Аллох таолога хамдлар, Мухаммад соллаллоху алайхи вассаламга саломлар булсин, ва ундан сунгра :
Малумки, бугунги кунда узини ахли сунна деб билган фиркалар купдир.Ботил ахли пайгамбаримиз с.а.В. ва асхобларнинг йулини тутганларни хар тарафдан йук килмокка ва уларга тухмат тошлари отмокка бел боглаган. Бу ишлар узини мусулмон хисоблайдиган мунофик-зиндиклар ва кофирлар томонидан бирдек бажарилмокда.
Аммо Аллох азза ва жалла хак ахлини узи химоясига олади ва ботил ахлини хор килади, инша Аллох.
Эски замонлардан бери бор булган, лекин бугунги кунимизда авж олган адашишликлардан бири "иржа" масаласидир. Бу фитна ислом тарихининг дастлабки йилларида уртага чикишни бошлагандир. Мусулмонлар учун энг тахликали ва умматга зарар келтирадиган адашишликдан биридир. Салаф уламолари бунга кандай караганлар?
Улар иржани куллаб кувватлаганларни "муржиа" деб номлаганлар. Муржиалар такфир масаласида ахли суннага карши чикиб, Аллох ва росули такфир килганларни такфир килмайдиганлардир.
Хуш, уларни адаштирган нима?
Уларни машхур шиорлари "Амаллар иймондан эмас" еки "амалнинг барчаси кетса хам, иймоннинг барчаси кетмас" каби елгонлар адаштирган. Хуш бу шиорларни нимага таяниб айтадилар? Албаттаки, барча адашган фиркалар каби улар хам Курони карим ва суннат, асхобларнинг сузларини нотугри англагандирлар. Улар бу фосид ва ботил карашларини ботил ва фосид англашларидан бино килганлар.
Бу шиорлари Куронга, суннатга, сахобаю салафларга мухолифдир.
Муржиа фиркаси бугунги кунда куйидаги шиорни уртага чикардилар: "Бир киши умри давомида хеч кандай амал килмаса, ва шу холатда вафот этса у мусулмон холатда улади ва жаннатий булади". Бу адашган муржиа фиркаси юкоридаги шиорни барчага ейишда гайрат курсатди. Холбуки, бизлар зикр килганимиз муржиа шиорларини суйлаган кишини муржиалигидан шубха килмаслигимиз каби, умри буйича амалсиз булган кишини кофирлигига шубха килмаймиз.
Имом Шофий хам салафларнинг энг буюк олимларидандир. Ахли сунна этикодига амал килганлардандир. Имом Шофийнинг биргина куйидаги хикматли сузи муржиаларнинг шиорларини ер билан битта килди:
Сахобалардан, тобеинлардан, улардан сунгра келган ва биз идрок этган кишилардан ижма шудир:
"Иймон суз, амал ва ниятдир. Бу уччаласидан бири булмаса фойдаси йукдир".
Имом Шофий жуда чиройли тарзда киши амалининг барчаси хабата булса, унинг мумин булмаслигини баен килган.
Ушбу зикр килинган далил ва ижмо бугунги кундаги "муржиа"фиркасининг карашларини ер билан битта килади. Амалга тариф бераркан шуларни айтамиз: Инсоннинг Аллох ж.ж. учун килганларининг барчаси Амалдир. Масалан: намоз, руза, закот, жиход ва хакозолар. У холда хеч иккиланмасдан " кимки умри буйи хеч кандай амал килмаган булса, у киши кофир холатида жаханнамга киради" дея оламиз. Бу деганларимизни али сунна уламоси ижмо килгандир. Ким айтганларимизга карши гапирса, у Ахли суннадан чикиб адашган, залолатга ботган, кофир булган ва хакдан айрилгандир. Бу билан сахобалар, табеинлар ва улардан кейин тавхидда булган имомларга мухолиф булади.
Имом Ажури айтадилар: Аллохнинг росули, сахобалар ва салафларга кура кофир булади.
Имом Шофийнинг сузларининг далили:
Мухаммад бин Махмуд ал Худайрнинг "ал Иймону индас салаф ва Алакатуху бил амал ва кашфи шубухати ал Муасирин" номли китобида келган. ( 1 ж. 41-б. Мактабатуддурус босмаси).
Яна муасирлардан Алави ас Сикафнинг, "ал итикад фи Иннал Куфра Якуну бил Кавли ав ал Фиили ав ал этикод"номли китобида келган. (8- бет).
Яна муасирлардан Абу Яхе бин Мухамма бин Ахмад ал Бадрнинг "ал Кавлу ал Хакку ал Мубин ала мин Юхасиму фи ижмаи Уламаи ал Муслимин" номли асарида келган. (44б.,/63-б./ 113-б. /172-б.)
Яна муасирлардан Бакр Абу Зайднинг"Дарул фитна ан ахлис сунна" номли асарда зикр этилган. (8-бет).
Шайхул ислам ибни Таймиянинг "Мажму ал фатава" даги бази рисолаларда зикр этилган. (7-ж. 209-б, 7-ж. 308-б.)
Имом Лалакаининг " Шархи Яна усулу этикод ахли сунна ва жамоат" номли асарида зикр этилган (4-ж.149-б).
Юкоридаги имомларнинг барчаси имом Шофийнинг бу сузлари "ал ум" номли асарида келганини езганлар. Имом ибн Таймия имом Шофийнинг бу сузларини "ал ум" номли китобининг намоз бобининг ичидаги ният булимида зикр этилганини айтганлар. Аммо мен бу бобни имом Шофийнинг "ал ум" асарида топа олмадим. Демакки, имом Шофийнинг бу сузлари кейинги езилган нусхаларда кискартирилган еки босишга рухсат берилмаган. Буни бошкалар хам зикр килгандирлар.
Факат имом Лалакаи ва ибн Таймия имом Шофийдан бу сузларни зикр килганликларини унутмаслик лозим.
Аллохга хамду санолар ва пайгамбаримизга салату саломлар булсин.
Энг тугрисини Аллох ж.ж билади.
Бу шаклдаги муржиалар оддий муржиа эмас, балки хаддидан ошган муржиалардир. Муржиаларни такфир килишда салаф уламолари ижмо килгандирлар. Имом Абу Убайд ал Касим бин Саллам, "ижмаи ал иймон" номли асарида келтиргандирлар.
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Комментарии 4
Жуда фойдали гурух яратибсиз аммо юкоридаги хатоликни тугирлашни бир юли мавзуни буфир абменга олиб янги мавзуга жойлаб кийин хато жойини тугирлаб саклаб хатолик юз берган мавзуни учириб юборса хам булади иншаАЛЛОХ,