Аларды орнотуунун негизги себеби – буга чейинки эсептегчтердин туура эмес иштөөсүнөн келип чыккан техникалык жоготууларды кыскартуу. Тактап айтканда, “эски” эсептегичтер майда жабдуулардын иштегенин эсепке алчы эмес, мисалы, телефондун кубаттоосун. 1-2 керектөөчүнүн масштабында бул билинбейт, бирок керектөөчүлөрдүн саны өтө көп болгондуктан, бул эбегейсиз чоң жоготууларга алып келет.
Андан тышкары, акылдуу эсептегичтер аларды ачууга жол бербей турган датчиктер менен камсыздалган, бул кээ бир уятсыз керектөөчүлөргө көрсөткүчтөрдү артка бурап коюуга жол бербейт. Бирок акылдуу эсептегич көп эсептеп жатса эмне кылуу керек?
Тартип мындай: арыз жазып, эсептегичти текшерүүгө берип, стендде сиз менен кошо текшерүү жүргүзүү кылганга чейин күтүү керек. Бул тууралуу кененирээк Түндүкэлектрдин инженер-программисти Нуртаё Керимкулов айтып берет.
_______________
Умные счетчики (АСКУЭ) начали ставить частным абонентам несколько лет назад. Основная причина из установки заключалась в том, чтобы сократить технические потери, возникающие из-за низкого класса точности предыдущих приборов учета. Проще говоря, «старые» счетчики не учитывали энергопотребление мелких приборов, например, зарядок для телефона. В масштабах 1-2 абонентов – это мелочи, но абонентов много и потери были колоссальными.
Кроме того, умные счетчики оснащены датчиками проникновения внутрь, что не дает некоторым недобросовестным абонентам подкручивать показания в свою сторону.
Но что делать, если кажется, что умный счетчик считает больше, чем нужно?
Порядок действия такой: написать заявление, отдать счетчик на проверку и ждать, пока вас вызовут и вместе с вами на стенде сделают контрольные замеры. Подробнее рассказывает ведущий инженер-программист Северэлектро Нуртай Керимкулов.
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Нет комментариев