الحمد لله وحده و الصلاة و السلام على من لا نبي بعده، أما بعد:
-----------
Жаханнамдан қўрқитиш
Бугунги кунимизда мўмин биродарларимиз иймонларининг кучсиз бўлиб колаётгани ва калбларини куркмас калбга айланиб кетаётганидан шикоят килмокда. Гунохларга дуч келиб колганда жаханнамдан кўркиш сифати мўмин биродарларимизни гунохдан асраб колиши умидида бу рисолани ёзмокдамиз. Бизга хам, мўмин биродарларимизга хам жаханнамдаги азобни эслаб гунохни тарк этиш тавфикини Аллох таоло насиб этсин!
Аллох таоло Ар-Рахмон сурасининг 46 чи оятида бундай мархамат килади:
{ و لمن خاف مقام ربه جنتان} سورة الرحمن: 46
Маъноси: “Роббисининг олдида туришдан куркиб гунохларни тарк этган, тоатлар килган киши учун икки жаннат бор”. Мазкур оят маъносини Мужохид رحمه الله бундай баён килади: Хар бир одамнинг килган иши тепасида Аллох коимдир. Кимки, бир нарсани килмокчи бўлганида Роббисининг олдида туришидан кўркса, унга икки жаннат бор. Яна бу кишидан бўлган бошка ривоятда айтадиларки: Инсон гунох килмокчи бўлиб турганида Аллох олдида туришини эслаб гунохни тарк этади. Оят шу каби мусулмонлар тўгрисида.
Абдуллох бин Аббос رضي الله عنهما айтадилар: Аллох олдида туришдан куркиб, Ул зотнинг фарз килган амалларини адо этган мўминларга Аллох жаннатни ваъда килди.
Юкоридаги оятни Абдуррахмон Ас-Саъдий رحمه الله куйидагича тафсир килади: Роббисидан ва Ул зотнинг олдида туришдан кўркиб, Аллох кайтарган нарсаларни тарк этган ва амр килган буйрукларни адо этган киши учун иккита жаннат бор. Бу икки жаннатнинг идишлари, такинчоклари, бинолари ва улардаги нарсалар тиллодандир. Икки жаннатнинг бири кайтарилган нарсаларни тарк этгани учун бандага мукофот килиб берилса, иккинчиси буюрилган тоатларни адо этгани учун берилади.
Абу Хурайра رضي الله عنه дан ривоят килинади, Расулуллох صلى الله عليه و سلم бундай дедилар:
" ناركم هذه التي يوقد ابن آدم، جزء من سبعين جزءاً من حر جهنم" قالوا: والله إن كانت لكافية يا رسول الله، قال: " فإنها فضلت عليها بتسعة و ستين جزءا كلها مثل حرها" (رواه مسلم: 2843)
Маъноси: “Одам боласи ёкадиган сизларнинг бу оловингиз жаханнам хароратининг етмиш хиссасидан бир хиссадир”. Сахобалар сўрашди: Аллохга касамки, шу бир хиссанинг ўзи етарли бўлса хамми, ё Расулаллох? Ул зот айтдилар: “Жаханнам олови дунёдаги оловга олтмиш тўккиз баробар зиёда килиб кўйилган. Уларнинг хароратининг хар бири дунё оловининг хароратичадир”.
Нуъмон бин Башийр رضي الله عنه дан ривоят килинади, айтадиларки: Расулуллох صلى الله عليه و سلم бундай дедилар:
"إن أهون أهل النار عذابا من له نعلان و شراكان من نار، يغلي منهما دماغه، كما يغلي المرجل، ما يرى أن أحدا أشد منه عذابا، و إنه لأهونهم عذابا". (رواه مسام: 213)
Маъноси: “Дўзах ахлининг энг енгил азобланадиганида оловдан бўлган икки оёк кийим ва унинг иплари бўлади. У оёк кийимлардан козоннинг кайнаши каби унинг мияси кайнаб туради. Ўзидан-да каттикрок азобланаётган бирор кимса бўлмаса керак, деб ўйлайди у. Холбуки, у дўзах ахлининг энг енгил азоб тортаётганидир”
Ал-Хасанул-Басрий айтадики:
" قالت الجنة يا رب لمن خلقتني، قال لمن يعبدني و هو يخافني"
“Эй Роббим, мени ким учун яратдинг, деди жаннат. Мендан кўркиб менга ибодат киладиган бандаларимга, деди Аллох”.
Абу Сулаймон Ад-Дороний رحمه الله бундай дейди: Дунё ва охиратдаги барча яхшилик асли Аллох азза ва жалладан кўркишдадир. Аллохдан кўркиши бўлмаган хар бир калб хароба калбдир.
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Нет комментариев