوبة إليه مما حصل منك.
ثمرة تطبيق هذه السنة:
تكفير الذنوب والخطايا التي حدثت في تلك المجالس.
فائدة:
قال ابن القيم: الاجتماع بالإخوان قسمان:
أحدهما: اجتماع على مؤانسة الطبع وشغل الوقت، فهذا مضرته أرجح من منفعته، وأقل ما فيه أنه يفسد القلب ويضيع الوقت.
الثاني: الاجتماع بهم على التعاون على أسباب النجاة والتواصي بالحق، فهذا من أعظم الغنيمة وأنفعها.
Бародарон ва Хохарони гироми агар ин "Дуьоро хифз карда ва дар зиндагиямон доимо хонем худамон ва хонадонамонро хам ёд дихем.. чикадар дар шабона рузи бо АлЛох робитаи кави дорем, масалан .. ин дуьоро маьнояшро бинед ва хонед чика аз поки парвардигор ва санойу таьриф аз вай мешавад. (Парвардигорам ман туро ба поки ёд мекунам ва хамду таьрифи туро мегуям ки ба чузи ту хеч Илохи ба хак нест ки лаёкати ибдатро дошта бошад, ман аз ту ай Аллох талаби омурзиш мекунам ва ман басуйи ту бар мегардам аз онкадре гунох ки кардаам )
- ин маьнои ин дуьо аст-
Пас бандагони Худо шумоён ба гуфтани ин дуьо дар хар нишастани бо дусту хонадонатон чикадр тавбаи тоза ва чадид мекунед ва ай парвардигоратон талаби бахшиш гунохатон мекунед. Дар шабу руз ай худо инхоро талаб кардан кори хар одами оди нест ин неьматони хуси аст ки ато мешавад ба харки худо интихобаш кунад.
-чи андоза ту ба АлЛох меги ай Аллох ман туро ба ягонагият, дар зотат, ва рубиятат, ва дар номхоят, ва дар сифотат, кабул карда ва тасдик мекунам.
Масала меги , АШХАДУ АЛЛО ИЛОХА ИЛЛО АНТА ).
- Пас рузу шабатро ба ёд кардани Аллох ва поки ро исбот кардан барояш ва ба истигфору тавба ин хамма ай баракати як дуьо ки чан чумла аст аммо чи андоза бо Аллох робита доред.
Натичаи ин суннат ки дар зиндагиято зиндааш кунед.
Тамом хамон гунохонки дар он нишаст ай одами сарзада аст, бахшида мешавад.
ФОЙДАИ ДИГАР :
Аллома писари каййим як олими бурзурги ахли суннат аст мегуяд :
Ононки худро бохам бародар медонанду ва бо якдигар шишту хез доранд, ДУ навь астан :
ЯКЕ : Чамьшудане,ки табиьатан онро талаб доранд, ва гохе барои зойиь кардан вакт ба бехудаги чамьа мешаванд. Пас ин навьи нишастанхо ай фойдаашда, зарараш зиёдтар аст.
Масалан ин намуди нишаст аксаран дилро фосид мекунад, ва вакти бехудамегзарад. ки неьмати калон аст дарин намуди нишастхо ба ношукри ва ай даст меравад.
Аммо нишасти ДУВУМ :
Нишастан бохам барои ба кори хайре даст ба даст кунанд, ва ё чикор кунем ки ба мардум хайре расонем, ва ё якдигарро ба хайр хабар медиханд пас ин навьи нишаст,
бузургтарин ганимати АлЛох аст ва анфаьи амал аст.
ДАР ХАМАИ КОР ИНРО АЗ ЁДАТ НАРОР...!
استحضار النية الصالحة في كل عمل تقوم به
اعلم يا رعاك الله أن جميع الأعمال المباحة التي تقوم بها من النوم والأكل وطلب الرزق وغيرها، يمكن تحويلها إلى طاعات وقربات يحصل المرء بسببها على آلاف الحسنات بشرط أن ينوي المسلم عند القيام بها التقرب إلى الله، قال - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -: [إنما الأعمال بالنيات وإنما لكل امرئ ما نوى ... ] رواه البخاري ومسلم.
* مثال: ينام المسلم مبكراً ليستيقظ لصلاة الليل أو الفجر، فيصبح نومه عبادة، وهكذا بقية المباحات
Ин тикаи аз насихатони мардони хакк параст аст.
.. ки одами дар хамаи кори нек бояд ният ва ихлос ва лиллохият. Ва барои аслан ризо'кардани як кас ва У АлЛох аст.
Пас инро донед ки хамаи кори мекардаги ки дар зиндагият анчом медихи ба шарти чойз буданаш дар ислом. Чи вай хурдан аст, чи вай хоб рафтан аст , чи вай талаби ризк аст , метонед ки хамаи инамин корнро ибодати худо кунед ва ай хамааш АлЛохро ризо кунед ва дар дунё хуби ва дар охират ибодат ва савоб бошад.
Пас метонед ки тавасути хамаи харакот ба хазорон хасана ва савоб чамь овари кунед, ба шарте,ки ниятатон дарин корхо наздатон бошад ва онро ба ният сабаби такаруб ва наздик шудани ба АлЛох карор дихед .
Расулаллох.с. фармудан :
[АМАЛИ ОДАМИ ФАКАД ВА ФАКАД БА НИЯТАШ ВОБАСТА АСТ ... ПАС ДАР НИЯТИ ВАЙ ЧИЗЕ БОШАД АЙ КИРДОРАШ ХАМОНРО БА ДАСТ МЕОРАД...]
*Масалан : Одаме барои барвакт хестани дар Субх хело таз ва вакти мехобад , пас ин хобро барои ибодат ки хестан барои намози бомдод аст ва ё барои хестан барои намози шаб мекунад . Анамин хобаш дар анамин холат ибодат махсуб мешавад.
.. пас хар корхоро инаминтавр кор ки ибодат мешавад инаминтавр кийос кунед..
ГАНИМАТ ДОНИСТАНИ ЯК ВАКТ, АММО БАРОИ ЧАНДИ ИБОДАТ.
اغتنام الوقت الواحد في أكثر من عبادة
فن استغلال الوقت الواحد في أكثر من عبادة لا يعرفه إلا الحافظون لأوقاتهم.
وهذا له عدة تطبيقات في واقع حياتنا: -
١ - إذا ذهب المسلم إلى المسجد ماشياً على قدميه أو بالسيارة فإن هذا الذهاب عبادة في حد ذاتها يؤجر عليها المسلم، لكن يمكنه استغلال هذا الوقت أيضاً في الإكثار من ذكر الله أو في قراءة القرآن، فيكون قد اغتنم الوقت الواحد في أكثر من عبادة
٢ - إذا حضر السلم وليمة عرس خالية من المنكرات فحضوره لهذه الوليمة هو عبادة، ولكن يمكنه استغلال وقت تواجده في الوليمة في الدعوة إلى الله أو الإكثار من ذكر الله.
٣ - قيام المرأة بأعمال المنزل بحد ذاته عبادة (إذا نوت بذلك التقرُّب إلى الله)، فتستطيع أن تستغل هذا الوقت بعبادة أخرى، كذكر الله، أو الاستماع إلى شريط إسلامي.
عن ابن عمر - رضي الله عنهما - قال: إن كنا لنعدُّ لرسول الله - صلى الله عليه وسلم - في المجلس الواحد مائة مرة: " رب اغفر لي وتُب عليّ إنك أنت التواب الرحيم " رواه أبو داود والترمذي، وقال: حديث صحيح.
فتأمل كيف اغتنم الرسول - صلى الله عليه وسلم - الوقت الواحد في عبادتين:
١ - ذكر الله تعالى واستغفاره.
٢ - الجلوس مع الصحابه وتعليمهم أمر دينهم.
Боз баьзе ан насихатон ай чониби одамони дилсуз ки ба вактхои худ ахимият медихан ва бузургтарин ибдатро дарон вактхо мекунанд.
Масалан мо гуфтем , ГАНИМАТИ ЯК ВАКТ БАРОИ ЧАНДИН ИБОДАТ.
Пас инро ин тавр фахмед ки мо метавонем вакти вакти як ибодат аст, аммо ай он вакт истифода бурда чандин ибодатро чой кунем.
Ва ин ба чанд тарика аст ки мо истифодааш барем.
1 - вакти мусалмон тарафи масчид меравад , чи пиёда ва ё бо мошине ва ё чизе..ки бошад.
Пас рафтани суйи намоз ин худ базоташ ибодат аст. Аммо мо метавонем ки бо вучуди ин ибодат боз дархамин вакт зикр кунем ва ё кироьати курьон кунем, пас ин як вакт барои чанд ибодат мешавад.
2 - боз моро дар туйи Аруси даьват мекунанд пас ин даьватро кабул кардан худ ибодат аст , аммо мо дарончой ба даьват ва зикри худо..машгул шавем ин боз дар як вакт ба дигар ибодат расидан аст.
3 - занхоки барои хонадонашон ва барои шавхараш хидмат мекунанд ин худ ибодат аст -ба шарте,ки инро барои наздик шудани Худо кунанд- аммо дарин вакт кироьати курьон, ва ё зикри худо, ва ё суруди исломи шунидан ибодати дигар аст ки дар як вакт чандин ибодат мешавад барояшон.
Аз Писари Умар .р. ривоят аст мегуфт : моён дар як сачлис то сад мартаба ай паёмбар мешунидем ки истигфор мекард: -ба ин калима - "РАБИГФИР ЛИ ВА ТУБ АЛАЙЙА ИННАКА АНТАТ-ТАВОБУРРАХИМ" Ривояти Аби довуд.
Пас нигох кунед ки паёмбар .с. чигуна вакти худро ганимат медонист дар як вакт аммо ду ибодат:
1 - зикри худо ва талаби омурзиши гунох ай вай.
2 - нишаст бо сахобахояш аммо таьлими онхо ай динашон.
Дар як вакт чикадр ибодат.
ДИГАРИ АЙ СУННАТОНИ ДАР ШАБОНА РУЗИ ЁД ВА ЗИКРИ ХУДОСТ..
ذكر الله في كل أحيانه
١ - ذكر الله هو أساس العبودية لله، لأنه عنوان صلة العبد بخالقه في جميع أوقاته وأحواله، فعن عائشة رضي الله عنها قالت: [كان رسول الله - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - يذكر الله في كل أحيانه] رواه مسلم.
* فالارتباط بالله حياة، واللجوء إليه نجاة، والقرب منه فوز ورضوان، والبعد عنه ضلال وخسران.
٢ - ذكر الله هو الفرقان بين المؤمنين والمنافقين، فصفة المنافقين أنهم لا يذكرون الله إلا قليلاً.
٣ - الشيطان لا يغلب الإنسان إلا إذا غفل عن ذكر الله، فذكر الله هو الحصن الحصين الذي يحمي الإنسان من مكائد الشيطان.
* والشيطان يحب للإنسان أن ينسى ذكر الله.
٤ - الذكر هو طريق السعادة قال تعالى (الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ) [الرعد:٢٨].
٥ - لا بد من ذكر الله على الدوام، إذ لا يتحسر أهل الجنة على شيء إلا على ساعة مرت عليهم في الدنيا لم يذكروا الله عز وجل فيها.
(إن دوام الذكر يعني دوام الصلة بالله).
БО ТАМОМИЯИ ВУЧУДАТ ХУДОРО ЁД КУН..
1 - Зикри Худо ин худ асос ва пояи ибодатхост , чароки он як робитаи кави аст миёни банда ва парвардигораш, пас доимо инро фармуш накунед, ки хамаи холатат ва вактонат ай худо карздорем ки ай вай гофил набошем.
Дар хадисе ай модарамон Ойша.р. ривоят аст мегуфт :
"Расулаллох.с. хамеша дар хаёташ ай зикри худо гофил набуд"
Ривояти муслим.
* пас иртиботи бо худо ин худ хаёти асли ва хадафи зиндагист, ва ин кор дарак медихад ки ту илтимоси начот мекуни ай вай, ва наздики ба АлЛох барои мо комёб ва ризояти вай аст , аммо дури ай ёди худо гайри гумрохи ва барбоди чизе ба мо хадия нахохад кард.
2 - зикри Худо ин худ чудои миёни муьмини хакики ва мунфик аст, чароки нишонаи мунофикон инаст ки АлЛохро кам ёд мекунанд.
3 - шайтон то вакте ки ту дар ёди'худо боши ба ту голиб шуда наметавонад, пас ин зикр ва ёди худо як девори мухкам ва панохгохи сахте аст ки одамиро ай макри шаётин хифз мекунад.
* ва шайтонхо дуст доранд ки одам доим ай худо гофил бошад то бар у зафар ёбанд.
4 - Зикр ин худ ягона рохе аст барои саьодатман шудан , АлЛохи мутаьол мегуяд (ОНОНКИ ИМОН ОВАРДАН ВА ДИЛХОЯШОН БО ЗИКРИ ХУДО ОРОМИШ МЕГИРАД ВА ОГОХ БОШЕД КИ ОРОМИШИ ДИЛХО ДАР ЗИКРИ ХУДОСТ) [АЛ-РАЬД: 28]
5 - Пас зарур аст ки мо доимо бо чизе машгул бошем ки он моро ба ёди худо андозад ва ё гуем ай худо гофил накунад, чунки як чиз аст ки ахли чаннат хамаги барояш хасрат ва пушамон мешаванд, ва он хамон соьатхое аст дар дунё гузарондан аммо ай худо гофил будаан ва АлЛохро дарон соьа зикр накардаанд.
(ПАС ЗИКРИ БАР ДАВОМ МОЯИ ХАМЕШАГИ ЁРИ ХУДОСТ)
БАЬЗИ МАСАЛАХОЕ, КИ ДАР ЗИНДАГИ БАРОЯМОН ДАР КОРИ АСТ..
* قال النووي: أجمع العلماء على جواز الذكر بالقلب واللسان للمحدث والجنب والحائض والنفساء وذلك في التسبيح والتحميد والتكبير والتهليل والصلاة على رسول الله - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - والدعاء، بخلاف قراءة القرآن.
٦ - من يذكر ربه عز وجل يذكره ربه قال الله تعالى (فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلا تَكْفُرُونِ) [البقرة:١٥٢]،
وإذا كان الإنسان يسر كثيراً حين يبلغه أن ملكاً من الملوك ذكره في مجلسه فأثنى عليه، فكيف يكون حاله إذا ذكره الله تعالى ملك الملوك، في ملأ خير من الملأ الذين يذكره فيهم؟
٧ - ليس المقصود: بذكر الله هو التمتمة بكلمة أو كلمات والقلب غافل وَلاهٍ عن تعظيم الله وطاعته، فالذكر باللسان لابد أن يصحبه التفكر والتأثر بمعاني كلماته، قال تعالى (وَاذْكُرْ رَبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعاً وَخِيفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ وَلا تَكُنْ مِنَ الْغَافِلِينَ) [الأعراف:٢٠٥].
- فلا بد أن يَعيَ الإنسان الذاكر ما يقول، فيجتمع ذكر القلب مع ذكر اللسان ليرتبط الإنسان بربه ظاهراً وباطناً.
Ин мавзуь аз таьлимоти дируза аст , БО ТАМОМИ ВУЧУДАТ ХУДОРО ЁД КУН"
* Имом Навави (рахмати Аллох бар рухашон бод ) мегуяд : ба ичмоьи уламо собит аст ки зикри Худо ба забон ва дил дар ин холатохо ба кули чоиз аст.
1- ДАР ХОЛАТИ БЕ ТАХОРАИ.
2- ДАР ХОЛАТИ ЧУНУБ БУДАН.
3 - ДАР ХОЛАТИ ХАЙЗ БОДАН.
4 - ДАР ХОЛАТИ НИФОС БУДАН.
Пас дарин холат хо чи Субхоналлох, ва ё Ахамдулиллох, ва ё Аллоху акбар, ва ё Лоилоха илаллох, ва ё салавот ба паёмбар.с. фиристодан, ва чи дуьое бошад метонанд ки кунанд .. аммо ба гайри кироьати курьон.
.......
РАКАМИ ШАШ АЗ ДАРСИ ДИРУЗ...
6 - Харки парвардигорашро ёд мекунад парвардигорхам дар ёд у аст , АлЛохи мутаьол мегуяд : {ПАС МАНРО ЁД КУНЕД ТО ШУМОЁНРО ЁД КУНАМ ВА МАНРО ШУКР КУНЕДУ НОСИПОСИ НАКУНЕД} [Бакара *ояти *152] ,
Вакти одами дустдорад то подушохе ай подушохони дунё уро ёд кунад ва дар дарбори худаш ай вай хубихо гуяд , пас чика бехтар аст ки Аллохи подушохи тамоми подушохон уро ёд кунад, дар миёни онеки онхо бехтар астан ай ононеки ту дар миёнашон АлЛлохро ёд мекуни ?
7 - ХАДАФ :
Максади зикр ин нест ки мо чанд калимаи зикро гирифта забонро ба у машгул кунем аммо дилхоямон гофил бошад аз бузугдошти худо,
ва ё холи бошад ай тоьаташ, пас зикри ба забонро лозим аст хамрохи тафакур ва тавачух дар маьони ончи мегуйи дошта боши ,
Аллохи мутаьол мегуяд
(Парвардигоратро дар дили худ ба зориву тарс бе он, ки садои худ баланд кунӣ, ҳар субҳу шом ёд кун ва аз ғофилон мабош!) (7:205)
- Пас лозим аст одами зикр кандаро ки ончи мегуядро донад вакти зикраш, ва дар зехнаш маьони онхо бошад, то зикри Аллох дар дил ва дар забон бошад ва иртиботи мо зохиран ва ботинан бо худо бошад.
ДИГАР АЗ ВАЗИФАХОИ ШАБОНА РУЗИ "ФИКР КАРДАН АСТ"...
((التفكر في نعم الله))
قال - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -: (تفكروا في آلاء الله، ولا تفكروا في الله) رواه الطبراني في الأوسط والبيهقي في الشعب وحسنه الألباني.
ومن الأمور التي تتكرر مع المسلم في يومه وليله عدة مرات [استشعار نعمة الله عليه] فكم هي المواقف، وكم هي المشاهد التي يراها ويسمع بها في يومه وليله، تستوجب عليه أن يتفكر ويتأمل هذه النعم التي هو فيها ويحمد الله عليها.
١ - هل استشعرت نعمة الله عليك عند ذهابك إلى المسجد وكيف أن من حولك من الناس قد حرم هذه النعمة وبالذات عند صلاة الفجر وأنت تنظر إلى بيوت المسلمين وهم في سبات عميق كأنهم أموات.
٢ - هل استشعرت نعمة الله عليك وأنت تسير في الطريق وترى المناظر المتنوعة، هذا قد حدث له حادث سيارة، وهذا قد ارتفع صوت الشيطان [أي الغناء] من سيارته، ... وهكذا .. .
٣ - هل استشعرت نعمة الله عليك وأنت تسمع أو تقرأ الأخبار عن العالم من مجاعات وفيضانات وانتشار أمراض وحوادث وزلازل وحروب وتشريد .. .
ТАФАКУР ДАР НЕЬМАТОНИ ХУДО КИ БА МО ТАЬАЛУК ДОРАД.
Расулаллох с. Фармудан : (Ай мардум дар неьматони худо тафакур кунеду, ва би андешед , аммо дар бобати зоти худо хак надоред ки фикр кунед) ривояти Табарони .
Ва аз чумла корхое,ки ба хар мусалмон шарт аст ки машгулаш шавад , ин борхо бояд дар неьматони худо ихсос кунад ва тафакур кунад ки мо сохибе дорем ва ин неьматон офаридагоре дорад , ва ин неьматон сохибаш Аллох аст ва Аллох дар иавази инхо чи аз мо сурог дорад ?.
Пас чиандоза чой аст ту истода ва фикр куни ва ё неьматони худоро мушохида куни .?
диданат ва ё шуниданат ва дигар чиз ай нишонахое'и кудрати Аллох аст ки мо дар шабу рузхо онро истифода мебарем .?
Пас инхоро бин ва хуб биандеш ва худоро ба ин неьматонаш сипос бигу.!
1 - Ойо медонед ки чика неьмат наздат аст он вакт ки ту ба суйи масчид хонаи худо мерай ва ончо мебини ки чика мардум ай он неьматоне ки дар ту аст онхо надоранд .?
Ва ё неьмати бузург, ки хамон намоз аст, хусусан вакти намози бомдод рав бин ки чикадар одами ай он неьмат махрум аст .? Ва боз баьди намоз баромода нигох кун атрофи масчид пур ай хонахост ба хазорон одами мусалмон гарки хоб астан ва кайхо ин неьмати намоз ва чамоьат аз дасташон рафтааст.?
2 - Ойо медони ки ба ту худо чи неьматхое кардааст.? вакти дар рох мери чика одамхост ки яке мошинаш чапа шуд аст дигаре мошинаш бо дигаре бар хурдааст ва ё яке ба гузоштани мусики пайрави шайтон шудааст ва дигаре ба гунохи дигар мисли инхо машгул аст..
3 - Ойо медонед ин неьматонро онвакт ки дар ахборот ва ё шунидан ай тулвизиюн ва радиё ки чикадар одамон дар чахон яке беморийи бе давода гирифтор аст дигаре парешонийи бе поён ва дигаре ба чангу одам куши ва сахтихои дигар ..?
Пас моён доимо неьматони худоро нодида нагирем ва ба хамаи хубихо'е, ки ба мо кардааст амалан шурк кунем ва болои ин неьматон ба худ ва фарзанд таьлими рухи дихем.
ИН ШАА АЛЛОХ..?!
БОКИ АЗ НАСИХАТОНИ ДУРУЗ АТРОФИ ТАФАКУР ДАР НЕЬМАТОНИ АЛЛОХ.
* أقول إن العبد الموفق: هو الذي لا يغيب عن قلبه وشعوره وإحساسه نعمة الله عليه في كل موقف وكل مشهد فيظل دائماً في حمد الله وشكره والثناء عليه مما هو فيه من نعمه، الدين والصحة، والرخاء، والسلامة من الشرور .. .
وفي الحديث قال - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -: (من رأى مبتلى فقال: الحمد لله الذي عافاني مما ابتلاك به وفضلني على كثيرٍ
ممن خلق تفضيلاً، لم يصبه ذلك البلاء) قال الترمذي حيث حسن.
*ман мегуям хамоно бандаи мувафак : оне аст аслан аз дил ва фикр ва ихсосоташ неьматони худо ба фаромушти гузошта намешавад дар хама холат ба онхо дар тафакур аст, ва хар вакт ки манзарае,ро мушохида мекунад пас дарин холатхо доимо Аллохро ба неьматонаш ташакур ва сипос мегуяд.
Аз чумлаи неьматони парвардигор неьмати дин ва сихати бадан , ва фарохи неьматони Аллох , ва саломати аз хама бадихо аст.. .
Дар хадис меояд Расулаллох.с. Фармудан : ( вакти одаме ро ба дарде ва ё мушкилоте дидед , пас ин тавр дуьо кунед : АХМДУЛИЛЛОХ,И-Л-ЛАЗИ ОФОНИ МИММО ИБТАЛОКА БИХ,И ВА ФАЗЗАЛАНИ ЬАЛО КАСИРИН МИМАН ХАЛАК,А ТАФЗИЛО, "вакти ин дуьоро дар мукобили вай гуфти дарди хамон ба ту намегзарад)
~тарчума~
"Худоро ташакур ки ба ман саломати дод аст ай он дард ки шуморо мубтало кардааст , ва манро ай бисёри махлукоташ бехтари дода аст , "
Ривояти тирмизи.
ИНАШ ЯК СУННАТИ ФАРОМУШТ КАРДАЙИ УММАТ АСТ.!
ختم القرآن في كل شهر
قال - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - (اقرأ القرآن في كل شهر) رواه أبو داود.
طريقة (ختم القرآن في كل شهر) أن تحضر قبل الصلاة المفروضة بعشر دقائق تقريباًً ليمكنك قراءة صفحتين أي مقدار أربعة أوجه قبل كل صلاة أو بعدها فيكون المجموع في اليوم عشر صفحات أي عشرين وجها وهذا يكون جزءاً كاملاًً، وبهذه الطريقة تختم القرآن في كل شهر بكل سهولة.
Суннате,ки аксаран онро фаромуш кардаан ин тамом кардани курьон аст, дар мудати як мох . Ва ё дар хар мох.
Расулаллох.с. фармудан : (курьонро хонед ва тамомаш кунед дар хар мох) ривояти Аби довуд.
Чигуна онро хатм кунем дар хармох. .?
Вакти хар намоз ками дар кам 10/ дакика пеш ай намоз дар масчид худро гир, ва омода кунед , ва ё андозагири кун ки он вакти андоза карда гунчоиши кироьат ду вараки курьонро дихад , ва ё баьди хар намоз инро анчом дех, то дар панч вакти намоз бароят дах вараки курьон -ки як чузи курьон мешавад- хар руза бошад.
Пас натичаи ин корат дар як мох ба тарикаи осон як хатми куьон мешавад . То ба ин суннат пойбанд, боши, ва аз фазли савоби курьон хондан махрум набоши ва дар рузи киёмат ин шофиьат бошад. Ин шаа Аллох.
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Нет комментариев