Предыдущая публикация
БАХТИ ЖАМОЛИНИ КУРСИН.
ХУСНИ ХАМ ГУЗАЛ БУЛСИН.
ОДОБИ ХАМ БОР БУЛСИН
============================.
КИМЛАР ХОХЛАР ХАСАН ХУСАН.
КИМЛАР ХОХЛАР ФОТИМА ЗУХРО.
КИМЛАР ХОХЛАР УГИЛУ КИЗ.
ХАММАСИДАН БЕРГИН ОЛЛОХ.
=============================
СЕН УЗИНГСАН КОДИРХУДО.
ЯРАТГУВЧИБЕРГУВЧИСЕН
БЕРСАНГ БЕРКИ ШУНДАЙ БУЛСИН.
УМРИ УЗОК БАХТИ БУТУН.
================================
ЭСЛИ ХУШЛИ МЕХРИ БУЛСИН.
СОГ САЛОМАТИНСОН БУЛСИН.
ОЛЛОХ БЕРГАН ИЙМОН БУЛСИН.
УЙИНГ ТУЛА ФАРЗАНД БУЛСИН.
=================================
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Комментарии 1
emas. Bu individual hususiyat bo'lib, u bilan hisoblashish
kerak. Maktab yoshigacha va boshlang'ich sinflar orasida ular
8% ni tashkil qiladi. Ko'pchilik oilalarda bola qalam, qaychi,
ruchkani chap qo'lida ushlab ishlatishi borasida har hil
munosabatda bo'lishadi. Boshqa qo'lga o'rgatishga harakat
qilishadi, bola esa yig'laydi, asabiylashadi. Bog'chadagi
tarbiyachilar va o'qituvchilardan maslahat so'rashadi va
bunda har doim ham bir hil javobni olishmaydi. Chapaqaylarni
o'qitish borasida umumiy fikr yoki rasmiy hujjat, ilmiy takliflar
bormi? Ha bor, bunda ota-onalarga, tarbiyalovchi va
o'qituvchilarga bolalarni boshqa qo'lga o'rgatishdan voz
kechishga maslahat berishadi. Rasmiy hujjatlarda bolani
zo'rlab o'rgatish chapaqay bolfni nevrotik buzilishlarga,
hiqichoq paydo bo'lishiga, peshob ushlamasligiga, neyrodermit,
bronxial astma kasalliklarini ku...ЕщёChapaqaylik oddiy odat emas, va ayniqsa kamchilik ham
emas. Bu individual hususiyat bo'lib, u bilan hisoblashish
kerak. Maktab yoshigacha va boshlang'ich sinflar orasida ular
8% ni tashkil qiladi. Ko'pchilik oilalarda bola qalam, qaychi,
ruchkani chap qo'lida ushlab ishlatishi borasida har hil
munosabatda bo'lishadi. Boshqa qo'lga o'rgatishga harakat
qilishadi, bola esa yig'laydi, asabiylashadi. Bog'chadagi
tarbiyachilar va o'qituvchilardan maslahat so'rashadi va
bunda har doim ham bir hil javobni olishmaydi. Chapaqaylarni
o'qitish borasida umumiy fikr yoki rasmiy hujjat, ilmiy takliflar
bormi? Ha bor, bunda ota-onalarga, tarbiyalovchi va
o'qituvchilarga bolalarni boshqa qo'lga o'rgatishdan voz
kechishga maslahat berishadi. Rasmiy hujjatlarda bolani
zo'rlab o'rgatish chapaqay bolfni nevrotik buzilishlarga,
hiqichoq paydo bo'lishiga, peshob ushlamasligiga, neyrodermit,
bronxial astma kasalliklarini kuchayishiga olib kelishi mumkin.
3-5 yoshgacha bolada qo'zg'alish analizatorlari rivojlana
boshlaydi, ko'pchilik bolalar bunda ikki qo'lini ishlatishadi,
o'ng qo'lni ko'proq ishlatishni ravo ko'rish keyinroq
shakllanadi. Bu jarayonni tezlatsa ham bo'ladi, ehtiyotkorlik
bilan go'daklikdan o'yinchoqlarni, ovqatlanishni, qalamda
chizishlarni o'ng qo'lda bajarishga o'rgatish mumkin.
Metodik qo'llanmalarga binoan - bunday harakatlar
zo'ravonliklarsiz, uqtirishsiz, baqirmasdan amalga oshirilmog'i
lozim. Bola agarda bosh tortsa, bunda niyatingizdan
qaytmog'ingiz yaxshiroqdir. Bolaning chapaqay yoki
o'ng'ayligi masalasi, ayniqsa maktabga chiqish davrida kelib
chiqadi, bunda uning qaysi qo'lini ko'proq ishlatishga
o'rganganligi aniq bo'lmaydi. Bunday holatlarda dispanser
ko'riklarida 5-6 yoshli bolalarni qaysi qo'lida (ko'proq)
harflarni yozishi, chizishi, tosh otishi, qaychida qirqishi,
bolg'ada urishi, tishini yuvishi, soch tarashi va hokazolar
yordamida kuzatiladi.