килган хадисда
Пайгамбаримиз
соллаллоху алайхи
васаллам
куйидагиларни
айтадилар: «Одам
боласига зинодан
бўлган насибаси
ёзилгандир. Икки
кўзнинг зиноси назар
солишдир. Тилнинг
зиноси гапиришдир.
Икки кулокнинг зиноси
эшитишдир. Икки
кўлнинг зиноси
ушлашдир. Икки
оёкнинг зиноси юриб
боришдир. Нафс орзу
ва иштаха килади,
фарж эса, уни ё
тасдиклайди, ё
ёлгонга чикаради».
Имом Термизий
Бурайда розияллоху
анхудан ривоят килган
хадисда
Пайгамбаримиз
соллаллоху алайхи
васаллам: «Эй Али,
назарга назарни
эргаштирма!
Биринчиси фойда
бўлса, иккинчиси сенга
зарардир», деганлар.
Дархакикат, биринчи
назарда зарур максад
хосил бўлади. Аммо
кетма-кет караш,
аввал айтилганидек,
шахват кўзготади.
Аммо бехосдан назар
тушиши гунох эмас.
Имом Муслим ривоят
килган хадисда
Абдуллох ал-Бажарий
розияллоху анху:
«Пайгамбар
соллаллоху алайхи
васалламдан бехосдан
тушган назар хакида
сўраган эдим, кўзимни
бошка томонга
буришни амр
килдилар», дерлар.
Исломда эркаклар
номахрам аёлларга
шахват назари билан
карашдан
кайтарилибгина
колмай, балки бу
амрга риоя этганлари
учун ажру савоб ва
маънавий мукофотлар
хам ваъда килинади.
Имом Табарий
Абдуллох ибн Масъуд
розияллоху анхудан
ривоят килган хадиси
кудсийда: «Албатта,
(номахрамга) назар
килиш иблиснинг
захарланган
ўкларидан биридир.
Ким Мендан кўркиб, у
(назар)ни тарк килса,
бадалига бир иймон
бераманки, унинг
халоватини ўз калбида
топади», дейилган.
Имом Ахмад Абу
Умома розияллоху
анхудан ривоят килган
хадисда
Пайгамбаримиз
соллаллоху алайхи
васаллам: «кай бир
мусулмон бир аёлнинг
гўзалликларига назари
тушсаю, сўнгра кўзини
олиб кочса, албатта,
Аллох уни шундай
ибодатга
алмаштирадики, унинг
халоватини топади»,
деганлар.
Номахрам аёлларга
назар солмаслик
хакидаги амрдан бир
неча холатлар истисно
килинган. Масалан, бир
одам уйланмокчи
бўлса, у аёлга назар
солиши нафакат
мумкин, балки
мустахабдир. Имом
Муслим ривоят килган
хадисда Мугийра ибн
Шўъба розияллоху
анху куйидагиларни
айтадилар:
«Уйланмокчи бўлиб,
бир аёлга совчи кўйган
эдим. Расулуллох
соллаллоху алайхи
васаллам менга: «Уни
кўрдингми?» деб
сўрадилар. Мен: «Йўк»,
дедим. У зот
соллаллоху алайхи
васаллам: «Сен уни
кўргин, бу, албатта,
ораларингизда
якинлик хосил
килади», дедилар.
Абу Хурайра
розияллоху анхудан
ривоят килинган
бошка бир хадисда
Расули акрам
соллаллоху алайхи
васаллам
ансорийлардан бир
аёлга уйланмокчи
бўлган кишига: «Сен
уни кўргин,
ансорийларнинг
кўзларида бир нарса
бўлади», деганлар.
Имом Ахмад Абу
Хумайддан ривоят
килган хадисда
Расулуллох
соллаллоху алайхи
васаллам:
«Биронтангиз бир
аёлга уйланмокчи
бўлса, унга назар
солмогида гунох
йўкдир, чунки у
уйланмок ниятида
назар солади»,
деганлар.
Шунингдек,
жиноятчини аниклаш
максадида текшириш
ўтказаётган шахслар
хам шу мажбурият
юзасидан аёл
кишининг юзига
караса бўлади. Кози
хусумат билан ёки
гувохлик учун келган
аёлга хукм чикариш
максадида вазифа
юзасидан караса,
мумкин. Табиб хам
тиббий максадларда
караса, жоиз. Албатта,
бу холатларда
синчиклаб караш
хакида сўз кетмокда
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Комментарии 3