💐☘️💐
СРЕДА, 20 НОЯБРЯ 2024 ГОДА. (7 НОЯБРЯ 2024 ГОДА ПО СТАРОМУ СТИЛЮ). СЕДМИЦА 22-Я ПО ПЯТИДЕСЯТНИЦЕ, ГЛАС ЧЕТВЁРТЫЙ. ДЕНЬ ПОСТНЫЙ. (ТРОПАРИ, КОНДАКИ, ВЕЛИЧАНИЯ, МЫСЛИ СВЯТИТЕЛЯ ФЕОФАНА ЗАТВОРНИКА ЧИТАЕМЫЕ В СРЕДУ).
Мучеников в Мелитине: Иерона, Исихия, Никандра, Афанасия, Маманта, Варахия, Каллиника, Феогена, Никона, Лонгина, Феодора, Валерия, Ксанфа, Феодула, Каллимаха, Евгения, Феодоха, Острихия, Епифания, Максимиана, Дукития, Клавдиана, Феофила, Гигантия, Дорофея, Феодота, Кастрикия, Аникиты, Фемелия, Евтихия, Илариона, Диодота и Амонита (III). Прп. Лазаря Галисийского (1053). Прп. Зосимы Ворбозомского (ок. 1550). Обретение мощей прп. Кирилла Новоезерского (Новгородского) (1649). Мч. Феодота корчемника (303). Мчч. Меласиппа и Касинии и сына их Антонина (363). Мчч. Авкта, Тавриона и Фессалоникии. Новосщмч. Кирилла (Смирнова), митр. Казанского. Иконы Божией Матери Взыграние (1795). Св. Уилиброрда, архиеп. Утрехтского (739) (Нидерл.). Прп. Иллтида, игумена Лланилтид Фавр (VI) (Кельт. и Брит.). Мч. Александра Солунского (Греч.). Св. Григория, брата св. Григория Чудотворца (Греч.)
ТРОПАРИ, КОНДАКИ, ВЕЛИЧАНИЯ ЧИТАЕМЫЕ В СРЕДУ.
ТРОПАРЬ КРЕСТУ ГОСПОДНЮ, ГЛАС 1
Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́ / и благослови́ достоя́ние Твое́, / побе́ды правосла́вным Христиа́ном на сопроти́вныя да́руя / и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.
КОНДАК КРЕСТУ ГОСПОДНЮ, ГЛАС 4
Вознесы́йся на Крест во́лею, / тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству / щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же, / возвесели́ нас си́лою Твое́ю, / побе́ды дая́ нам на сопоста́ты, / посо́бие иму́щим Твое́ oру́жие ми́ра, / непобеди́мую побе́ду.
МУЧЕНИКАМ В МЕЛИТИНЕ ПОСТРАДАВШИМ
ТРОПАРЬ, ГЛАС 4
Му́ченицы Твои́, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего,/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами/ спаси́ ду́ши на́ша.
КОНДАК, ГЛАС 8
Лик му́ченический я́сен, полк светоно́сен, соше́д к нам разу́мно,/ Це́рковь днесь просвети́л есть чу́дными заря́ми./ те́мже, пра́зднующе честну́ю па́мять их,/ про́сим от Тебе́, Спа́се наш:/ тех моли́твами от бед изба́ви нас,// да пое́м Ти: аллилу́ия.
ВЕЛИЧАНИЕ
Велича́ем вас,/ страстоте́рпцы святи́и три́десять и три Мелити́нстии,/ и чтим честна́я страда́ния ва́ша,/ я́же за Христа́/ претерпе́ли есте́.
ПРЕПОДОБНОМУ ЛАЗАРЮ ГАЛИСИЙСКОМУ
ТРОПАРЬ, ГЛАС 8
Бде́нными моли́твами, тече́ньми сле́зными столп омочи́л еси́,/ и из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́,/ и был еси́ па́стырь, всем подая́ проще́ние, преподо́бне о́тче наш Ла́заре:// моли́ся Христу́ Бо́гу спасти́ся душа́м на́шим.
КОНДАК, ГЛАС 4
Я́ко свети́льника превели́каго/ Це́рковь Христо́ва сла́вит тя/ с весе́лием псало́мски,/ те́мже не преста́й моля́ся Христу́// да́ти всем прегреше́ний проще́ние.
ВЕЛИЧАНИЕ
Ублажа́ем тя,/ преподо́бне о́тче Ла́заре,/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ наста́вниче мона́хов/ и собесе́дниче а́нгелов.
ПРЕПОДОБНОМУ КИРИЛЛУ, ИГУМЕНУ НОВОЕЗЕРСКОМУ
ТРОПАРЬ, ГЛАС 8
Я́ко свети́льник яви́лся еси́ всесве́тел/ во ото́це Но́ва е́зера на Кра́сном о́строве,/ преподо́бне о́тче Кири́лле,/ ты бо крест Христо́в на ра́мо взем,/ усе́рдно Тому́ после́довал еси́,/ чистото́ю Бо́гови прибли́жився,/ от Него́же и си́лами чуде́с обогати́ся,/ тем и мы любе́зно прибега́ем к ра́це честны́х моще́й твои́х, уми́льно глаго́лем:/ о, преподо́бне о́тче Кири́лле!// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
КОНДАК, ГЛАС 8
Взбра́нному и кре́пкому адама́нту, / прогони́телю бесо́в, но́вому чудотво́рцу / победи́тельная, страсте́й злых свободи́вшеся, / благода́рственная воспису́ем ти, о́тче наш Кири́лле. / Но я́ко име́я дерзнове́ние у Престо́ла Христо́ва, / ве́рою чту́щих тя, град же и лю́ди, моли́твою твое́ю сохраня́й, // ты бо еси́ ста́ду твоему́ похвала́ и утвержде́ние.
ИН КОНДАК, ГЛАС 2
Христо́в яре́м на ра́мо взем,/ усе́рдно Тому́ после́дова,/ чистото́ю Бо́гови прибли́жився,/ отче преподо́бне Кири́лле,/ мо́лим тя, посеща́й ми́лостивно чад свои́х,/ и моли́ непреста́нно о всех нас.
ВЕЛИЧАНИЕ
Ублажа́ем тя,/ преподо́бне о́тче Кири́лле,/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ наста́вниче мона́хов/ и собесе́дниче а́нгелов.
МУЧЕНИКУ ФЕОДОТУ АНКИРСКОМУ И ИЖЕ С НИМ
ТРОПАРЬ, ГЛАС 4
И нра́вом прича́стник, / и престо́лом наме́стник апо́столом быв, / дея́ния обре́л еси́, Богодохнове́нне, / в виде́ния восхо́д, / сего́ ра́ди, сло́во и́стины исправля́я, / и ве́ры ра́ди пострада́л еси́ да́же до кро́ве, / священному́чениче Феодо́те, / мо́ли Христа́ Бо́га // спасти́ся душа́м на́шим.
КОНДАК, ГЛАС 2
Страда́льчески подвиза́вся до́бре, со сострада́льцы твои́ми, Феодо́те, / и венцы́ по́чести прия́сте с честны́ми страстоте́рпицами де́вами. // Те́мже Христа́ Бо́га моли́те непреста́нно о всех нас.
ВЕЛИЧАНИЕ
Велича́ем тя,/ страстоте́рпче святы́й Феодо́те,/ и чтим честна́я страда́ния твоя́,/ я́же за Христа́// претерпе́л еси́.
МУЧЕНИКАМ АВКТУ И ТАВРИОНУ И ФЕССАЛОНИКИИ
ТРОПАРЬ, ГЛАС 4
Таврио́н сла́вный и Áвкт ди́вный,/ о́гневи проти́вистася и всем и́нем ка́знем,/ моли́твами возмога́юща;/ та у́бо моле́нием сердца́ похваля́юще,/ ве́рою пресвяту́ю и честну́ю па́мять ею соверши́м,/ ду́шам просвеще́ние почерпа́юща.
КОНДАК, ГЛАС 2
Свети́льницы све́тлии я́вльшеся,/ Боже́ственнии му́ченицы Авкте и Таврионе,/ тварь всю све́тлостию чуде́с озаря́ете,/ неду́ги разреша́юще,/ и глубо́кую тьму всегда́ отгоня́юще,// Христу́ Бо́гу моля́щеся непреста́нно о всех нас.
ВЕЛИЧАНИЕ
Велича́ем вас,/ страстоте́рпцы святи́и Авкте и Таврионе,/ и чтим честна́я страда́ния ва́ша,/ я́же за Христа́// претерпе́ли есте́.
СВЯЩЕННОМУЧЕНИКУ КИРИЛЛУ (СМИРНОВУ), ЕПИСКОПУ КАЗАНСКОМУ
ТРОПАРЬ, ГЛАС 5
Я́коже со́лнце светоза́рное,/ возсия́ дне́сь па́мять твоя́ святи́телю и испове́дниче, Кири́лле,/ луча́ми благода́ти озаря́я ве́рных сердца́,/ к прославле́нию ди́внаго во святы́х свои́х Бо́га,/ дарова́вшаго тебе́ кре́пость во испове́дании и терпе́ние в ско́рбех,/ не премолчи́ о на́с, уго́дниче Христо́в,/ и изба́ви на́с от вся́каго зла́,/ Це́рковь Ру́сскую сохрани́ от раздо́ров и нестрое́ний,/ ми́р ми́рови испроси́// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
КОНДАК, ГЛАС 3
Сто́лп и же́ртва Це́ркве Христо́вы о́тче бы́в,/ сию́ непоколеби́му от искуше́ний лука́ваго прему́дро соблю́л еси́,/и ко́зни вра́жия тве́рдым умо́м разори́л еси́,/ и еди́ною Це́рковь апо́стольскую пропове́дал еси́,/ Кири́лле блаже́нне, святи́телей Росси́йских похвало́,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
ВЕЛИЧАНИЕ
Велича́ем тя,/ священному́чениче Кири́лле,/ и чтим честна́я страда́ния твоя́,/ я́же за Христа́/ во утвержде́ние на Руси́ Правосла́вия/ претерпе́л еси́.
СВЯЩЕННОМУЧЕНИКУ НИКОЛАЮ РОМАНОВСКОМУ
ТРОПАРЬ, ГЛАС 3
Це́ркви Ру́сския сто́лпе непоколеби́мый, благоче́стия пра́вило, жития́ ева́нгельскаго о́бразе, священному́чениче Нико́лае, Христа́ ра́ди пострада́вый да́же до кро́ве, Его́ же моли́ усе́рдно, я́ко Нача́льника и Соверши́теля спасе́ния, Ру́сь Святу́ю утверди́ти в Правосла́вии до сконча́ния ве́ка.
КОНДАК, ГЛАС 2
Восхва́лим, ве́рнии, изря́днаго во свяще́нницех и сла́внаго в му́ченицех Никола́я, Правосла́вия побо́рника и благоче́стия ревни́теля, земли́ Ру́сския кра́сное прозябе́ние, и́же страда́нием Небе́с дости́же и та́мо те́пле мо́лит Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
ВЕЛИЧАНИЕ
Велича́ем тя,/ священному́чениче Нико́лае,/ и чтим честна́я страда́ния твоя́,/ я́же за Христа́/ во утвержде́ние на Руси́ Правосла́вия/ претерпе́л еси́.
СВЯЩЕННОМУЧЕНИКУ КОНСТАНТИНУ БОГОРОДСКОМУ (ГОЛУБЕВУ)
ТРОПАРЬ, ГЛАС 4
Украше́ние свяще́нников яви́лся еси́ Константи́не, восприе́м бо кре́ст я́ко ору́жие,/ про́поведию сла́вною устраня́я раско́л и е́реси,/ благовествова́л еси́ Иису́са Христа́ глаго́ля:/ спаса́йтеся от ро́да сего́ развраще́ннаго./ Сего́ ра́ди му́ченическою кро́вию обагри́ся сла́вне,/ и ны́не ра́дуяся с ли́ки а́нгельскими,/ моли́ Христа́ Бо́га Це́рковь Всеросси́йскую/ от ересе́й и раско́лов сохрани́ти/ и спасти́ души́ на́ша.
КОНДАК, ГЛАС 4
От младе́нчества к Бо́гу устреми́вся,/ благоче́стия ревни́телю и раско́ла искорени́телю,/ священному́чениче Константи́не,/ Христа́ му́жественно испове́дав,/ жесточа́йшая муче́ния прия́л еси́,/ Це́ркве Ру́сския благо́е украше́ние,/ моли́ Христа́ Бо́га/ грехо́в оставле́ние пода́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
ВЕЛИЧАНИЕ
Велича́ем тя,/ священному́чениче Константи́не,/ и чтим честна́я страда́ния твоя́,/ я́же за Христа́/ во утвержде́ние на Руси́ Правосла́вия/ претерпе́л еси́.
МЫСЛИ СВЯТИТЕЛЯ ФЕОФАНА ЗАТВОРНИКА ЧИТАЕМЫЕ В СРЕДУ.
(2 Фес. 2, 1–12; Лк. 12, 48–59). “Думаете ли вы, что Я пришел дать мир земле? Нет, говорю вам, но разделение; ибо отныне пятеро в одном доме станут разделяться, трое против двух, и двое против трех: отец будет против сына, и сын против отца; мать против дочери, и дочь против матери; свекровь против невестки своей, и невестка против свекрови своей”. Что за причина? Верующие в Господа исполняются совсем другим духом, противоположным тому, который властвовал в людях до пришествия Его, потому они и не уживаются вместе. Языческий мир преследовал исключительно житейские и земные интересы. Иудеи хоть имели указания на высшие блага, но к концу склонились на путь язычников. Господь, пришедши в мир, указал людям другие сокровища, вне семьи, вне общества, и возбудил другие стремления. Принимавшие Его учение естественно установляли образ жизни не по прежнему, оттого и подвергались неприязни, притеснениям, гонениям. Вот и разделение. Апостол Павел потом сказал, что и все “желающие жить благочестиво во Христе Иисусе, будут гонимы” (2 Тим. 3, 12). Так и было и так есть. Когда в обществе начнут преобладать житейские и земные интересы, тогда оно неблаговолительно смотрит на тех, которые обнаруживают другие неземные искания; оно даже понять не может, как можно интересоваться такими вещами, и людей, которые служат представителями образа жизни, непохожего на их жизнь, они терпеть не могут. Это совершается ныне воочию всех. Не знамение ли это времени?..
(2 Фес. 2, 13–3, 5; Лк. 13, 1–9). Смесил Пилат кровь галилеян с жертвами их, — Господь сказал: “если не покаетесь, все так же погибнете”; упал столп силоамский и убил 18 человек, — Господь тоже сказал: “если не покаетесь, все так же погибнете”. Этим дается разуметь, что когда какая беда постигает других, нам надо рассуждать не о том, отчего и за что это случилось, а поскорее обратиться к себе и посмотреть, нет ли за нами каких грехов, достойных временного наказания во вразумление других, и поспешить изгладить их покаянием. Покаяние очищает грех и отстраняет причину, привлекающую беду. Пока во грехе человек, секира лежит при корне древа жизни его, готовая посечь его. Не сечет же потому, что ожидается покаяние. Покайся, и отнята будет секира, и жизнь твоя потечет к концу естественным порядком; не покаешься — жди посечения. Кто знает, доживешь ли до будущего года. Притча о бесплодной смоковнице показывает, что Спаситель умаливает правду Божию щадить каждого грешника в надежде, не покается ли он и не принесет ли плодов добрых. Но бывает, что правда Божия уже не слушает ходатайства, и разве кого–кого соглашается оставить еще на один год в живых. А ты знаешь ли, грешник, что проживаешь не последний год, не последний месяц, день и час?
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Нет комментариев