(Бешинчи булим)
Росулуллох соллаллоху алайхи васаллам мархамат киладилар:"киши билан ширкнинг орасида намозни тарк килишликдан бошка нарса йукдир Киши намозни тарк этишлиги билан ширк килган булади".
Ибн Можа, ас Сунан номли асарининг "Китобу икоматус солат" бобида "намозни тарк килганлар хакида ривоят этилганлар "деган мавзу очганлар.
1080 – حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الدِّمَشْقِيُّ قَالَ: حَدَّثَنَا الْوَلِيدُ بْنُ مُسْلِمٍ قَالَ: حَدَّثَنَا الْأَوْزَاعِيُّ، عَنْ عَمْرِو بْنِ سَعْدٍ، عَنْ يَزِيدَ الرَّقَاشِيِّ، عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «لَيْسَ بَيْنَ الْعَبْدِ وَالشِّرْكِ إِلَّا تَرْكُ الصَّلَاةِ، فَإِذَا تَرَكَهَا فَقَدْ أَشْرَكَ
Санадидаги ровийларнинг барчаси ишончлидир.
Факат Язид ар Ракоши исмли киши мустасно. Аммо тахлиллар бу ривоятни тугрилигини курсатади. Чунки шу манодаги хадисни бир канча ровийлар ривоят килишган.
Ракошининг ишончсизлилиги бир канча мункар нарсаларни ривоят килганлиги учундир. Лекин мадомики бу хадисда мутабао булганлиги ва ундан бошкаси хадисни ривоят килганлигидан биламизки, бу хадиснинг санадида хатолик йукдир. Натижада инша Аллох санади сахихдир.
(Давоми бор)
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Нет комментариев